Voetbal op de schop/Super League

Pascallovic

Well-known member
Het is sowieso onzin. De sterkste ploegen van seizoen A hoeven niet de sterkste ploegen aan het begin van seizoen B te zijn als ze tegen die tijd zijn leeggekocht. Dit seizoen ging nummer 6 Vitesse Europa in ten kostte van FC Utrecht dat 5e eindigde in 17/18. Heb niet de illusie gezien ook de seizoensstart van Utrecht dat zij een betere prestatie dan Vitesse hadden neergezet.

Deathprod

Well-known member
AZ doet het vaak wel prima in Europa. Als die 4e worden en 20 punten voor staan op nummer 7, en door 1 slechte wedstrijd in de play-offs geen Europees Voetbal halen, dan is dat gewoon een slechte zaak. Het lijkt mij ook dat de subtop iets sterker zal worden zonder play-offs. Ze zullen dan net wel die extra speler halen om de kans groter te maken dat ze zich plaatsen. In de play-offs is het vaak de vorm van de dag die beslissend is.

Bonehead

Well-known member
Als PSV de Europa League al die jaren wel serieus had genomen hadden we er vermoeden niet zo beroerd voorgestaan.

Pascallovic

Well-known member
Als PSV de Europa League al die jaren wel serieus had genomen hadden we er vermoeden niet zo beroerd voorgestaan.
In de laatste 7 seizoenen 5x niet overwinterd in Europa. Dat tikt inderdaad ook niet aan. Dat is dan je op 1 na beste club in Europa de afgelopen seizoenen.

gevegt

Well-known member
Gerbrands is een ziener, die wil echt het totale Nederlands voetbal naar een hoger niveau brengen.

JMD

Well-known member

Mwah, van die 7 seizoenen speelde PSV er 'slechts' 4 in de EL. Die uitschakeling tegen die Kroaten had volgens mij weinig met 'niet serieus nemen' te maken. In 2014-2015 overwinterde PSV, nam het de groepsfase wel degelijk serieus, maar liet het de 1/16e finale tegen Zenit idd lopen. 2 seizoenen eerder (onder Advocaat) werd de EL idd niet serieus genomen, maar de uitschakeling 1 jaar later had daar weinig mee te maken. Toen was PSV gewoon dramatisch slecht, won in 10 competitieduels volgens mij maar 2x. De EL-resultaten sloten zich daarbij aan.

Dus ja, PSV heeft dramatisch gepresteerd 3van de laatste 4x in de EL, helemaal mee eens. Maar slechts 1x denk ik dat 'niet serieus nemen' de oorzaak was van dat slechte presteren.

zwammy

Well-known member
Als je 4e word in een poule met Odessa, Zagreb en Ludogorets als PSV zijnde moet je gewoon de komende 20 jaar je mond houden over de lijst.

Bonehead

Well-known member

De neerwaartse spiraal is al veel langer geleden ingezet. Nederlandse ploegen presteren de laatste 15 jaar ondermaats in Europa. Die enkele uitzondering doet daar niks aan af. Ik plaats van naar anderen wijzen zou men er eens goed aan doen om een spiegel te kopen.

Pascallovic

Well-known member
De neerwaartse spiraal is al veel langer geleden ingezet. Nederlandse ploegen presteren de laatste 15 jaar ondermaats in Europa. Die enkele uitzondering doet daar niks aan af. Ik plaats van naar anderen wijzen zou men er eens goed aan doen om een spiegel te kopen.
Denk dat we daarbij wel moeten aangeven wat bij ons de norm is van goed presteren. Ik persoonlijk vind bijvoorbeeld dat Ajax de afgelopen 15 jaar structureel bij de beste 16 in de Europa League had moeten behoren. Dan kun je een keer bij de laatste 32 verliezen, maar ook een keer de laatste 8 bereiken bijvoorbeeld. Duidelijk dat Ajax daarin ruim gefaald heeft. Ze zullen die norm iets van 6 of 7x bereikt hebben in de laatste 15 jaar.

JMD

Well-known member
Precies. Dat ontken ik volgens mij ook nergens. PSV presteert al jaren slecht, alleen wilde ik met mijn post aangeven dat dat echt niet 'kaal' met 'EL niet serieus nemen' te maken had.

Unregistere

Well-known member
Vier veranderingen in de spelregels die vanaf komend seizoen worden ingevoerd:

- spelers die gewisseld worden dienen het veld bij de dichtstbijzijnde zij- of achterlijn te verlaten en niet, zoals nu, bij de middenlijn aan de zijkant van het veld. Op die manier kan tijdrekken worden voorkomen;

- verder is het niet meer toegestaan om als aanvaller in de muur van de tegenstander te staan bij een vrije trap. Zodoende tracht de aanvallende partij nu nog het zicht van de doelman te belemmeren. Aanvallers moeten vanaf volgend seizoen minstens een meter van de muur verwijderd zijn;

- bij een handsbal in een aanvallende situatie is de intentie ervan niet meer relevant. Hands is hands. Bijvoorbeeld: als een speler de bal met de hand raakt en daaruit scoort, of met een handsbal een aanval opzet waaruit wordt gescoord, dan wordt dat moment afgefloten. Dat klinkt logisch, maar nu wordt nog gekeken of er opzet in het spel is. Dat is vanaf volgend seizoen niet meer relevant;

- tenslotte een wijziging bij het nemen van een doeltrap. Het is voor de ontvanger niet meer verplicht om de bal pas aan te raken buiten het eigen zestienmetergebied. De doelman kan zijn medespeler dus ook binnen het eigen strafschopgebied bereiken.

De Groene Scout

Well-known member
1) prima regel, mee eens
2) mooi, heb je dat onbelangrijke geduw in de muurtjes ook niet meer.
3) hands is hands, dus aangeschoten hands bestaat niet meer?
4) prima regel, mee eens

Bovenaan