Weekendvoetbal

gevegt

Well-known member
Dit, Doutzen is verplicht m'n vaste relatie te worden, ieder kantoor wat in het weekend niet open is heeft een verplichte vrijmibo vanaf 3 uur, Young Sheldon komt op Netflix (net als Bassie en Adriaan), en het oude clublied van Blauw Geel wordt het volkslied.

Luchtfietser.:cab:

Joost

Well-known member
Paradigma. Ik vind dat we onze tijd ver vooruit lopen. Jeugdvoetbal op zaterdag, seniorenvoetbal op zondag.

Ik wilde net zeggen, hier geen onzin met niet willen voetballen op 'n bepaald moment maar gewoon alles vrij!
Bij Conventus spelen ze tegenwoordig zelfs wel eens op vrijdagavond.

de Kok

Member
No wil niet meer meepraten omdat volgens mijn opmerkingen alles al beklonken zou zijn..
Ter geruststelling NO. Het is de voornaamste denkrichting waar ik het over heb. Weekendvoetbal en dan zal de discussie nog gaan over het aanvangstijdstip.
Van de thuisclub bepaalt tot andere mogelijke variaties.
En............. het zal je misschien verbazen, maar ik zou ook met de principiële zaterdagclubs rekening houden. De bekende 278 ondertekenaars van het convenant.
Maar dan ben je wel in staat leuke regionale competities te organiseren.
Maar ik las NO heeft helemaal geen functie bij een club?
Nu dan zal ik zorgen dat zijn mening ook wordt ingebracht in de discussie te beginnen bij "terug naar voor de topklasse", want als dat zou kunnen? Dat is toch wat ik met hem eens ben..

JMD

Well-known member
No leidt de zaterdag lobby.
DIe hoort bij zo'n groepje dat Bonehead aanhaalt: 'steeds kleiner aantal geloofsfanatici maar ze worden wel steeds feller'.

Het kan gewoon niet anders dan dat er weekendvoetbal gaat komen de komende jaren, simpelweg omdat de zondag leegloopt. Zuid II idd nog niet, maar dat gaat ook wel gebeuren. En zelfs al zou dat niet gebeuren, dan kunnen zij ook perfect onder het weekendvoetbal vallen. Als clubs er in een bepaalde competitie allemaal op zondag willen spelen, dan kan dat gewoon. Net als dat er competities zullen zijn die alleen op zaterdag willen spelen.
Verder worden de zondagcompetities qua niveau steeds verder uitgehold doordat er steeds minder clubs in zitten, dan is dus zometeen de HK zaterdag veel sterker dan die op zondag. Dat kan niet voort blijven duren. Gewoon dus samenvoegen, waarbij er op zaterdag gespeeld wordt als er een zaterdagploeg aan een duel meedoet (ik onderstreep het maar even voor NO, want die leest vaak over dat soort nuances heen omdat het hem niet uitkomt dat die nuances worden gemaakt), en dan vindt uiteindelijk elke club zijn juiste niveau in de piramide en dan zou het over 10 jaar dus best zo kunnen zijn dat in de 2e/3e divisie het grootste deel van de ploegen 'zaterdagploegen' zijn.

de waan

Well-known member
No wil niet meer meepraten omdat volgens mijn opmerkingen alles al beklonken zou zijn..
Ter geruststelling NO. Het is de voornaamste denkrichting waar ik het over heb. Weekendvoetbal en dan zal de discussie nog gaan over het aanvangstijdstip.
Van de thuisclub bepaalt tot andere mogelijke variaties.
En............. het zal je misschien verbazen, maar ik zou ook met de principiële zaterdagclubs rekening houden. De bekende 278 ondertekenaars van het convenant.
Maar dan ben je wel in staat leuke regionale competities te organiseren.
Maar ik las NO heeft helemaal geen functie bij een club?
Nu dan zal ik zorgen dat zijn mening ook wordt ingebracht in de discussie te beginnen bij "terug naar voor de topklasse", want als dat zou kunnen? Dat is toch wat ik met hem eens ben..

Heeft dit hier ook mee te maken? https://www.tubantia.nl/amateurvoet...rdag-of-zondag-knvb-start-onderzoek~ad0901c8/

Bonehead

Well-known member
Ik zou het waardeloos vinden wanneer er niet meer gewoon op zaterdag om 14.30 of 15.00 uur gespeeld moet worden door clubs in het standaard zaterdagvoetbal en al helemaal wanneer het zaterdagvoetbal akkoord zou gaan met voetballen aan het eind van de zaterdagmiddag, de zaterdagavond of de zondag.

Op dat laatste na denk ik wel dat dit gaat gebeuren. In het handboek competitiezaken AV staat niet meer dat standaardteams uiterlijk om 15:00 (of 14:30 wintertijd) moeten beginnen zoals dat vroeger daar wel instond. Nu is het uiterlijk 18:00 uur. Persoonlijk vind ik zaterdagmiddag half drie het ideale tijdstip. Maar ik denk niet dat ik mij laat weerhouden om te gaan als dat later wordt. Er zijn ongetwijfeld mensen die daar anders over denken. Wel zijn clubs genoodzaakt extra vrijwilligers in te zetten bij bijvoorbeeld bardiensten.

Unregistere

Well-known member
Er gaan toch niet meer wedstrijden gespeeld worden?

Nee, maar de kantine blijft in veel gevallen natuurlijk wel langer open als er om 18.00 uur wordt afgetrapt. Dus dat kan inderdaad betekenen dat er behoefte is aan extra vrijwilligers.

Arjen

Member
Nee, maar de kantine blijft in veel gevallen natuurlijk wel langer open als er om 18.00 uur wordt afgetrapt. Dus dat kan inderdaad betekenen dat er behoefte is aan extra vrijwilligers.

Dat zal alleen bij de zondagclubs zijn en die hoeven geen èxtra mensen in te zetten. Ze moeten ze alleen anders indelen.

JMD

Well-known member
Ook bij de zaterdagclubs zal dit normaal gesproken wel spelen, lijkt mij.

Maar zaterdagclubs gaan om 18.00 niet thuis spelen. Als de thuisclub de mogelijkheid krijgt van tijd bepalen (en dat lijkt me het meest logisch, natuurlijk wel met behoud van het recht van spelen op zaterdag door een zaterdagclub) dan zullen die voor 14.30 of 15.00 kiezen. (of naar 15.30 vanwege FOX)

Dus zullen de zaterdagclubs er minder last van hebben.

Mug

Member
Voor spelende leden van zaterdagclubs zou het ook wel eens prettig zijn dat zij de verrichtingen van hun eerste elftal kunnen bijwonen.

Bonehead

Well-known member
Dat zal alleen bij de zondagclubs zijn en die hoeven geen èxtra mensen in te zetten. Ze moeten ze alleen anders indelen.

Bij ons wordt na een uitwedstrijd rap de auto ingeleverd om in het clubhuis onder genot van een biertje de wedstrijd te evalueren. Ook de spelers spelen graag de derde helft. Het is lastig om op zaterdagavond aan vrijwilligers te komen. Die hebben dan ook andere verplichtingen.

Bonehead

Well-known member
Voor spelende leden van zaterdagclubs zou het ook wel eens prettig zijn dat zij de verrichtingen van hun eerste elftal kunnen bijwonen.

Ik denk niet dat er veel voetballers zijn die er voor kiezen om na hun wedstrijd een uitwedstrijd van het eerste team bij te gaan wonen in plaats van met hun team na te gaan zitten in de kantine.

Als je uit moet spelen om 18.00 uur en om iets van 21.00 uur terug bent, komt daar niks meer van terecht en kun je in de begroting de kantine inkomsten flink naar beneden bijschroeven.

Dat klopt zeker. De plaatselijke horeca zal er ook niet blij mee wezen. Nu is het hier een ongeschreven wet dat de kantine tot 19:00 uur open mag blijven. Officieel is het een uur na afloop van de laatste wedstrijd. Als we de kantine structureel langer open houden krijgen we de horeca op ons dak wegens broodroof.

Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Als je uit moet spelen om 18.00 uur en om iets van 21.00 uur terug bent, komt daar niks meer van terecht en kun je in de begroting de kantine inkomsten flink naar beneden bijschroeven.

Om de divisies waar het nu omgaat zijn er al vaak live beelden ter beschikking, dus je kan er als club ook voor kiezen om een groot scherm in de eigen kantine op te hangen zodat je het daar kan volgen, heb je gelijk weer meer inkomsten.

Niet altijd in problemen denken maar in oplossingen.

Unregistere

Well-known member
Dat mag in de tweede divisie in principe niet, op basis van de afspraken met Fox. Maar in de derde divisie kun je zoiets als club zelf prima regelen inderdaad. Wij hebben dat in het verleden een paar keer gedaan bij verre uitwedstrijden, werkte prima. Al was de aftrap toen 's middags, maar het idee is hetzelfde.

Bovenaan