Weekendvoetbal

SanMark.

Well-known member
Je kan simpel weg niet iedereen tevreden houden met een oplossing. Dus links of rechtsom zullen er ontevreden mensen zijn. KNVB moet gewoon voor een goede competitiestructuur kiezen waarvan je van de 5de klasse op termijn naar de ere divisie kan.
 

de waan

Well-known member
Aangezien de Noordoosters niet meer komen ook maar weer even een update uit het oosten des lands:
- Sportclub Deventer (4e klasse) volgt stadgenoten Helios en de KUD en gaat op zaterdag spelen
- OVC'21 (Ommen, 4e klasse) heeft een online-ledenraadpleging, die er op wijst dat ze waarschijnlijk ook naar zaterdag gaan. Spelen op hetzelfde sportpark als OZC en hebben al een gezamenlijke jeugdafdeling, dus waarom niet meteen fuseren denk ik dan. Maar misschien willen ze volgend jaar eerst nog een feestje vieren.
- FC Dinxperlo ging stoppen op zaterdag, toch door op zaterdag, wilde vrijwillig degraderen, maar trekt er nu toch helemaal de stekker uit: https://www.gelderlander.nl/voetbal-...ww.google.com/
- BIj FC Zutphen maken ze er helemaal een potje van. Gevolg: zo'n tachtig leden die op zondag speelden stappen collectief over naar De Hoven: https://www.destentor.nl/amateurvoet...omen~a5806a63/
- En last but not least (voorlopig dan, er zullen er vast nog meer volgen de komende tijd): SDOO uit Heteren (5e klasse) kiest in navolging van veel clubs uit die regio ook voor zaterdag.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Als die keuze maar wel betekent dat ze ook gewoon op zaterdagmiddag om 14.30 uur aftrappen en niet met van die tussenoplossingen komen als 17.00 of 18.00 uur. Want daar zit niemand op te wachten.
 

SanMark.

Well-known member
Ze halen het paard van Troje binnen met al die zondag clubs op zaterdag. Bij de eerste de beste stemming word er collectief voor weekend voetbal gekozen.
 

SanMark.

Well-known member
Gewoon thuis club bepaald maar een uit club mag natuurlijk altijd een voorkeur bij de thuis club neerleggen.


maar de thuis club hoeft natuurlijk niet iets met dat verzoek te doen.
 

Fregge

Well-known member
Ja ja. Dat zijn allemaal van die initiatieven die moeten bijdragen aan het stoppen van de neergang van het zondagvoetbal. Ten koste van het zaterdagvoetbal. Terwijl er voor de zaterdagclubs niet te winnen valt met al die plannen. Gewoon zondag- en zaterdagvoetbal behouden. Liever iets verder reizen om op een normaal tijdstip op je eigen voorkeursspeeldag te voetballen tegen een leuke tegenstander.

Maar dit bericht zal weer verwijderd worden of Fregge zal het citeren en dan iets aanpassen.

Ik sluit niks uit
 

Unregistere

Well-known member
Zo, echt raar. Was ff naar buiten gelopen bij kantoor om te bellen. Kom ik terug, zat er een ekster op mijn laptop. Hopelijk heeft hij tijdens mijn afwezigheid niets gepost!!!
 

SanMark.

Well-known member
Alles loopt volgens plan. Over een jaar of drie kan er met een gerust hart worden gestemd over weekend voetbal.
 

Bonehead

Well-known member
Juventa'12 uit Wierden denkt ook aan overstappen. Op 25 mei is er middels een drive-thru een stemming. KNVB moet voor 1 juni bericht hebben. Tubantia meldt het volgende:

Uit het onderzoek van de commissie is inmiddels gebleken dat de overgang geen belemmeringen voor andere elftallen met zich meebrengt. Die kunnen op de gebruikelijke tijden wedstrijden spelen op zaterdag. Dan moet het eerste wel wat later beginnen met de wedstrijd. Het is nog niet bekend wat het tijdstip wordt.
 

Bonehead

Well-known member
Dat is niet gezegd. Ze spelen nu om 14:00 uur dus 14:30 is al later dan dat ze nu beginnen. Maar waarschijnlijk zullen ze wel om 16:30 uur of later willen beginnen. En of ekster het nu goed keurt of niet: Ze staan in hun recht.
 

JMD

Well-known member
Alles loopt volgens plan. Over een jaar of drie kan er met een gerust hart worden gestemd over weekend voetbal.

Jij bent goed bezig daar in het oosten... Veel overstappers daar. Wat voor schrikbewind voer je uit? :heinz:
 
Bovenaan