Gewoon een play-off erbij met de eerste 8 ploegen uit en thuis. Vervolgens kan er ook nog een cup georganiseerd worden met 16 clubs die uit en thuis gaan spelen. Tot slot verzin je nog halverwege de competitie een opzet waarbij je in Amerika en Azie kunt spelen en noem je het de zomer/winter cup.Okee, thuis en uit. Dan heb je 30 wedstrijden. Dat is eerlijk gezegd wel weinig. Het wordt een aparte competitie dus ik neem aan dat ze niet aan andere competities deelnemen. Ik neem aan dat van 15 thuiswedstrijden de schoorsteen niet kan blijven roken.
Wat heeft Spurs nu laten zien de afgelopen 10 a 20 jaar ? Ze mengen zich pas de laatste jaren in de strijd om plek 2 a 3. Europees is het ook allemaal maar zeer matig.
Dus het is mij een raadsel waarom die erbij zou moeten ?
Volstrekt logisch dat Spurs er niet bij zit. Voor hun wel pijnlijk dat ze de beste Engelse club zijn die ontbreekt, maar ze hebben nooit echt iets gepresteerd.
Het verbaasd mij wel dat ze voor zo'n kleine competitie kiezen.
Wil je naar een NBA model toe , had je makkelijk met een club of 30 a 40 kunnen beginnen in ook diverse conference's .
En had je ook wat meer diversiteit kunnen krijgen met bv een Shaktar, Zenith, Celtic, Porto(en of Benfica) en ook een Ajax .
De clubs vinden het juist niet leuk dat er nu nog "mindere goden" meedoen aan de groepsfase van de CL. Dus waarom zouden ze dan een Superleague opzetten met diezelfde "mindere goden".
Ik vraag me ook af hoe ze dat gaan doen met de lopende TV deals. Contracten moeten worden afgekocht denk ik want de huidige competitie's uit de grote 5 landen zonder de toppers zullen gaan instorten.
Ik denk dat de Engelse en Duitse competitie makkelijk overleeft, kijk alleen maar eens wat de support op lager niveau is in deze landen en dan verdwijnen er maar 4 a 5 clubs uit Engeland en 2 a 3 uit Duitsland.
Er zit nog wel wat verschil tussen pot 3 en pot 4 om het maar even simpel te benoemen. Plus als ze uit de competitie stappen, heb je aan 16 teams gewoon te weinig.