Toekomst Europese competities

Forza AZ

Well-known member
O, je hebt gelijk. Ik had even snel gekeken op de site van Kassies bij het huidige entree model en daar stond N3 en in het schemaatje wat hier gepost werd stond N4 bij de kleinere clubs. Dus vandaar, maar dus even te snel gekeken.

Dat komt omdat de aanduiding CW (= bekerwinnaars) niet meer staat in het nieuwe schema. Of dit ook betekent dat de bekerwinnaars niet automatisch meer het hoogste EL-ticket krijgen, maar naar gelang hun eindpositie in de competitie is dan de vraag.
Dus bijvoorbeeld als in Nederland de beker wordt gewonnen door de nummer 8, dat die dan niet naar EL-PO zou gaan, maar naar EL2-Q2. En de nummer 3 van de competitie naar EL-PO.
 

Deathprod

Active member
Wat is eigenlijk het voordeel van een aparte 2e Europa League tov een uitbereiding van de huidige EL naar 64 clubs? Het lijkt me voor de neutrale toeschouwers niet echt iets om naar uit te kijken. Vooral als er ook nog een poulefase komt.
 

Deathprod

Active member
Poedelprijsje , tja je kan er nog 3 toernooien bij maken, dan heb je nog meer prijzen. :duim: Maar verder zie ik niet echt het nut van zo'n extra toernooi. Kan me ook niet voorstellen dat het extra geld gaat opleveren.
 

Forza AZ

Well-known member
Wat is eigenlijk het voordeel van een aparte 2e Europa League tov een uitbereiding van de huidige EL naar 64 clubs? Het lijkt me voor de neutrale toeschouwers niet echt iets om naar uit te kijken. Vooral als er ook nog een poulefase komt.

Alle 64 in 1 toernooi levert wel al snel groepen op met een groot krachtsverschil en dus weinig spanning. Nu krijg je de beste 32 bij elkaar en de mindere 32 apart. Dat zal waarschijnlijk spannender worden.
Al zal er voor het nieuwe toernooi inderdaad weinig aandacht zijn van neutrale toeschouwers, zeker omdat het op dezelfde dag wordt gespeeld als de EL.
 

JMD

Well-known member
Poedelprijsje , tja je kan er nog 3 toernooien bij maken, dan heb je nog meer prijzen. :duim: Maar verder zie ik niet echt het nut van zo'n extra toernooi. Kan me ook niet voorstellen dat het extra geld gaat opleveren.

Dat laatste wordt wel gezegd door de UEFA, dat het het gat met de topploegen gaat verkleinen. Dat lijkt me niet logisch, want het gat tussen CL en EL is nu al levensgroot, als je dan de EL-instroom verkleint wordt het gat alleen maar groter. Of ze moeten de CL-premies verminderen, maar dat lijkt me niet te gaan gebeuren.
 

Mario

Well-known member
Ze moeten afscheid nemen van die groepswedstrijden in de 1e ronde, nog een Europees toernooi erbij met zwakkere broeders levert alleen nog meer Europese zaadpotjes op tot de winterstop.
 

Atreides

Well-known member
Ze moeten afscheid nemen van die groepswedstrijden in de 1e ronde, nog een Europees toernooi erbij met zwakkere broeders levert alleen nog meer Europese zaadpotjes op tot de winterstop.

Gun die Feyenoorders nu ook eens iets!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Scherp.

Ik zit zelf meer in de hoek van zo nu en dan wel doordeweeks Europees voetbal.

Deze uitbreiding zorgt er wellicht voor dat Trencin zich kan kwalificeren, maar dan zijn wij er dus nog steeds niet bij.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het zijn maar 16 extra clubs, uit landen die nog lager staan dan Nederland
 

Forza AZ

Well-known member
Het zijn maar 16 extra clubs, uit landen die nog lager staan dan Nederland

Er zitten wel wat meer kansen in voor Nederlandse clubs om de groepsfase te halen.
-de nummer 1 speelt zo ie zo in een groepsfase, ook als ze in de 3e voorronde CL moeten beginnen zoals komend seizoen. In 2019 kan die door 2x te verliezen (3e voorronde CL + 4e voorronde EL) voor de groepsfase uitgeschakeld zijn. In 2021 speel je dan in ieder geval nog groepsfase van "Europa League 2".
-de nummer 2 heeft vanaf 2021 een 3e kans. Als ze verliezen in de 2e voorronde CL + 3e voorronde EL, volgt nog de 4e voorronde EL2
-Voor de bekerwinnaar/nummer 3 hangt het er vanaf op welke positie Nederland staat. Bij 12 of hoger is in de huidige situatie groepsfase EL zeker, en vanaf 2021 maar 4e voorronde EL. Bij verlies volgt nog wel groepsfase EL2. Bij positie 13-15 is zowel nu als vanaf 2021 de 3e voorronde EL de start. Vanaf 2021 volgt er nog een herkansing in 4e voorronde EL2 als er verloren wordt.
-Voor de laatste 2 deelnemers wordt het wel slechter, want die starten nu nog in 2e of 3e voorronde EL, en dat wordt vanaf 2021 2e of 3e voorronde EL2. Er zijn echter wel een paar extra plaatsen te verdelen (17 plaatsen voor groepsfase EL2) in de voorrondes, met wel ongeveer hetzelfde deelnemersveld als in de huidige voorrondes van de EL (13 plaatsen voor groepsfase EL).

PS: Europa League 2 is de werknaam voor het nieuwe toernooi. Er zal vast later nog wel een nieuwe naam voor verzonnen worden.
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Er zitten wel wat meer kansen in voor Nederlandse clubs om de groepsfase te halen.
-de nummer 1 speelt zo ie zo in een groepsfase, ook als ze in de 3e voorronde CL moeten beginnen zoals komend seizoen. In 2019 kan die door 2x te verliezen (3e voorronde CL + 4e voorronde EL) voor de groepsfase uitgeschakeld zijn. In 2021 speel je dan in ieder geval nog groepsfase van "Europa League 2".
-de nummer 2 heeft vanaf 2021 een 3e kans. Als ze verliezen in de 2e voorronde CL + 3e voorronde EL, volgt nog de 4e voorronde EL2
-Voor de bekerwinnaar/nummer 3 hangt het er vanaf op welke positie Nederland staat. Bij 12 of hoger is in de huidige situatie groepsfase EL zeker, en vanaf 2021 maar 4e voorronde EL. Bij verlies volgt nog wel groepsfase EL2. Bij positie 13-15 is zowel nu als vanaf 2021 de 3e voorronde EL de start. Vanaf 2021 volgt er nog een herkansing in 4e voorronde EL2 als er verloren wordt.
-Voor de laatste 2 deelnemers wordt het wel slechter, want die starten nu nog in 2e of 3e voorronde EL, en dat wordt vanaf 2021 2e of 3e voorronde EL2. Er zijn echter wel een paar extra plaatsen te verdelen (17 plaatsen voor groepsfase EL2) in de voorrondes, met wel ongeveer hetzelfde deelnemersveld als in de huidige voorrondes van de EL (13 plaatsen voor groepsfase EL).

PS: Europa League 2 is de werknaam voor het nieuwe toernooi. Er zal vast later nog wel een nieuwe naam voor verzonnen worden.

Pietertjes League
 

Deathprod

Active member
Ik las dat ze ook de nrs 3 en 4 uit landen uit Estland en Luxemburg willen laten meedoen. Maar ze hadden het toernooi beter kunnen gebruiken voor alle afvallers uit de CL voorrondes. Die zijn soms al na 2 potjes klaar dacht ik. Dan kunnen die kampioenen uit dat soort landen iig nog wat extra wedstrijden spelen. Sowieso een hoger niveau dan de subtoppers uit dat soort landjes.
 
Bovenaan