Weekendvoetbal

Fregge

Well-known member
Ik vind 18.00 uur op zaterdagavond een waardeloze k..tijd en ik hoop dat de clubs in het zaterdagvoetbal dat ook inzien .

Ik vind zaterdagvond 18:00 ook een kuttijd. Liever half 8. Tenzij je een teringeind moet reizen. Ik naar Haaksbergen bijvoorbeeld.

JMD

Well-known member
Niet alleen dat, ik zie ook niks in het zgn weekendvoetbal, zeker niet zoals dat door vele zondagclubs wordt voorgesteld.
Ik dacht trouwens dat dit forum niet zo veel bekeken werd door clubs uit het zaterdagvoetbal .
Maar gezien het feit dat er eigenlijk nauwelijks een za-za competitiewedstrijd op zaterdagavond plaatsvindt ( terwijl dat op zich wel zou mogen ) heb ik het idee dat deze clubs er ook weinig heil in zien.

Maar dat laatste is toch logisch? Die spelen al jarenlang op zaterdagmiddag 14.30/15.00, en als je dat niet hoeft aan te passen dan doe je dat toch niet? Denk niet dat er ook maar 1 iemand is hier (maar goed, dat wil je niet lezen, liever blijf je in de 'iedereen is tegen de zaterdag' modus hangen) die een duel als Spakenburg - Katwijk of IJsselmeervogels - Noordwijk ofzo op zaterdag om 18.00 wil hebben. Het gaat enkel om de duels tussen een zaterdag- en een zondagploeg, en dan eigenlijk met name als de zondag thuis speelt, want als zaterdag thuis speelt wordt dat ook al om 14.30/15.00 gespeeld.

Bonehead

Well-known member
Wij spelen geregeld op zaterdagavond en het is nauwelijks voorgekomen dat we te weinig vrijwilligers hebben. Misschien omdat we (en kan me ook niet anders voorstellen dat het anders is bij andere clubs) ook zeggen dat het wel vrijwillig is maar niet vrijblijvend. Wel af en toe meegemaakt dat iemand incidenteel niet kan, maar dat is op de zondag net zo goed.

Uiteraard is vrijwillig niet vrijblijvend. We hebben nu al een nijpend vrijwilligers te kort. De bar wordt alleen nog vanaf 16:00 (of 15:00 als het eerste thuis speelt) tot sluit door vrijwilligers bemand. De rest van de tijd door spelers/ouders van teams. Het houdt allemaal niet over. En als je de hut tot 21/22 uur open wilt houden zou je meer vrijwilligers nodig hebben.

A.s zaterdag ,. 18.00 uur Go Ahead Kampen - KHC. Dat zou verboden moeten worden. Wie gaat er nou voetballen in februari op dat tijdstip. En niet erg solidair met de tegenstanders van weekend voetbal. Waar halen ze nu al die vrijwilligers vandaan. Alle principes worden overboord gezet , waarschijnlijk alleen maar voor de portemonnee. Maar ik geef ze groot gelijk.

DOS speelt die dag om 15 uur thuis. Dat zal er ongetwijfeld er mee te maken hebben. Als het altijd lucratief zou zijn, zouden ze dan niet altijd thuis om 18 uur voetballen?

Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Uiteraard is vrijwillig niet vrijblijvend. We hebben nu al een nijpend vrijwilligers te kort. De bar wordt alleen nog vanaf 16:00 (of 15:00 als het eerste thuis speelt) tot sluit door vrijwilligers bemand. De rest van de tijd door spelers/ouders van teams. Het houdt allemaal niet over. En als je de hut tot 21/22 uur open wilt houden zou je meer vrijwilligers nodig hebben.

De kantine is bij ons half uitbesteed. De beheerders mogen een stukje winst in eigen zak steken. Dus hoe beter de kantine draait, hoe meer hun krijgen. Het is dus maar hoe je het inricht.

Fregge

Well-known member
Ja, maar dat past niet in het plaatje wat noord-ooster wil schetsen. Dus is het alleen maar een schande.

Joost

Well-known member
Tussen alle overstapberichten van N-O door gewoon eens even een paar feiten.

- in seizoen 2018-2019 speelde 58% van alle senioren mannenteams haar duels op zondag
- in seizoen 2018-2019 was van de ruim 2400 verenigingen 44% uitsluitend op zondag actief met haar senioren, 30% uitsluitend op zaterdag en 26% op beide dagen.

Unregistere

Well-known member
Ik dacht trouwens dat dit forum niet zo veel bekeken werd door clubs uit het zaterdagvoetbal .
.

Dat valt best mee. Laatst hoorde ik langs de lijn nog mensen praten over Cor Hansse en over een grensrechter met een voorliefde voor kaas. Neem aan dat ze dat toch echt hier hebben gezien.

Joost

Well-known member
Ondanks de misleidende PR-campagne van MSC-er Jonkers ( MSC is intussen overgestapt nar de zaterdag ), ondanks de schreeuwerige lobby's van diverse media en sites, ondanks een (opzettelijke ? ) competitie indeling van de KNVB die hoofdklassers terecht deed klagen over langere reisafstanden, lukte het niet een breed gedragen mix-voorstel te maken voor de hoofdklassen.
Zondaghoofdklassers zien niks in een mix of willen hun thuiswedstrijden spelen op zondag of op zaterdagavond. Zaterdaghoofdklassers zien geen meerwaarde in een mix en hebben al helemaal geen zin in wedstrijden op zondag of op zondagavond.
De KNVB wil nu een nieuwe poging wagen het zondagvoetbal van de ondergang te redden, het liefst sportief en financieel ten koste van het zaterdagvoetbal.
Zoiets lijkt alleen mogelijk door een dwingend opgelegd verdict van de bond als resultante van het geschreeuw van de sterkste lobbyisten

Het aantal clubs dat op beide dagen actief is en dus eigenlijk al aan weekendvoetbal doet is bijna even groot als de clubs die uitsluitend op zaterdag spelen.

Joost

Well-known member
In 2015-2016 voetbalden er op zondag 2340 teams en op zaterdag 1832.
Nu, vijf jaar later, zijn het er op zondag 1865 en op zaterdag 2092.
Op zaterdag een stijging van 14 % , op zondag een daling van 20 %.
Maar vermoedelijk merk je daar in Limburg niet veel van.

Waar Ryamond Willemsen die cijfers vandaan heeft weet ik niet maar er klopt echt helemaal niets van.

Bovenaan