Weekendvoetbal

de waan

Well-known member
Klopt. Bij PH-Den Ham telde ik er dit seizoen 160, waarvan denk ik wel een derde tot de helft uit Den Ham.

Dan halen misschien de 200 wel ja.

(Den Ham-supporters zijn overigens niet te benijden, maar dat terzijde.)
 

Bonehead

Well-known member
PH - Den Ham is geen derby. Vroomshoopse Boys - Den Ham wel. En daar komen wel iets meer dan 300 man op af.
 

de waan

Well-known member
Ik zeg ook niet dat het veel is. Maar een wedstrijd tussen Quick'20 en Den Ham is ook geen derby. Bij Den Ham-Vroomshoopse Boys en vice versa komt wel een mannetje of 700 kijken. Ik was toevallig bij beide dit seizoen.

EDIT: Wat Bonehead zegt dus.
 

de waan

Well-known member
Allemaal Portugese en Braziliaanse spelers uit de jaren tachtig. Daar zal de verwarring wel zitten denk ik.
 

Unregistere

Well-known member
Had ik nog niet eens aan gedacht, maar inderdaad.

Begreep wel dat er al jaren een soort strijd bestond tussen 'zaterdag' en 'zondag'. Het zondagteam speelde echter lange tijd redelijk hoog. Toch wel een ploeg met een mooie historie. Benieuwd waar al die spelers nu opduiken, want de selectie was dus al rond. Mogelijk neemt de trainer er nog een paar mee naar GOES.
 

Unregistere

Well-known member
Waarschijnlijk omdat De Visser de spelers betaalde en de overige sponsoren achter zich had staan. Hij had theoretisch dus kunnen stellen dat 'wij er mee willen stoppen'.
 

de waan

Well-known member
Wel apart om daarmee de ledenvergadering te passeren. Maar dat geeft ook wel weer aan dat Vlissingen altijd een beetje een soort profclub is gebleven.
 

Unregistere

Well-known member
Wel apart om daarmee de ledenvergadering te passeren. Maar dat geeft ook wel weer aan dat Vlissingen altijd een beetje een soort profclub is gebleven.

Klopt. Zag net op de site van PZC-cijferman Rudy Boogert dat ze liefst 104 jaar op zondag speelden. Enkele hoogtepunten:

Na 104 jaren houdt VC Vlissingen op met voetballen op zondag. In die lange periode heeft de club heel veel mijlpalen gehaald voor het Zeeuwse voetbal. Een overzicht.
[h=2]Als eerste Zeeuwse club…[/h] …speelde Vlissingen in 1930 een officiëel duel met Feyenoord, 13-1-nederlaag in de KNVB beker.


…speelde Vlissingen in 1956 om het landskampioenschap bij de amateurs.
…bereikte Vlissingen in 1987 de hoofdklasse in het zondagvoetbal.
…schakelde Vlissingen in 1989 in de KNVB beker een club uit de eredivisie uit (BVV Den Bosch).
…waagde Vlissingen in 1989 de stap naar het betaalde voetbal.
[h=2]Als tweede Zeeuwse club…[/h] …speelde Vlissingen in 1935 een officiëel duel met PSV, 6-1-nederlaag in de KNVB beker (na Middelburg).
…speelde Vlissingen in 1945 op het hoogste niveau van Nederland (na Middelburg).
…won Vlissingen in 1986 de districtsbeker (na Hoek).
[h=2]VC Vlissingen in cijfers[/h] [h=2]3[/h] VC Vlissingen heeft drie keer gespeeld om landskampioenschap voor amateurs. In 1956 was het de eerste Zeeuwse club die om die eer mocht spelen. Vlissingen werd derde achter landskampioen Hengelo en RFC. Ook in 1962 (vierde) en in 1964 (vijfde) speelde het om de landstitel. Eind jaren zestig was Middelburg de tweede Zeeuwse club die dat mocht (met drie landstitels als oogst).
[h=2]20[/h] VC Vlissingen is in 104 jaren competitievoetbal 20 keer gepromoveerd. Dat gebeurde 16 keer na een kampioenschap (de eerste in 1917, de laatste 2014) en 4 keer via de nacompetitie. Tegenover deze promoties staan 11 degradaties (de eerste in 1930, de laatste in 2019).
[h=2]2512[/h] VC Vlissingen speelde 2512 wedstrijden als zondagclub. De eerste wedstrijd was in september 1916 een verloren bekerwedstrijd tegen Neptunus uit Rotterdam, maar de meeste duels speelde de club vanzelfsprekend in competitieverband: 2145 duels. In de beker speelde het 277 wedstrijden, in de nacompetities 90.
 

Fregge

Well-known member
Ga je schelden, Fregge ?

Als je tegen mij autist zou zeggen, zou dat ook geen schelden zijn ;)

Dit topic wordt flink veel gebruikt.
Zeker de laatste tijd sinds die idiote stigmatiserende poll , die een zeker iemand hier plaatste, weggehaald is.
En dat ondanks dat sommigen menen dat er geen zaterdag- en zondagvoetbal in Nederland zou moeten zijn.

Je vergat 1 woord, dus ik heb hem toegevoegd in de quote. Graag gedaan.
 

Joost

Well-known member
Velen constateren dat het niveau van de zondagcompetities met name de laatste jaren flink daalt.
Oorzaken zijn de door overstappen en fusies wegvallende teams terwijl die gaten steeds worden opgevuld van onderuit , wat ook dit jaar weer dreigt te gebeuren, en de vele spelers die het zondagvoetbal verruilen voor het zaterdagvoetbal.

De KNVB houdt tot dusverre vast aan een min of meer gelijke structuur op zaterdag en op zondag.

Om meer evenwicht te krijgen in speelsterkte op beide dagen zou de KNVB er goed aan doen extra competities op verschillende niveaus op zaterdag te creëren die dan opgevuld worden via versterkte promotie.

Het enige dat de KNVB moet doen is een extra 1e klasse in Zuid 2 instellen op zondag.

De Brabanders en Limburgers worden al decennia tekort gedaan met maar 1 1e klasse.
 

JMD

Well-known member
Velen constateren dat het niveau van de zondagcompetities met name de laatste jaren flink daalt.
Oorzaken zijn de door overstappen en fusies wegvallende teams terwijl die gaten steeds worden opgevuld van onderuit , wat ook dit jaar weer dreigt te gebeuren, en de vele spelers die het zondagvoetbal verruilen voor het zaterdagvoetbal.

De KNVB houdt tot dusverre vast aan een min of meer gelijke structuur op zaterdag en op zondag.

Om meer evenwicht te krijgen in speelsterkte op beide dagen zou de KNVB er goed aan doen extra competities op verschillende niveaus op zaterdag te creëren die dan opgevuld worden via versterkte promotie.

Eens met je eerste alinea. En het zal nog wel meer uit elkaar gaan lopen, want er zullen weinig tot geen ploegen van zat naar zon gaan lijkt me.

Dus zal het 'dweilen met de kraan open' blijven. En wat is een goede verhouding van verschillende structuren? (is dat bv 3x HK zat, 2x HK zon of 3 om 1, idem in 1e klasse) Dat is lastig te beantwoorden en zal elk jaar aangepast moeten worden, want men blijft overstappen. En tevens is dan ook nog niet zeker of het allemaal goed klopt. Want stel dat je er bv 1 HK zat erbij zou maken, dan alsnog weet je niet zeker of plaats 2 in een zat HK gelijk is aan een plaats 2 in een zon HK.

Dan is toch de oplossing van 'samenvoegen' veel logischer? Op die manier wordt vanzelf duidelijk hoe de zaterdagploegen zich verhouden tot de zondag en komt iedereen uiteindelijk op zijn eigen niveau uit. En dat zou dan best kunnen betekenen dat er in de 2e divisie maar een stuk of 4 zondagploegen zitten, en in de 3e divisies in totaal maar een stuk of 6. Niks mis mee toch?
50 jaar terug waren winkels nog katholiek of protestant of openbaar en mocht je als "goede" katholiek/protestant alleen maar kopen in de desbetreffende winkel. Daar is men van af gestapt, en ongetwijfeld zullen zeker ouderen nog jarenlang alleen maar boodschappen zijn wezen doen bij 'hun' winkel. Maar inmiddels is dat echt niet meer zo. Zo zal het uiteindelijk ook met voetbal gaan, nu wordt er nog gepraat over zaterdag- en zondagclubs, uiteindelijk gaat die scheiding echt verdwijnen, simpelweg omdat er geen andere optie op zit, en 'de jeugd' niet meer op die manier denkt, die weten op een gegeven moment echt niet meer of HHC, AFC, Katwijk, Noordwijk, De Treffers enz zaterdag en/of zondagploegen waren. Het zijn voetbalclubs uit Hardenberg, Amsterdam, Katwijk, Noordwijk en Groesbeek. Dat is wat van belang is.
 

Fregge

Well-known member
Svp niks veranderen in mijn quotes. Ook niet als je denkt dat ik het anders bedoeld zou hebben. Dat is namelijk niet het geval.
Dus graag " moeten" weghalen als je mijn woorden citeert.

Ik zeg helemaal niet dat jij het zo bedoelt. Ik zeg alleen hoe het is.
 

SanMark.

Well-known member
Dan kan ik alleen maar zeggen, dat ik het nogal laag bij de grond vind, dat je mij citeert en dat in mijn citaat wat verandert .
Ik weet niet of er op dvk ook een regel bestaat op het quoten van een lid en dan tevens wat veranderen in zo'n quote. Zou m.i. wel moeten.
Je had gewoon kunnen zeggen wat je op je lever hebt.

Ja de regel is dat beide de kogel krijgen.
 
Bovenaan