Meer onthullingen over Manchester City en Paris Saint Germain klaagt de UEFA aan.
Ik zeg het verkeerd inderdaad. Ik bedoel de huidige groepsfase tegen clubs als Ajax en PSV.
Blijkbaar...https://www.ad.nl/nederlands-voetba...t-verbod-op-kunstgras-in-eredivisie~a02d657b/
Begrijp ik dan goed dat na jaren vergaderen en kekke voorstellen van Hypercube uiteindelijk de Eredivisie niet veranderd op de verdeling van wat Europees geld na?
Een nieuwe promotie/degradatieregeling met 2 rechtstreekse promovendi/degrandanten staat ook in het artikel. Eindelijk, goed nieuws!
Hoho, er staat 'mogelijk'... Maar dat zou idd goed nieuws zijn. Alhoewel: als er 2 rechtstreeks gaan en de rest veilig is, dan weet ik niet of ik dat een verbetering vind tov het huidige systeem.
Waarom is het goed als er meer clubs rechtstreeks degraderen?
In vrijwel alle andere landen is dat zo en ik zie niet in waarom dat niet in Nederland zou moeten.
Omdat het niveau hier al ontzettend laag is en een extra test voor een promovendus dus niet zo erg is.
Het Duitse degradatiesysyteem is prima, de nummer 16 speelt de nacompetitie en de nummer 17 en 18 gaan eruit.
Zeggen dat het een "extra test" is vind ik zo'n onzin. Na promotie heeft ieder team een aanzienlijk betere selectie en na degraties worden selecties minder. Je kan dus niet in een duel tussen ere- en eerste divisieclubs beoordelen wie het in het nieuwe seizoen beter zou doen. Met een betere doorstroming hebben betere 1e divise clubs ook een eerlijkere kans omhoog te komen.