Voetbal op de schop/Super League

Pascallovic

Well-known member
Hypercube heeft vast wel een mooie opzet voor 16 ploegen. Hopelijk ook met een play-off waarbij de punten na 30 wedstrijden worden gehalveerd.
 

ALenstra

Well-known member
Okee, thuis en uit. Dan heb je 30 wedstrijden. Dat is eerlijk gezegd wel weinig. Het wordt een aparte competitie dus ik neem aan dat ze niet aan andere competities deelnemen. Ik neem aan dat van 15 thuiswedstrijden de schoorsteen niet kan blijven roken.
 

Pascallovic

Well-known member
Okee, thuis en uit. Dan heb je 30 wedstrijden. Dat is eerlijk gezegd wel weinig. Het wordt een aparte competitie dus ik neem aan dat ze niet aan andere competities deelnemen. Ik neem aan dat van 15 thuiswedstrijden de schoorsteen niet kan blijven roken.
Gewoon een play-off erbij met de eerste 8 ploegen uit en thuis. Vervolgens kan er ook nog een cup georganiseerd worden met 16 clubs die uit en thuis gaan spelen. Tot slot verzin je nog halverwege de competitie een opzet waarbij je in Amerika en Azie kunt spelen en noem je het de zomer/winter cup.
 

Janssen

Well-known member
Nog een reden dus om de Eredivisie te laten zoals die is. Met een super league is de Europese top sowieso voor elke Nederlandse club buiten bereik, dan kun je maar beter zorgen dat de eigen competitie zo groot mogelijk is.
 

JMD

Well-known member
Hele competitie spelen in Europa, dan daarna de punten halveren en een halve competitie in Amerika, dan daarna weer punten halveren en een halve competitie in Azi?, de beste 8 ploegen spelen daarna een soort World Series systeem met best of 7 duels waarbij er elke dag gespeeld wordt (zodat alle teams minstens 80 spelers nodig hebben ofzo).

Zoiets zal het wel worden... :p Want inderdaad, van die 30 duels bij een hele competitie gaat de kachel niet roken. Het lijkt me logisch dat ze Azi? en Amerika gaan opzoeken. Het zal mij niks verbazen als uiteindelijk Barcelona zelden meer in Barcelona speelt of Liverpool in Liverpool. Grote delen van de fans van dat soort clubs komen toch niet meer uit de stad (of het land) waar de club oorspronkelijk vandaan komt, en marketingtechnisch zijn de 'oude' supporters ook helemaal niet handig.
 

JMD

Well-known member
Wat heeft Spurs nu laten zien de afgelopen 10 a 20 jaar ? Ze mengen zich pas de laatste jaren in de strijd om plek 2 a 3. Europees is het ook allemaal maar zeer matig.

Dus het is mij een raadsel waarom die erbij zou moeten ?

Volstrekt logisch dat Spurs er niet bij zit. Voor hun wel pijnlijk dat ze de beste Engelse club zijn die ontbreekt, maar ze hebben nooit echt iets gepresteerd.

Het is meer een gevoel inderdaad. Maar als je op basis van historie/behaalde prijzen gaat bekijken dan zou Ajax (of Porto) er toch juist bij moeten?
Eerlijk gezegd vind ik Arsenal er ook niet echt bijpassen, die komen ook al jaren niet meer in de buurt van de landstitel en eindigden de laatste jaren 6e ofzo.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voetbal op de schop

PSG is die al eens verder dan de laatste zestien gekomen in de CL?
 

ALenstra

Well-known member
Volgens mij zijn de criteria vooral gebaseerd op poen en niet zo zeer op sportief gebied. Het moet wel een speeltje blijven voor die olieboeren en sjeiks.
 

Deathprod

Well-known member
Het verbaasd mij wel dat ze voor zo'n kleine competitie kiezen.

Wil je naar een NBA model toe , had je makkelijk met een club of 30 a 40 kunnen beginnen in ook diverse conference's .

En had je ook wat meer diversiteit kunnen krijgen met bv een Shaktar, Zenith, Celtic, Porto(en of Benfica) en ook een Ajax .

Het zijn nu inderdaad nog maar 5 landen die meedoen. Een stuk of 30 leek mij ook beter omdat je het achterland wel erg klein maakt nu, maar wellicht hopen ze op fans en sponsors uit Azi?.
Ik vraag me ook af hoe ze dat gaan doen met de lopende TV deals. Contracten moeten worden afgekocht denk ik want de huidige competitie's uit de grote 5 landen zonder de toppers zullen gaan instorten.
 

SanMark.

Well-known member
De clubs vinden het juist niet leuk dat er nu nog "mindere goden" meedoen aan de groepsfase van de CL. Dus waarom zouden ze dan een Superleague opzetten met diezelfde "mindere goden".

Er zit nog wel wat verschil tussen pot 3 en pot 4 om het maar even simpel te benoemen. Plus als ze uit de competitie stappen, heb je aan 16 teams gewoon te weinig.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vraag me ook af hoe ze dat gaan doen met de lopende TV deals. Contracten moeten worden afgekocht denk ik want de huidige competitie's uit de grote 5 landen zonder de toppers zullen gaan instorten.

Ik denk dat de Engelse en Duitse competitie makkelijk overleeft, kijk alleen maar eens wat de support op lager niveau is in deze landen en dan verdwijnen er maar 4 a 5 clubs uit Engeland en 2 a 3 uit Duitsland.
 

Deathprod

Well-known member
Ik denk dat de Engelse en Duitse competitie makkelijk overleeft, kijk alleen maar eens wat de support op lager niveau is in deze landen en dan verdwijnen er maar 4 a 5 clubs uit Engeland en 2 a 3 uit Duitsland.

De clubs overige clubs uit de premier league zijn natuurlijk wel al dat TV geld kwijt, en dat loopt dan ook door naar beneden. Dus ik denk dat het weldegelijk invloed heeft, clubs in de Championship spelen natuurlijk voor een plekje in de Premier League om tegen de grote clubs te spelen. Die zijn nu weg dus dan is dat gewoon wat minder speciaal, omdat het nu onmogelijk is geworden om ooit nog tegen die grote clubs te spelen. Ze zullen wel overleven, maar ik denk dat het allemaal wel flink minder gaat worden. Wel heel gunstig voor Nederland en Portugal waar de competitie gewoon intact blijft.
 

Deathprod

Well-known member
Ik denk dat het voetbal daar juist zo groot is omdat ze allemaal die droom hebben om ooit tegen Arsenal, Liverpool en Man. Utd te spelen. Of ze die droom ook bij Everton en Newcastle hebben vraag ik me af. Het idee dat het onmogelijk is geworden zal een grote rol gaan spelen verwacht ik. Maar als er een soort promotie/degradatie naar die super league zal komen, dan zou het een ander verhaal zijn. Maar daar is geloof ik geen sprake van.
 

ALenstra

Well-known member
Ik denk dat de tv-gelden in elk nationale competitie flink omlaag gaan zodra de grootste clubs en de beste spelers vertrekken.
 

Forza AZ

Well-known member
Er zit nog wel wat verschil tussen pot 3 en pot 4 om het maar even simpel te benoemen. Plus als ze uit de competitie stappen, heb je aan 16 teams gewoon te weinig.

Dan zullen ze vast meer dan 2x tegen elkaar spelen, om zo tot 44 of 45 wedstrijden per seizoen te komen.
 
Bovenaan