Voetbal op de schop/Super League

ALenstra

Well-known member
Duitsland is toch het enige land waar amateurclubs een grote kans hebben een club uit het hoogste niveau te loten?
 

erka

Well-known member
Frankrijk vanaf de laatste 64 ook, compleet vrije loting. Overigens is de laatste 64 dan al de 8e ronde voor de amateurclubs, maar dit terzijde :)

Even gekeken maar afgelopen Coupe de France (met Les Herbiers in de finale) speelde bv.

FC Still (8) - Troyes
Pontarlier (5) - Montpellier
Yzeure (4) - Monaco
Le Mans (4) - Lille
Senlisienne (5) - Nantes
Hazebrouck (6) - Caen
Granville (4) - Bordeaux

Maar bv ook Toulouse-Nice en Rennes-PSG.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Duitsland is toch het enige land waar amateurclubs een grote kans hebben een club uit het hoogste niveau te loten?

Dat ligt er net aan wat je als "amateurclub" ziet. In sommige landen worden alle clubs die niet fullprof zijn als amateurs gezien. Wat dat betreft kan je zeggen dat in Schotland amateurs (en semiprofs) ook een grote kans hebben een club uit het hoogste niveau te loten. Er zijn maar zo'n 20 fullprof clubs hier en het hoogste niveau stroomt in de laatste 32 in.
 

erka

Well-known member
Is er trouwens een groter jaarlijks bekertoernooi ter wereld qua omvang dan de Coupe de France?

Ik heb eens even gekeken, maar er nemen dus 4.016 clubs deel in 1 seizoen. In Duitsland is dat over 2 seizoenen verspreid met de regionale bekers. Ook nemen in Frankrijk de overzeese gebieden deel, dus bv. Reunion, Mayotte, Martinique, Guadeloupe en Tahiti.
 

JMD

Well-known member
Is er trouwens een groter jaarlijks bekertoernooi ter wereld qua omvang dan de Coupe de France?

Ik heb eens even gekeken, maar er nemen dus 4.016 clubs deel in 1 seizoen. In Duitsland is dat over 2 seizoenen verspreid met de regionale bekers. Ook nemen in Frankrijk de overzeese gebieden deel, dus bv. Reunion, Mayotte, Martinique, Guadeloupe en Tahiti.
En die overzeese gebieden zullen eerst lokale voorrondes spelen neem ik aan? En vanaf welke ronde kan een ploeg uit Frankrijk dan een ploeg uit Guadeloupe loten? Leuk uitduel. :p


Hoeveel deelnemers heeft de FA Cup?? Dat zal toch ook richting de paar duizend gaan?
 

ALenstra

Well-known member
Volgens mij zijn de eerste zes rondes van de Coupe de France regionaal. Daarna kan inderdaad een club uit het vasteland een club loten uit een van de kolonies. Echter, clubs op het vasteland zijn niet verplicht om uit tegen overzeese clubs te spelen.

In de FA Cup doen volgens mij iets van 750 clubs mee.
 

JMD

Well-known member
Volgens mij zijn de eerste zes rondes van de Coupe de France regionaal. Daarna kan inderdaad een club uit het vasteland een club loten uit een van de kolonies. Echter, clubs op het vasteland zijn niet verplicht om uit tegen overzeese clubs te spelen.
Hoe gaat dat dan? Je loot Reunion FC uit, en dan zeg je 'daar willen we niet tegen spelen', of wordt het duel dan omgedraaid?
 

ALenstra

Well-known member
Geen idee. Ik dacht dat er een aparte pot was voor clubs die niet overzees willen maar zeker weten doe ik dat niet.
 

Joost

Well-known member
En die overzeese gebieden zullen eerst lokale voorrondes spelen neem ik aan? En vanaf welke ronde kan een ploeg uit Frankrijk dan een ploeg uit Guadeloupe loten? Leuk uitduel. :p


Hoeveel deelnemers heeft de FA Cup?? Dat zal toch ook richting de paar duizend gaan?

Volgens mij verschilt het per overzees gebied hoe een ploeg zich plaatst.
 

Forza AZ

Well-known member
Volgens mij verschilt het per overzees gebied hoe een ploeg zich plaatst.

Die gebieden organiseren een eigen bekertoernooi waarvan de beste 1 (Mayotte, Nieuw Caledoni?, Tahiti) of 2 (Frans Guyana, Martinique, Guadeloupe, R?union) zich plaatsen voor de 7e ronde. Ook clubs uit Saint Martin en Saint Pierre et Miquelon doen mee. Die uit Saint Martin doen volgens mij mee met Martinique of Guadeloupe vanaf een bepaalde ronde. De winnaar van Saint Pierre et Miquelon (doen dit seizoen voor het eerst mee) stroomt al in de 3e ronde in bij de Franse regio Bourgogne-Franche-Comt?.
 

ALenstra

Well-known member
Ajax, Feyenoord en PSV hebben nog geprobeerd om met miljoenen euro's de andere clubs te overtuigen mee te doen aan de hervormingsplannen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Heracles vond echter iedere vorm van compensatie voor hun jarenlange competitievervalsing te weinig.
 
Bovenaan