Voetbal op de schop/Super League

JMD

Well-known member
Zolang er maar geen BeNeLiga komt vind ik alles best.

Precies.

En zo'n onderzoek van Deloitte is ook onzin, die laten als resultaat er precies uitkomen wat de klant wil. Volgens Hypercube zou bv die playoffs briljant worden, met het voetballen om de CL-plaatsen. Na 3 jaar zijn we er toch maar mee gestopt omdat zelfs de Klassieker niet uitverkocht. En ook dat idiote Belgische competitiemodel blijkt niet aan te slaan.

Een gezamenlijke beker, oke. Maar svp geen gezamenlijke competitie, voor PSV is het qua achterland (dat België immers ook is) nog wel enigszins voordelig, maar wat is de meerwaarde voor bv AZ hier nou van?
 

Pascallovic

Well-known member
Een gezamenlijke beker, oke. Maar svp geen gezamenlijke competitie, voor PSV is het qua achterland (dat België immers ook is) nog wel enigszins voordelig, maar wat is de meerwaarde voor bv AZ hier nou van?
Wat moeten we met een gezamenlijke beker? We krijgen de stadions bij de KNVB-beker amper halfvol. Alsof men in Almelo wel warmloopt voor een bekerpotje tegen Genk. Of in Heerenveen voor een bekerpotje tegen Standard Luik.
 

Deathprod

Active member
Ik ben wel benieuwd op welke manier ze denken meer geld te generenen. Lijkt me dat dit alleen via een nieuwe TV- deal zou kunnen. We zitten hier nu rond de 90 miljoen per seizoen en in Belgie rond de 80 miljoen. De Premier League zit ongeveer op 2,5 miljard. Dat gat valt toch nooit te dichten? .........
 

JMD

Well-known member
Ik ben wel benieuwd op welke manier ze denken meer geld te generenen. Lijkt me dat dit alleen via een nieuwe TV- deal zou kunnen. We zitten hier nu rond de 90 miljoen per seizoen en in Belgie rond de 80 miljoen. De Premier League zit ongeveer op 2,5 miljard. Dat gat valt toch nooit te dichten? .........

Dat laatste wil men sowieso ook niet (is niet haalbaar), maar men wil richting Rusland, Portugal enz.
 

Deathprod

Active member
Maar die landen zijn europees ook al afgehaakt. Dus dat zet ook geen zoden aan de dijk. Gat tussen de top 5 en de rest zijn enorm.


Duitsland 1,16 Miljard
Frankrijk 1,15 Miljard
Spanje 1,14 Milard
Italie 973 miljoen
Turkije 500 miljoen
Portugal 130 miljoen
Rusland 27 miljoen
 

Eef de Kip

Well-known member
Zo dan, Turkijke 500 miljoen. Die had ik even niet verwacht maar goed, dat verkaart wel dat er zo goed betaald wordt.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vraag mij vooral af of je er als club nu echt zoveel op vooruit gaat. Stel iedere club krijgt er 5 miljoen bij per jaar aan televisiegelden. Daarmee schiet je nog steeds geen deuk in een pakje boter. Is dat het waard om je complete competitie overhoop te gooien en clubs als PEC, VVV, ADO en Heracles de nek om te draaien.
 

Mario

Well-known member
En hoe gaat het dan met de Europese ticket verdeling? Als het tegenzit heb je dus maar één of twee NL clubs in Europa.
 

Hankie

Well-known member
Ik vraag mij vooral af of je er als club nu echt zoveel op vooruit gaat. Stel iedere club krijgt er 5 miljoen bij per jaar aan televisiegelden. Daarmee schiet je nog steeds geen deuk in een pakje boter. Is dat het waard om je complete competitie overhoop te gooien en clubs als PEC, VVV, ADO en Heracles de nek om te draaien.

Dat laatste is natuurlijk prima.
 

JMD

Well-known member
En hoe gaat het dan met de Europese ticket verdeling? Als het tegenzit heb je dus maar één of twee NL clubs in Europa.

En hoe doe je het met p/d?
Hou je de verdeling hetzelfde qua NL en Belgische ploegen, dan betekent dit dat bv de nummer 13 kan degraderen en de nummer 14 niet.
Of accepteer je dat de verdeling kan veranderen, maar dan moet je elk jaar versterkte p/d doen in de divisies eronder omdat er ineens meer/minder NL/Belgische ploegen degraderen.
 

Forza AZ

Well-known member
En hoe gaat het dan met de Europese ticket verdeling? Als het tegenzit heb je dus maar één of twee NL clubs in Europa.

Dat is inderdaad de grote vraag hoe de UEFA daar tegenaan kijkt. In principe zijn de Europese tickets per nationale bond. Dus aangezien de KNVB en KBVB gewoon apart blijven bestaan zou ieder z'n eigen tickets voor de CL en EL moeten houden. Dat moet in ieder geval wel een absolute voorwaarde zijn bij de vorming van een BeNe-liga, want anders gaan de clubs er juist op achteruit doordat de kans op het spelen van Europees voetbal veel kleiner wordt.
 

Joost

Well-known member
Ik zie zoveel conclusies die worden getrokken, waar hebben jullie dat rapport van Deloitte kunnen inzien?
 

De Wolf

Well-known member
Ik ben wel benieuwd op welke manier ze denken meer geld te generenen. Lijkt me dat dit alleen via een nieuwe TV- deal zou kunnen. We zitten hier nu rond de 90 miljoen per seizoen en in Belgie rond de 80 miljoen. De Premier League zit ongeveer op 2,5 miljard. Dat gat valt toch nooit te dichten? .........

De markt wordt wat groter met 29 miljoen mensen. Misschien dat je dan 300 miljoen kan vangen maar daar blijft het dan ook bij. Ajax doet het misschien nog een beetje goed in het buitenland maar de rest is niet echt interessant.
 

ALenstra

Well-known member
Nederland 90 miljoen en Belgie 80 miljoen. Maakt samen 170 miljoen. Is dat realistisch, laat staan 300 miljoen?
 

Forza AZ

Well-known member
Nederland 90 miljoen en Belgie 80 miljoen. Maakt samen 170 miljoen. Is dat realistisch, laat staan 300 miljoen?

Je kunt die 170 miljoen wel met 18 clubs delen in plaats van met 34. Dat levert per club toch bijna het dubbele op.
De 16 clubs die er buiten vallen gaan dan wel enorm terug in TV-gelden natuurlijk.
 

Joost

Well-known member
Je kunt die 170 miljoen wel met 18 clubs delen in plaats van met 34. Dat levert per club toch bijna het dubbele op.
De 16 clubs die er buiten vallen gaan dan wel enorm terug in TV-gelden natuurlijk.

Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Er is een flinke meerderheid nodig om zo'n idee er doorheen te krijgen en die gaan komt er natuurlijk nooit komen als dit het plan wordt.
Dan zou de top nog kunnen zeggen dat ze een break-away doen maar dit ligt ook niet voor de hand.

Sowieso zou het voor de top 3 in Nederland niet zoveel meerwaarde hebben aangezien in België de TV gelden wat eerlijker verdeeld worden dan in Nederland, per saldo zal het in Nederland dus ook eerlijker gaan worden en is de winst voor pakweg Utrecht en Vitesse groter dan voor Ajax.
 
Bovenaan