Pascallovic
Well-known member
Zolang er maar geen BeNeLiga komt vind ik alles best.
Zolang er maar geen BeNeLiga komt vind ik alles best.
Wat moeten we met een gezamenlijke beker? We krijgen de stadions bij de KNVB-beker amper halfvol. Alsof men in Almelo wel warmloopt voor een bekerpotje tegen Genk. Of in Heerenveen voor een bekerpotje tegen Standard Luik.Een gezamenlijke beker, oke. Maar svp geen gezamenlijke competitie, voor PSV is het qua achterland (dat België immers ook is) nog wel enigszins voordelig, maar wat is de meerwaarde voor bv AZ hier nou van?
Daarom juist. Slechter qua toeschouwers kan het bijna niet.Wat moeten we met een gezamenlijke beker? We krijgen de stadions bij de KNVB-beker amper halfvol.
Ik ben wel benieuwd op welke manier ze denken meer geld te generenen. Lijkt me dat dit alleen via een nieuwe TV- deal zou kunnen. We zitten hier nu rond de 90 miljoen per seizoen en in Belgie rond de 80 miljoen. De Premier League zit ongeveer op 2,5 miljard. Dat gat valt toch nooit te dichten? .........
Ik vraag mij vooral af of je er als club nu echt zoveel op vooruit gaat. Stel iedere club krijgt er 5 miljoen bij per jaar aan televisiegelden. Daarmee schiet je nog steeds geen deuk in een pakje boter. Is dat het waard om je complete competitie overhoop te gooien en clubs als PEC, VVV, ADO en Heracles de nek om te draaien.
En hoe gaat het dan met de Europese ticket verdeling? Als het tegenzit heb je dus maar één of twee NL clubs in Europa.
Mooie plannen maar aan de belangrijke dingen is niet over nagedacht.
En hoe gaat het dan met de Europese ticket verdeling? Als het tegenzit heb je dus maar één of twee NL clubs in Europa.
Ik ben wel benieuwd op welke manier ze denken meer geld te generenen. Lijkt me dat dit alleen via een nieuwe TV- deal zou kunnen. We zitten hier nu rond de 90 miljoen per seizoen en in Belgie rond de 80 miljoen. De Premier League zit ongeveer op 2,5 miljard. Dat gat valt toch nooit te dichten? .........
Nederland 90 miljoen en Belgie 80 miljoen. Maakt samen 170 miljoen. Is dat realistisch, laat staan 300 miljoen?
Je kunt die 170 miljoen wel met 18 clubs delen in plaats van met 34. Dat levert per club toch bijna het dubbele op.
De 16 clubs die er buiten vallen gaan dan wel enorm terug in TV-gelden natuurlijk.