Voetbal op de schop/Super League

Pascallovic

Well-known member
Niks aan de hand. Van spelers onder de 21 zou je er zoveel als je wilt mogen blijven verhuren. De City's en Chelsea's hoeven geen trucs uit te halen en kunnen gewoon doorgaan met hetgeen ze al jaren doen.

JMD

Well-known member
Volgens het AD zou er overeenstemming zijn over de eredivisie in de toekomst.
De topclubs zijn bereid 10% van het gewonnen Europese tv-geld terug te laten vloeien de eredivisie in. In ruil hiervoor stemmen de ‘andere clubs’ in met het afschaffen van kunstgras in de eredivisie EN met een ingekrompen eredivisie van 16 ploegen plus play-offs om de titel.

Dat kunstgras weg is mooi natuurlijk maar zo’n play-off ben ik geen voorstander van. Dan moet je eigenlijk zorgen dat je in april 8n vorm bent. Verder vraag ik me af waar men dan die 2 overgebleven clubs kwijt wil? Men wil namelijk ook de jongploegen behouden.

gevegt

Well-known member
Het is een voorstel. Er zijn nog twee ronden om het definitief te maken.
Erg voorbarig allemaal.

Janssen

Well-known member
Over hoeveel geld hebben we het dan dat terugvloeit?

Als dat een paar ton is lijkt het me nutteloos.

Pascallovic

Well-known member
Over hoeveel geld hebben we het dan dat terugvloeit?

Als dat een paar ton is lijkt het me nutteloos.
Zal wel van de Europese prestaties afhangen lijkt mij. Dit seizoen zullen Ajax en PSV toch wel aardig wat binnen harken, waardoor je een mooi bedrag zou kunnen krijgen om te verdelen(zeg 10 miljoen). Vorig seizoen was het natuurlijk waardeloos en zal er maximaal 4 miljoen te verdelen zijn geweest.

ALenstra

Well-known member
Tien miljoen dus. Over hoeveel clubs moet dat verdeeld worden? Volgens mij is dat een fooi voor de kleinere clubs.

Pascallovic

Well-known member
Tien miljoen dus. Over hoeveel clubs moet dat verdeeld worden? Volgens mij is dat een fooi voor de kleinere clubs.
En waar komt die 10 miljoen vandaan? De Europese televisiegelden zijn echt niet jaarlijks goed voor 100 miljoen. Ja, dit jaar wellicht wel met 2 ploegen in de CL, maar we weten ook dat dit eerder uitzondering dan regel is.

Joost

Well-known member
Bij VVV hadden ze nog niets gehoord van het hele verhaal. Heel voorbarig dus om al te communiceren dat het al rond is. Maar dat hoort vast bij het masseerproces.

Ik denk dat inkrimping tot 16 teams helemaal niet zo slecht is. Een competitieopzet zoals in Belgi? wel.

Bovenaan