Toekomst Europese competities

JMD

Well-known member

De reacties van de kranten in Europa.
Dit statement is wel mooi:
El Mundo cites its sources close to the formation of the league as saying big European clubs think the formula of the Champions League "exhausted itself" and the income margins narrowed.

Dus eerst eisen de grote clubs een steeds grotere CL waarin ze ook zelf mee moeten doen en geen voorronde enz, breiden de CL uit en vervolgens klagen ze dat de CL zichzelf uitput...

JMD

Well-known member
Het sneeuwt een beetje onder, maar het aangepaste format is aangenomen

36 ploegen per toernooi dus, ECL speelt maar 6 duels dus in die poule. Dat is echt weinig.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Porto zegt ook niet mee te willen doen en geeft aan dat de EU geen gesloten competities toestaat zoals de NBA.

Weet iemand of dat klopt?

Dat lijkt me sterk eerlijk gezegd. De Wolf geeft al terecht aan dat de eerste divisie al gesloten is, de vrouwen eredivisie is dat ook. In Ierland is de boel nog altijd gesloten. En in andere sporten zie je nog veel meer gesloten competities, zoals de rugby-competitie met Ierland, Italië, Wales en Schotland. Ok, die laatste 2 zijn geen EU meer, maar die eerste 2 wel en in de ESL is Engeland ook niet in de EU, dus als de ene onder EU regels valt, valt de andere dat ook.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het sneeuwt een beetje onder, maar het aangepaste format is aangenomen

36 ploegen per toernooi dus, ECL speelt maar 6 duels dus in die poule. Dat is echt weinig.
Nou nog even dit erbij: Teams hebben tot vrijdag om aan te geven of ze mee willen doen, of dat ze liever in de ESL uitkomen.

Kijken wie de gok gaan nemen...

erka

Well-known member
In basketball heb je de Euroleague, die is grotendeels gesloten maar die werkt met enkele wildcards en enkele sportieve plekken.

zwammy

Well-known member
Ja, lijkt er wel op, of ze gaan de verliezers van de kwart terug halen. Bayern en Dortmund en porto.

JMD

Well-known member
Nou nog even dit erbij: Teams hebben tot vrijdag om aan te geven of ze mee willen doen, of dat ze liever in de ESL uitkomen.
En dan, gaat de PL ze dan uit de PL gooien en de UEFA die teams uit de CL?

Het is wel echt oorlog... Het lijkt Bush wel: 'you are either with me or against me'...

Hoop wel dat de UEFA dan zegt dat ze van harte welkom zijn maar dat ze dan moeten stoppen met continu meer geld e.d. willen.

JMD

Well-known member
Het schijnt van wel;

Als 20 clubs zelf een competitie willen beginnen dan mag dat toch gewoon? Daar hebben ze toch de EU niet voor nodig? Ik ben geen voorstander van die Super League (alhoewel: als die clubs zo zelfzuchtig en geldzuchtig blijven donderen ze maar op), maar vind het ook wel onzin dat de EU zich er dan mee gaat bemoeien.

Forza AZ

Well-known member
Als 20 clubs zelf een competitie willen beginnen dan mag dat toch gewoon? Daar hebben ze toch de EU niet voor nodig? Ik ben geen voorstander van die Super League (alhoewel: als die clubs zo zelfzuchtig en geldzuchtig blijven donderen ze maar op), maar vind het ook wel onzin dat de EU zich er dan mee gaat bemoeien.
De EU heeft sowieso al niets meer te zeggen over clubs uit Engeland.

Bovenaan