Voetbal op de schop/Super League

Batigoal

Well-known member
Ik zou de stagnatie in de Jupiler League ook veranderen door de competitie te verkleinen naar 16 clubs, met 2 of 3 rechtstreekse promovendi en 2 degradanten. Daarmee voorkom je de huidige situatie dat er talloze clubs in het rechterrijtje zijn die het hele jaar voor spek en bonen meespelen en maar wat aankloten. Overgangsperiode voor amateurclubs die promoveren naar de JL en klaar.

ALenstra

Well-known member
Je moet het zo zien: het wordt moeilijker om te handhaven maar het wordt makkelijker om weer te promoveren:D

Janssen

Well-known member
Daarom zie ik de grotere kans op degradatie ook niet als probleem inderdaad.

Ik zie het ook niet als een probleem. Wat me tegenstaat is dat iedereen het er blijkbaar over eens is dat de kwaliteit omhoog moet en dat we dan met "betere doorstroming" komen als maatregel. Ik kan dat moeilijk rijmen.

PES5

Administrator
Forumleiding
Het Duitse degradatiesysyteem is prima, de nummer 16 speelt de nacompetitie en de nummer 17 en 18 gaan eruit.

Alleen dan wel met doorstroming naar tweede divisie etc.

Anders krijg je een dodelijk saaie KKD.

Maasveld

Well-known member
Ik ben er wel voorstander van om, wellicht in een iets afgeslankte vorm, play-offs te behouden. Heerlijke wedstrijden altijd en zorgt er tevens voor dat er meer ploegen langer ergens om spelen.

Joost

Well-known member
Het wordt overal als slecht nieuws gebracht maar voor voetballiefhebbers is het toch juist prettig dat er geen opzet komt waarvan ze in alle andere landen juist spijt hebben?

Deathprod

Well-known member
Ik ben er wel voorstander van om, wellicht in een iets afgeslankte vorm, play-offs te behouden. Heerlijke wedstrijden altijd en zorgt er tevens voor dat er meer ploegen langer ergens om spelen.

Voor promotie/degradatie zeker. Maar dan hooguit 4 clubs uit de KKD divisie, dat zijn er nu gewoon teveel.

Deathprod

Well-known member

Atreides

Well-known member
Goh, je verwacht het niet. Feitelijk zijn er trouwens dus meer buitenlanders toegestaan (want EU ingezetenen zijn ineens ook buitenlanders), vrij misleidende titel derhalve.

Batigoal

Well-known member
Dat krijgen ze er niet doorheen als de PL clubs er niet mee instemmen, wat ik niet zie gebeuren.

Overigens zullen er vanzelf minder buitenlanders komen als de werkvergunning-regels (die erg streng zijn hier) niet veranderen en ook op EU-spelers van toepassing worden.

Dat strenge is wel steeds minder geworden de laatste jaren heb ik het idee. Geregeld wordt er bij een aankoop een beroep gedaan op de uitzondering voor een 'uitzonderlijk talent', terwijl dat in de praktijk gewoon selectieopvulling is. Je ziet namelijk steeds meer niet-EU-spelers zonder interlands of nog te jong om er normaal gesproken doorheen te komen.

Bovenaan