Waarom eigenlijk? Ik zie er totaal het nu niet van in.
Ik denk dan meer aan het totale plaatje en ga dan uit van 2 degradanten.
Het aantal zwakkere teams uit de competitie wordt kleiner en concurrentie onderin groter.
Het domino effect zou moeten zijn dat daardoor de top van de Eerste Divisie sterker wordt en de competitie interessanter. Wellicht is het enkel voor mij omdat Roda er nu in speelt of enkel door FC Twente maar ik heb ik het idee dat er meer aandacht is voor de Eerste Divisie dit seizoen.
Voorwaarde is dan wel dat ook de Eerste Divisie naar 16 clubs gaat. Hak de onderste zes van vorig seizoen eraf en je houdt een Eerste Divisie over met; Roda, Twente, Sparta, NEC, Jong PSV, Jong Ajax, Telstar, Cambuur, Almere, MVV, Den Bosch, Eindhoven, Dordrecht en Volendam.
Als er daar twee teams uit degraderen ?n je voegt de resterende teams toe aan de hoogste semi-prof klasse dan komt er onvermijdelijke doorstroming. Dat is alleen maar goed voor het herstellen van het evenwicht tussen het 2e en 3e niveau.
De extra vrije weekenden kunnen gebruikt worden om de competitie later te laten beginnen en om Bekerduels in te spelen.