Dat komt natuurlijk omdat de samenvattingen van die wedstrijden niet in NL op TV zijn. Een hoop fans van Eredivisie clubs zullen ook niet de spelers kennen van de topclubs in de Eerste Divisie.Voor jou als Limburgervspreekt Belgie vast meer aan, maar ik weet wel zeker dat niemand hier in het noorden op de Belgen zit te wachten. Ik ken ook vrijwel geen enkele speler van Belgische clubs.
Ik denk dat de meeste seizoenkaarthouders die kaart kopen omdat ze hun eigen club willen zien spelen, en dat ze niet ineens gaan afhaken als ze niet meer tegen clubs als ADO, Zwolle of VVV spelen. Maar in plaats daarvan tegen Anderlecht, Genk of KV Mechelen. De spelers van die clubs leer je vanzelf kennen als een BeNe-liga van start is en je de samenvattingen van al die clubs bij Studio Sport of FOX kan zien.
Voor de clubs die buiten de BeNe-liga gaan vallen zal het aantal seizoenkaarthouders waarschijnlijk wel terug lopen, wat je nu ook hebt bij de meeste clubs die uit de Eredivisie degraderen naar de Eerste Divisie. Want het maakt natuurlijk wel uit dat je in plaats van tegen clubs als Ajax, Vitesse en Heerenveen nu ineens tegen Excelsior, Volendam en Den Bosch speelt.