Het is mogelijk ook gewoon onderdeel van de Europa League, zie boven.Volgens L'Equipe zou het nieuwe Europese toernooi Europa League 2 gaan heten... Origineel...
Verder snap ik niet waar de hosanna vandaan komt (gisteren bv ook weer in St Voetbal) dat door dit nieuwe toernooi het gat met de top kleiner zal worden. Het verschil CL - EL is al megagroot qua opbrengsten ed, laat staan het verschil met EL2.
Dat wordt wel heel erg ja. Maar goed, de Europese topclubs hebben beloofd ook na 2021 nog aan de CL mee te blijven doen en geen Super League te starten, daar zal de UEFA wel concessies voor hebben moeten doen. Meer plaatsen voor de toplanden is niet meer te verkopen, dus zou het mij idd niks verbazen dat ze bovenstaand willen.Maar het kan nog erger. De UEFA schijnt de Europa Cup wedstrijden naar het weekend te willen verplaatsen. Het belang van het handjevol clubs wordt daarmee boven het belang van honderden andere clubs gesteld, die de meeste van hun competitiewedstrijden ineens doordeweeks moeten gaan spelen, waardoor hun toeschouwersaantallen verdampen.
Hier gaan de nationale bonden natuurlijk nooit mee akkoord. De nationale competities zijn daar veel te belangrijk voor.Maar het kan nog erger. De UEFA schijnt de Europa Cup wedstrijden naar het weekend te willen verplaatsen. Het belang van het handjevol clubs wordt daarmee boven het belang van honderden andere clubs gesteld, die de meeste van hun competitiewedstrijden ineens doordeweeks moeten gaan spelen, waardoor hun toeschouwersaantallen verdampen.
Maar dit vinden de Engelse clubs een goed idee?
Hier gaan de nationale bonden natuurlijk nooit mee akkoord. De nationale competities zijn daar veel te belangrijk voor.
De nationale bonden hebben niks te willen. De wil van de UEFA is wet.
Die zal er zeker komen. Alleen zal de UEFA daar weinig van aantrekken denk ik.
Zo te zien krijgen alle kleinere landen een 4e club, die dan in de EL2 mag meedoen.
Die hebben nu ook al een 4e club. En ze stromen nu ook al in Q1 in, alleen doen ze dat zo meteen in EL2.
Dit seizoen had alleen Liechtenstein (maar die hebben uberhaupt geen competitie), Gibraltar, Andorra, Kosovo en San Marino geen 4 clubs in de competitie. Daar gaat niks aan veranderen dus.