Weekendvoetbal

SanMark.

Well-known member
Jij bent goed bezig daar in het oosten... Veel overstappers daar. Wat voor schrikbewind voer je uit? :heinz:

Ik dreig dan altijd dat die dikke Jonkers alle patat komt op eten, en dat hij daarna op het hoofdveld nog een paar strafschoppen wil nemen.

Nou dan zijn ze zo om.
 

Unregistere

Well-known member
Is niet om half 3 of 3 uur, dus ekster zal dit niet goed keuren.

DazzlingBriskIndigowingedparrot-small.gif


Ik las overigens nog een heel interessant artikel op Facebook over overstappers en de inhoud van de enquête die laatst is gehouden!
 

JMD

Well-known member
Even serieus NO: wat is dat voor masochistische praktijk? Benieuwd zijn naar de mening van een persoon en weten dat je het er bij voorbaat al grotendeels mee oneens bent? Waarom wil je het dan weten? Om je lekker te kunnen ergeren?

Dewaan zal er echt niet anders over denken dan eerder lijkt me. Nadenkende mensen snappen namelijk dat het ergens de komende jaren echt van weekendvoetbal* gaat komen, want op een gegeven moment kom je op het punt dat de zondagcompetities in een aantal districten gewoon praktisch leeg is (en waarmee het verschil in niveau tussen de 3e divisies zaterdag en zondag (en HK) gewoon te groot wordt).

*) waarbij dan op zaterdag gespeeld wordt als er een zaterdagclub deelneemt aan zo'n wedstrijd natuurlijk.
 

Joost

Well-known member
Het schijnt , dat er in het komend seizoen in het standaard zaterdagvoetbal 29 teams bij komen en dat het zondagvoetbal er 55 kwijt raakt. ( zag ik op een site voorbij komen )

Ik kan je best verklappen, en je zult mij ook als een van degene zien daaraan heeft bijgedragen, dat het overzicht nog niet helemaal volledig is.
Niet iedere club brengt het niet inschrijven van een team als nieuws bijvoorbeeld.

Actuele stand;
Zondag;
Verenigingen die stoppen; 5
Elftallen die stoppen maar wel nog op zaterdag actief blijven; 25
Elftallen die verdwijnen in een fusie; 8
Elftallen die enkel nog recreatief gaan spelen (en niet actief zijn op zaterdag); 10
Overstappers; 21

Nieuw ingeschreven elftallen; 5

Saldo -64

Zaterdag
Elftallen die stoppen maar wel nog op zondag actief blijven; 10

Nieuw ingeschreven elftallen; 16
Overstappers; 21
Terug uit reserveklasse; 1
naar reserveklasse: 4

Saldo +24

Maar zolang de definitieve klasse indelingen van de KNVB nog niet bekend zijn gemaakt kunnen er nog wijzigingen zijn.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Er zijn overigens 10 clubs die vrijwillige degradatie hebben gevraagd, daarvan 6 uit Noord, 2 uit West1, en uit Oost en Zuid1 ieder 1.

De helft van alle vrijwillig degraderende clubs komt uit Friesland...
 

Joost

Well-known member
Zondagclub Surhuisterveen zou toch verder gaan op zaterdag. Of is dat pas in 2021 ?
Ah...zo tweede klasser De Treie Doarpen dus ook. Niet verwacht.
Welke is de 6e ?

Ze hebben twee elftallen ingeschreven in de 5e klasse.

De zesde uit Noord is DVSV uit Darp
 

Joost

Well-known member

Fregge

Well-known member
Bovenaan