Voetbal op de schop/Super League

JMD

Well-known member
Welke prestaties bedoel je dan? Liverpool heeft in eigen land ook nauwelijks iets gewonnen maar kan daar nog wel een Europacup 1 winst uit 2005 en FA Cup uit 2006 bijhalen.

Het hele rijtje clubs is volstrekt logisch. Arsenal en Chelsea wensen geen 3e Londense club, Atletico Madrid wordt buitengesloten door Real. Olympique Marseille en Dortmund zijn er om een landelijke rivaal te houden.
Atletico staat er ook gewoon tussen hoor, net als BVB en Marseille een 'gastclub'.

Tottenham niet qua prijzen idd maar staan wel al jaren in de top van Engeland.

Pascallovic

Well-known member
Atletico staat er ook gewoon tussen hoor, net als BVB en Marseille een 'gastclub'.

Met hun 2 League cups in 30 jaar bedoel je of dat ze in die 30 jaar 5x de top 4 hebben gehaald?

SanMark.

Well-known member

Wat heeft Spurs nu laten zien de afgelopen 10 a 20 jaar ? Ze mengen zich pas de laatste jaren in de strijd om plek 2 a 3. Europees is het ook allemaal maar zeer matig.

Dus het is mij een raadsel waarom die erbij zou moeten ?

ALenstra

Well-known member
Spurs heeft sinds de oprichting van de CL maar een paar keer meegedaan hieraan. Okee, ze zullen niet de enigen zijn maar hun palmares is bescheiden in vergelijking met de andere clubs.

SanMark.

Well-known member
Het verbaasd mij wel dat ze voor zo'n kleine competitie kiezen.

Wil je naar een NBA model toe , had je makkelijk met een club of 30 a 40 kunnen beginnen in ook diverse conference's .

En had je ook wat meer diversiteit kunnen krijgen met bv een Shaktar, Zenith, Celtic, Porto(en of Benfica) en ook een Ajax .

Pascallovic

Well-known member

Wil je naar een NBA model toe , had je makkelijk met een club of 30 a 40 kunnen beginnen in ook diverse conference's .

En had je ook wat meer diversiteit kunnen krijgen met bv een Shaktar, Zenith, Celtic, Porto(en of Benfica) en ook een Ajax .
Zullen wel bang zijn dat het ze minder geld oplevert als de groep groter wordt. Dan moet je de financien immers ook met meerdere clubs delen.

SanMark.

Well-known member
Zullen wel bang zijn dat het ze minder geld oplevert als de groep groter wordt. Dan moet je de financien immers ook met meerdere clubs delen.

Maar je kan geen 10 maand vullen met maar 16 clubs, als je het tenminste als een volle competitie wil spelen. Dan zal je als club toch circa om de 5 dagen moeten spelen, met daarna play offs

Forza AZ

Well-known member

De clubs vinden het juist niet leuk dat er nu nog "mindere goden" meedoen aan de groepsfase van de CL. Dus waarom zouden ze dan een Superleague opzetten met diezelfde "mindere goden".

Max

Administrator
Forumleiding
Volstrekt logisch dat Spurs er niet bij zit. Voor hun wel pijnlijk dat ze de beste Engelse club zijn die ontbreekt, maar ze hebben nooit echt iets gepresteerd.

Pascallovic

Well-known member
Hypercube heeft vast wel een mooie opzet voor 16 ploegen. Hopelijk ook met een play-off waarbij de punten na 30 wedstrijden worden gehalveerd.

ALenstra

Well-known member
Okee, thuis en uit. Dan heb je 30 wedstrijden. Dat is eerlijk gezegd wel weinig. Het wordt een aparte competitie dus ik neem aan dat ze niet aan andere competities deelnemen. Ik neem aan dat van 15 thuiswedstrijden de schoorsteen niet kan blijven roken.

Pascallovic

Well-known member
Okee, thuis en uit. Dan heb je 30 wedstrijden. Dat is eerlijk gezegd wel weinig. Het wordt een aparte competitie dus ik neem aan dat ze niet aan andere competities deelnemen. Ik neem aan dat van 15 thuiswedstrijden de schoorsteen niet kan blijven roken.
Gewoon een play-off erbij met de eerste 8 ploegen uit en thuis. Vervolgens kan er ook nog een cup georganiseerd worden met 16 clubs die uit en thuis gaan spelen. Tot slot verzin je nog halverwege de competitie een opzet waarbij je in Amerika en Azie kunt spelen en noem je het de zomer/winter cup.

Janssen

Well-known member
Nog een reden dus om de Eredivisie te laten zoals die is. Met een super league is de Europese top sowieso voor elke Nederlandse club buiten bereik, dan kun je maar beter zorgen dat de eigen competitie zo groot mogelijk is.

JMD

Well-known member
Hele competitie spelen in Europa, dan daarna de punten halveren en een halve competitie in Amerika, dan daarna weer punten halveren en een halve competitie in Azi?, de beste 8 ploegen spelen daarna een soort World Series systeem met best of 7 duels waarbij er elke dag gespeeld wordt (zodat alle teams minstens 80 spelers nodig hebben ofzo).

Zoiets zal het wel worden... :p Want inderdaad, van die 30 duels bij een hele competitie gaat de kachel niet roken. Het lijkt me logisch dat ze Azi? en Amerika gaan opzoeken. Het zal mij niks verbazen als uiteindelijk Barcelona zelden meer in Barcelona speelt of Liverpool in Liverpool. Grote delen van de fans van dat soort clubs komen toch niet meer uit de stad (of het land) waar de club oorspronkelijk vandaan komt, en marketingtechnisch zijn de 'oude' supporters ook helemaal niet handig.

JMD

Well-known member
Wat heeft Spurs nu laten zien de afgelopen 10 a 20 jaar ? Ze mengen zich pas de laatste jaren in de strijd om plek 2 a 3. Europees is het ook allemaal maar zeer matig.

Dus het is mij een raadsel waarom die erbij zou moeten ?

Volstrekt logisch dat Spurs er niet bij zit. Voor hun wel pijnlijk dat ze de beste Engelse club zijn die ontbreekt, maar ze hebben nooit echt iets gepresteerd.

Het is meer een gevoel inderdaad. Maar als je op basis van historie/behaalde prijzen gaat bekijken dan zou Ajax (of Porto) er toch juist bij moeten?
Eerlijk gezegd vind ik Arsenal er ook niet echt bijpassen, die komen ook al jaren niet meer in de buurt van de landstitel en eindigden de laatste jaren 6e ofzo.

Max

Administrator
Forumleiding
Voetbal op de schop

PSG is die al eens verder dan de laatste zestien gekomen in de CL?

ALenstra

Well-known member
Volgens mij zijn de criteria vooral gebaseerd op poen en niet zo zeer op sportief gebied. Het moet wel een speeltje blijven voor die olieboeren en sjeiks.

Bovenaan