Voetbal op de schop/Super League

Deathprod

Well-known member
UEFA president Aleksander Ceferin to 'fight' European Super League
http://www.espn.com/soccer/english-...sander-ceferin-to-fight-european-super-league

Ik zag het idee "Super League idee" van de Engelse clubs af kwam, dat lijkt me toch wel opmerkelijk want die hebben het meeste te verliezen. Clubs in de Premier League hebben al zoveel geld, daar valt moeilijk aan te tippen lijkt me, zelfs in zo'n super league. Het kan ook een plan zijn om de druk op te voeren bij de UEFA, dat ze bijvoorbeeld nog meer clubs uit de Toplanden willen of van de huidige voorrondes in de CL af willen bijvoorbeeld.

JMD

Well-known member
Ik zeg het verkeerd inderdaad. Ik bedoel de huidige groepsfase tegen clubs als Ajax en PSV.

Ja, daar willen ze ongetwijfeld binnenkort vanaf, en eisen ze dat ze direct naar 1 /8 finales kunnen. Eerst zal dat alleen de kampioen van de grote landen mogen, maar dan later eisen ze de complete top 3 ofzo. Blijven er 4 plaatsne over voor de rest.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Een nieuwe promotie/degradatieregeling met 2 rechtstreekse promovendi/degrandanten staat ook in het artikel. Eindelijk, goed nieuws!

JMD

Well-known member
https://www.ad.nl/nederlands-voetba...t-verbod-op-kunstgras-in-eredivisie~a02d657b/

Begrijp ik dan goed dat na jaren vergaderen en kekke voorstellen van Hypercube uiteindelijk de Eredivisie niet veranderd op de verdeling van wat Europees geld na?
Blijkbaar...

Overigens kan ik me wel voorstellen dat men 18 clubs wil behouden zonder PO. En dat 1 club dwarsligt en blijft dwarsliggen en het wil aanvechten bij het CAS, tsja, denk niet dat je daar wat aan kunt doen, al huur je 100 van die bureaus in. Ben trouwens wel benieuwd wat Heracles dan precies bij het CAS zou willen inbrengen: het recht omop kunstgras te spelen?

JMD

Well-known member
Een nieuwe promotie/degradatieregeling met 2 rechtstreekse promovendi/degrandanten staat ook in het artikel. Eindelijk, goed nieuws!

Hoho, er staat 'mogelijk'... Maar dat zou idd goed nieuws zijn. Alhoewel: als er 2 rechtstreeks gaan en de rest veilig is, dan weet ik niet of ik dat een verbetering vind tov het huidige systeem.

Max

Administrator
Forumleiding
Of je het juridisch wint of niet, dan maar eens de strijd aan gaan met die kunstgrasboys.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hoho, er staat 'mogelijk'... Maar dat zou idd goed nieuws zijn. Alhoewel: als er 2 rechtstreeks gaan en de rest veilig is, dan weet ik niet of ik dat een verbetering vind tov het huidige systeem.

Ik neem aan dat ze 2 rechtstreeks + 1 PO bedoelen.

Waarom is het goed als er meer clubs rechtstreeks degraderen?

Ik roep al jaren om een betere doorstroming. De nummer 17 van de 18 verdient het in mijn ogen niet om in de eredivisie te blijven (en ja, ik weet dat het mijn eigen club kan zijn). Daarnaast vind ik het niet meer dan normaal dat de nummer 2 van de 1e divisie rechtstreeks omhoog gaat. In vrijwel alle andere landen is dat zo en ik zie niet in waarom dat niet in Nederland zou moeten.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Omdat het niveau hier al ontzettend laag is en een extra test voor een promovendus dus niet zo erg is.

Zeggen dat het een "extra test" is vind ik zo'n onzin. Na promotie heeft ieder team een aanzienlijk betere selectie en na degraties worden selecties minder. Je kan dus niet in een duel tussen ere- en eerste divisieclubs beoordelen wie het in het nieuwe seizoen beter zou doen. Met een betere doorstroming hebben betere 1e divise clubs ook een eerlijkere kans omhoog te komen.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het Duitse degradatiesysyteem is prima, de nummer 16 speelt de nacompetitie en de nummer 17 en 18 gaan eruit.

Janssen

Well-known member
Zeggen dat het een "extra test" is vind ik zo'n onzin. Na promotie heeft ieder team een aanzienlijk betere selectie en na degraties worden selecties minder. Je kan dus niet in een duel tussen ere- en eerste divisieclubs beoordelen wie het in het nieuwe seizoen beter zou doen. Met een betere doorstroming hebben betere 1e divise clubs ook een eerlijkere kans omhoog te komen.

Dan moet je elke playoff afschaffen, ook die voor Europees voetbal. Een ploeg die Europees haalt kan immers het jaar erna een andere selectie hebben die wellicht niet geschikt is, zo blijf je bezig.

Bovenaan