Voetbal op de schop/Super League

Atreides

Well-known member
Er zijn mijns inziens nu teveel clubs die als enige doelstelling hebben om er in te blijven. Er zou meer gezonde middenmoot moeten zijn. Doordat er betrekkelijk veel zwakke broeders in de Eredivisie zijn blijven er veel clubs met wanbeleid en korte termijnvisie gewoon in. Ik denk dat wanneer het aantal plekken in de Eredivisie kleiner wordt goed beleid belangrijker wordt.

Ik hoop dat je zelf de paradox ziet. Verzorgd voetbal spelen, jeugd laten doorstromen, jonge spelers kopen en opleiden is vaak 'goed' beleid. Alleen omdat je kan degraderen zullen clubs eerder kiezen voor de korte termijn. Helpt niet echt dat je dan nog makkelijker degradeert. Terwijl het voor bijna de helft van de eredivisie nog een opgave gaat worden om zich veilig te spelen.

ALenstra

Well-known member
Bij 16 clubs in een gewone competitie heb je 15 thuiswedstrijden. Dan mis je de opbrengsten van 2 wedstrijden.

Pascallovic

Well-known member
Bij 16 clubs in een gewone competitie heb je 15 thuiswedstrijden. Dan mis je de opbrengsten van 2 wedstrijden.

Ja, maar dan gaan we nog als Belgi? play-offs doen met 4 of 5 extra thuiswedstrijden. Dat stadion zit geheid vol dan, want nu zijn die play-offs ook al zo'n groot succes qua bezoekers.

ALenstra

Well-known member
Namens SC Heracles zegt Rob Toussaint niks te weten van de plannen. Hij zegt dat het nieuws voorbarig is en dat pas volgende maand verder gepraat wordt.

Batigoal

Well-known member
Ja, maar dan gaan we nog als Belgi? play-offs doen met 4 of 5 extra thuiswedstrijden. Dat stadion zit geheid vol dan, want nu zijn die play-offs ook al zo'n groot succes qua bezoekers.

Of we doen helemaal niks en de stadions lopen vanzelf verder leeg. Met het niveau gaat het ook al zo goed de laatste jaren.

Deathprod

Well-known member
Namens SC Heracles zegt Rob Toussaint niks te weten van de plannen. Hij zegt dat het nieuws voorbarig is en dat pas volgende maand verder gepraat wordt.

Ja het lijkt me ook wat voorbarig als je die reactie van Van Gool zo leest, zeker naar 16 clubs lijkt niet echt interessant voor clubs uit het huidige rechterrijtje. 18 clubs zonder kunstgras en dan het TV geld eerlijker verdelen lijkt me in ieder geval een mooie start. Die play-offs is geen interesse voor, dat zien we hier in Nederland maar ook in Belgie. 16 clubs met een Benecup zoals de KNVB eerder voorstelde lijkt me wellicht wel interessant. Vooral als ze daar een dikke geldprijs aan hangen.

Willem II-directeur Berry van Gool: 'Ik laat me niet omkopen'
https://www.vi.nl/nieuws/willem-ii-directeur-berry-van-gool-ik-laat-me-niet-omkopen

ALenstra

Well-known member
Volgens het Duitse blad Der Spiegel zal er vanaf 2021 een Super League komen met de grote clubs van Europa.

De Wolf

Well-known member
Een elite competitie zal waarschijnlijk betekenen dat de spelers voor die clubs niet meer mogen uitkomen voor een nationaal team omdat ze in een bond spelen die door de FIFA en UEFA niet wordt erkend.

Joost

Well-known member

Es handelt sich neben Bayern M?nchen und Real Madrid um den FC Barcelona, Manchester United, Juventus Turin, FC Chelsea, FC Arsenal, Paris Saint-Germain, Manchester City, FC Liverpool und AC Mailand. Die Liga w?rde um f?nf "anf?ngliche G?ste", n?mlich Borussia Dortmund, Atletico Madrid, Olympique Marseille, Inter Mailand und die AS Rom, aufgestockt.

JMD

Well-known member
Zal Tottenham blij mee zijn dat het ontbreekt. En ook Porto en Benfica had ik wel verwacht.
Even tellen:
Engeland 5 ploegen
SPanje 2 + 1 gastploeg
Duitsland 1 + 1 gastploeg
Itali? 2 + 2 gastploeg
Frankrijk 1 + 1 gastploeg

Verder nog een linkje:
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/super-league-moet-in-2021-van-start-gaan~aab0f6ab/
Laat ze idd lekker een soort NBA oprichten, ipv dat ze het hele Europese voetbal gijzelen door steeds meer CL/EL-plekken te eisen. Kunnen ze ook mooi over de hele wereld spelen.

Bovenaan