Atreides
Well-known member
Er zijn mijns inziens nu teveel clubs die als enige doelstelling hebben om er in te blijven. Er zou meer gezonde middenmoot moeten zijn. Doordat er betrekkelijk veel zwakke broeders in de Eredivisie zijn blijven er veel clubs met wanbeleid en korte termijnvisie gewoon in. Ik denk dat wanneer het aantal plekken in de Eredivisie kleiner wordt goed beleid belangrijker wordt.
Ik hoop dat je zelf de paradox ziet. Verzorgd voetbal spelen, jeugd laten doorstromen, jonge spelers kopen en opleiden is vaak 'goed' beleid. Alleen omdat je kan degraderen zullen clubs eerder kiezen voor de korte termijn. Helpt niet echt dat je dan nog makkelijker degradeert. Terwijl het voor bijna de helft van de eredivisie nog een opgave gaat worden om zich veilig te spelen.