Voetbal op de schop/Super League

Maasveld

Well-known member
Ik ben er wel voorstander van om, wellicht in een iets afgeslankte vorm, play-offs te behouden. Heerlijke wedstrijden altijd en zorgt er tevens voor dat er meer ploegen langer ergens om spelen.
 

Joost

Well-known member
Het wordt overal als slecht nieuws gebracht maar voor voetballiefhebbers is het toch juist prettig dat er geen opzet komt waarvan ze in alle andere landen juist spijt hebben?
 

Deathprod

Well-known member
Ik ben er wel voorstander van om, wellicht in een iets afgeslankte vorm, play-offs te behouden. Heerlijke wedstrijden altijd en zorgt er tevens voor dat er meer ploegen langer ergens om spelen.

Voor promotie/degradatie zeker. Maar dan hooguit 4 clubs uit de KKD divisie, dat zijn er nu gewoon teveel.
 

Deathprod

Well-known member

Atreides

Well-known member
Goh, je verwacht het niet. Feitelijk zijn er trouwens dus meer buitenlanders toegestaan (want EU ingezetenen zijn ineens ook buitenlanders), vrij misleidende titel derhalve.
 

Batigoal

Well-known member
Dat krijgen ze er niet doorheen als de PL clubs er niet mee instemmen, wat ik niet zie gebeuren.

Overigens zullen er vanzelf minder buitenlanders komen als de werkvergunning-regels (die erg streng zijn hier) niet veranderen en ook op EU-spelers van toepassing worden.

Dat strenge is wel steeds minder geworden de laatste jaren heb ik het idee. Geregeld wordt er bij een aankoop een beroep gedaan op de uitzondering voor een 'uitzonderlijk talent', terwijl dat in de praktijk gewoon selectieopvulling is. Je ziet namelijk steeds meer niet-EU-spelers zonder interlands of nog te jong om er normaal gesproken doorheen te komen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dat strenge is wel steeds minder geworden de laatste jaren heb ik het idee. Geregeld wordt er bij een aankoop een beroep gedaan op de uitzondering voor een 'uitzonderlijk talent', terwijl dat in de praktijk gewoon selectieopvulling is. Je ziet namelijk steeds meer niet-EU-spelers zonder interlands of nog te jong om er normaal gesproken doorheen te komen.

Er worden vaak ook trucs gebruikt om die spelers een EU paspoort te laten krijgen. Heel veel Zuid-Amerikaanse spelers zijn bijvoorbeeld van Spaanse of Portugese oorsprong. Dan wordt er voor die spelers een dubbel paspoort geregeld om ze op de EU regels het VK in te krijgen, terwijl ze in de media gewoon gezien worden als Argentijn, Braziliaan e.d. (en ook voor dat land uitkomen of beschikbaar zijn in (jeugd)interlands).
 

Joost

Well-known member
Dank voor het delen.

Toch lijken me deze artikelen niet pers? bewijs dat Belgie spijt heeft. Laat staan alle landen die play-offs hebben.

Het waren ook maar een paar voorbeelden. Ik kom best wel vaak in Belgi? en je hoort zelden een voorstander van de huidige opzet.
Er is ook kritiek geweest van bijvoorbeeld de voorzitter van Club Brugge die graag weer terug wil naar de oude opzet.

Cercle Brugge en KV Mechelen die na februari geen wedstrijd meer hadden waren ook niet bijzonder happy.

Maar wellicht geven toeschouwersaantallen nog wel het beste beeld.

De deelnemers aan play-off 3 trokken in de reguliere competitie 6792 gemiddeld, in de playoffs was dat 4400. Een daling van 35%
De deelnemers aan play-off 2 trokken in de reguliere competitie 76796 gemiddeld, in de playoffs was dat 49468. Een daling van 36%
De deelnemers aan play-off 1 trokken in de reguliere competitie 115112 gemiddeld, in de playoffs was dat117389. Een stijging van 2%

Dat er in play-off 1 iets meer mensen komen ligt ook grotendeels aan het hogere gemiddelde aan uitsupporters. Daarnaast wordt daar natuurlijk om de titel gespeeld. Charleroi dat uitgespeeld was trok juist weer 10% minder toeschouwers.

Bij Beveren kwam er liefst 70% minder toeschouwers.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat krijgen ze er niet doorheen als de PL clubs er niet mee instemmen, wat ik niet zie gebeuren.

Overigens zullen er vanzelf minder buitenlanders komen als de werkvergunning-regels (die erg streng zijn hier) niet veranderen en ook op EU-spelers van toepassing worden.

Dat laatste is dan ook de uitruil. Het lagere aantal gaat tegen soepelere voorwaarden.
 

Batigoal

Well-known member
Het waren ook maar een paar voorbeelden. Ik kom best wel vaak in Belgi? en je hoort zelden een voorstander van de huidige opzet.
Er is ook kritiek geweest van bijvoorbeeld de voorzitter van Club Brugge die graag weer terug wil naar de oude opzet.

Cercle Brugge en KV Mechelen die na februari geen wedstrijd meer hadden waren ook niet bijzonder happy.

Maar wellicht geven toeschouwersaantallen nog wel het beste beeld.

De deelnemers aan play-off 3 trokken in de reguliere competitie 6792 gemiddeld, in de playoffs was dat 4400. Een daling van 35%
De deelnemers aan play-off 2 trokken in de reguliere competitie 76796 gemiddeld, in de playoffs was dat 49468. Een daling van 36%
De deelnemers aan play-off 1 trokken in de reguliere competitie 115112 gemiddeld, in de playoffs was dat117389. Een stijging van 2%

Dat er in play-off 1 iets meer mensen komen ligt ook grotendeels aan het hogere gemiddelde aan uitsupporters. Daarnaast wordt daar natuurlijk om de titel gespeeld. Charleroi dat uitgespeeld was trok juist weer 10% minder toeschouwers.

Bij Beveren kwam er liefst 70% minder toeschouwers.

Dat komt omdat playoffs om een kampioenschap nog wel leuk zijn, iets wat je in andere sporten ook ziet. Daar heb je ook het meeste voordeel bij het spelen van meer topwedstrijden, presteren onder druk enz. Alleen je zult ook iets met de rest van de ploegen moeten. Dan zou je bijvoorbeeld nog 6 ploegen in een degradatiepoule kunnen laten spelen, ook een concept dat niet vreemd is. Maar bij de Eredivisie hou je dan nog steeds wat clubs over waar je iets mee moet.
 

JMD

Well-known member
Volgens Tom Knipping (VI) zijn dit de punten die doorgevoerd gaan worden:
-geen ander competitieformat
-europees spelende clubs ronde later in knvb beker
-5% fox geld evenredig verdeeld
-5% uefa-gelden in pot, geld gaat naar grasclubs
-jeugdopleiding eredivisie verplicht
-promotie/degradatie wordt nog over gesproken

Die 2e vind ik wel weer opvallend. Je praat over de eredivisie en het eindigt met een wijziging in de beker...
Ook opvallend dat dus de p/d nog niet besloten is. Ik zou zeggen 3 er rechtstreeks uit, 2 direct promoveren en dan 3 t/m 6 laten spelen om 1 plek. ('Engelse model' dus) Dan duurt de PO niet te lang, doet ook niet zo ongeveer bijna elke club mee.
 

Pascallovic

Well-known member
Alsof zo'n bekerrondje meer of minder zoveel verschil maakt. Onzin om clubs een vrijstelling voor de 1e ronde te geven.
 
Bovenaan