Voetbal op de schop/Super League

ALenstra

Well-known member
Geen idee. Ik dacht dat er een aparte pot was voor clubs die niet overzees willen maar zeker weten doe ik dat niet.

Joost

Well-known member
En die overzeese gebieden zullen eerst lokale voorrondes spelen neem ik aan? En vanaf welke ronde kan een ploeg uit Frankrijk dan een ploeg uit Guadeloupe loten? Leuk uitduel. :p

Hoeveel deelnemers heeft de FA Cup?? Dat zal toch ook richting de paar duizend gaan?

Volgens mij verschilt het per overzees gebied hoe een ploeg zich plaatst.

Forza AZ

Well-known member
Volgens mij verschilt het per overzees gebied hoe een ploeg zich plaatst.

Die gebieden organiseren een eigen bekertoernooi waarvan de beste 1 (Mayotte, Nieuw Caledoni?, Tahiti) of 2 (Frans Guyana, Martinique, Guadeloupe, R?union) zich plaatsen voor de 7e ronde. Ook clubs uit Saint Martin en Saint Pierre et Miquelon doen mee. Die uit Saint Martin doen volgens mij mee met Martinique of Guadeloupe vanaf een bepaalde ronde. De winnaar van Saint Pierre et Miquelon (doen dit seizoen voor het eerst mee) stroomt al in de 3e ronde in bij de Franse regio Bourgogne-Franche-Comt?.

ALenstra

Well-known member
Ajax, Feyenoord en PSV hebben nog geprobeerd om met miljoenen euro's de andere clubs te overtuigen mee te doen aan de hervormingsplannen.

Max

Administrator
Forumleiding
Heracles vond echter iedere vorm van compensatie voor hun jarenlange competitievervalsing te weinig.

Max

Administrator
Forumleiding
Welke competitievervalsing?

Het financi?le voordeel van de kunstgrasmat als trainingsmat te gebruiken, waardoor de trainingsfaciliteiten (deels) konden worden afgestoten. Het financi?le voordeel van onderhoudskosten in de jaren. Daarnaast had Heracles natuurlijk een sportief voordeel doordat ze pionier waren en de tegenstander niet gewend was aan kunstgras. Dit ten opzichte van hun directe concurrentie die deze voordelen niet hadden.

Janssen

Well-known member
Het financi?le voordeel van de kunstgrasmat als trainingsmat te gebruiken, waardoor de trainingsfaciliteiten (deels) konden worden afgestoten. Het financi?le voordeel van onderhoudskosten in de jaren. Daarnaast had Heracles natuurlijk een sportief voordeel doordat ze pionier waren en de tegenstander niet gewend was aan kunstgras. Dit ten opzichte van hun directe concurrentie die deze voordelen niet hadden.

Plus nog de blessures die tegenstanders oplopen.

Maasveld

Well-known member

En wat was er precies tegen de regels?

Joost

Well-known member

Dat is toch allang onderuit gehaald, onder meer door dit onderzoek;
http://www.mejudice.nl/artikelen/detail/thuisvoordeel-kunstgras-is-een-mythe

Max

Administrator
Forumleiding
En wat was er precies tegen de regels?

Als je dit vergelijkt met belastingontwijking (niet in strijd met de wet en regelgeving) en belastingontduiking (wel in strijd met de wet en regelgeving), dan valt dit inderdaad in de eerste categorie. Neemt niet weg dat dit net zo goed als sommige vormen van belastingontwijking buitengewoon onwenselijk is.

Dat is toch allang onderuit gehaald, onder meer door dit onderzoek;
http://www.mejudice.nl/artikelen/detail/thuisvoordeel-kunstgras-is-een-mythe

Die analyse en ook die van de blessuregevoeligheid is lastig te maken.

erka

Well-known member
Ajax, Feyenoord en PSV hebben nog geprobeerd om met miljoenen euro's de andere clubs te overtuigen mee te doen aan de hervormingsplannen.

15 miljoen euro wilden de top3 inzetten in ruil voor afschaffing kunstgras en inkrimping naar 16 clubs.

Maasveld

Well-known member
Als je dit vergelijkt met belastingontwijking (niet in strijd met de wet en regelgeving) en belastingontduiking (wel in strijd met de wet en regelgeving), dan valt dit inderdaad in de eerste categorie. Neemt niet weg dat dit net zo goed als sommige vormen van belastingontwijking buitengewoon onwenselijk is.

Hoewel het natuurlijk als een lul op een drumstel slaat, moet ik je wel complimenteren met je creativiteit.

Bovenaan