Voetbal op de schop/Super League

Forza AZ

Well-known member
Maar als er een soort promotie/degradatie naar die super league zal komen, dan zou het een ander verhaal zijn. Maar daar is geloof ik geen sprake van.
Ik las dat de 11 "founders" voor 20 jaar vast zouden staan en dus niet kunnen degraderen. De 5 gastclubs zouden dan wel kunnen wisselen per seizoen.

Pascallovic

Well-known member
Ik las dat de 11 "founders" voor 20 jaar vast zouden staan en dus niet kunnen degraderen. De 5 gastclubs zouden dan wel kunnen wisselen per seizoen.
Dan moet je maar hopen als gastclub dat je terug mag komen in de competitie waar je uit bent gestapt om aan die Super League mee te kunnen doen.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat het voetbal daar juist zo groot is omdat ze allemaal die droom hebben om ooit tegen Arsenal, Liverpool en Man. Utd te spelen. Of ze die droom ook bij Everton en Newcastle hebben vraag ik me af. Het idee dat het onmogelijk is geworden zal een grote rol gaan spelen verwacht ik. Maar als er een soort promotie/degradatie naar die super league zal komen, dan zou het een ander verhaal zijn. Maar daar is geloof ik geen sprake van.

In Engeland is er niks buiten dat eiland, dus Man Utd, Arsenal, Chelsea en Liverpool zijn dood voor ze.

Batigoal

Well-known member
De fans van de clubs zitten hier ook niet op te wachten denk ik. Op termijn komen die stadions vol te zitten met alleen maar toeristen.

Deathprod

Well-known member
Een elite competitie zal waarschijnlijk betekenen dat de spelers voor die clubs niet meer mogen uitkomen voor een nationaal team omdat ze in een bond spelen die door de FIFA en UEFA niet wordt erkend.

Dan wordt dat WK in Qatar helemaal een verschrikking, zonder alle topspelers.

Deathprod

Well-known member
UEFA president Aleksander Ceferin to 'fight' European Super League
http://www.espn.com/soccer/english-...sander-ceferin-to-fight-european-super-league

Ik zag het idee "Super League idee" van de Engelse clubs af kwam, dat lijkt me toch wel opmerkelijk want die hebben het meeste te verliezen. Clubs in de Premier League hebben al zoveel geld, daar valt moeilijk aan te tippen lijkt me, zelfs in zo'n super league. Het kan ook een plan zijn om de druk op te voeren bij de UEFA, dat ze bijvoorbeeld nog meer clubs uit de Toplanden willen of van de huidige voorrondes in de CL af willen bijvoorbeeld.

JMD

Well-known member
Ik zeg het verkeerd inderdaad. Ik bedoel de huidige groepsfase tegen clubs als Ajax en PSV.

Ja, daar willen ze ongetwijfeld binnenkort vanaf, en eisen ze dat ze direct naar 1 /8 finales kunnen. Eerst zal dat alleen de kampioen van de grote landen mogen, maar dan later eisen ze de complete top 3 ofzo. Blijven er 4 plaatsne over voor de rest.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Een nieuwe promotie/degradatieregeling met 2 rechtstreekse promovendi/degrandanten staat ook in het artikel. Eindelijk, goed nieuws!

Bovenaan