Toekomst Europese competities

Joost

Well-known member
Bij FC Barcelona, Real Madrid en Atletico is er toch een socio's structuur die dit plan zou kunnen tegenhouden?
 

ALenstra

Well-known member
Een ESL moet ook scheidsrechters en assistent-scheidsrechters hebben. Waar halen ze die vandaan? Ik neem aan dat die bij de bonden vast liggen en niet aan wilde competities mogen meedoen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Heb wel eens nagedacht over een echt Europees model met p/d. Bijvoorbeeld

L1: 20 clubs
L2: 20 clubs
L3: 2x20 clubs -> Noord en Zuid divisie
En dan p/d naar de nationale divisies
Om te bepalen wie van de nationale competities naar Noord en Zuid mag kun je een playoff houden.

Qua sterkte zou Ajax dan net in L1 of anders L2 kunnen, PSV en AZ tussen L2 en L3 en Feyenoord nog net L3. En leuke kans voor de subtoppers om eens kampioen te worden en naar L3 te promoveren of in elk geval lucratieve playoff.

Dit zou zeker leuk zijn ja.
 

Batigoal

Well-known member
Eens ja, al heb ik het liever helemaal niet, als het echt de 20 beste teams van Europa zijn met promotie/degradatie kan ik het nog accepteren. Ik zal er geen fan van zijn, maar zoiets is onontkoombaar. Doe het dan maar op die manier. Maar wat nu voorgesteld is, is echt helemaal niks. Het verpest ook de nationale competities. Zes clubs spelen de PL voor spek en bonen. Ja, er is een titel te winnen maar dat zal niet eens hun prioriteit zijn en ze zullen niet alle zes daarom meedoen. Er zijn geen Europese plaatsen te winnen dus veel spanning verdwijnt.

Het is ook niet realistisch om te denken dat het dreigement om de 6 clubs te weren uit de Premier League bewaarheid wordt. Juist mede vanwege die 6 clubs is de tv-deal zo groot, dus als ze die wegsnijden, dan implodeert de hele boel en gaat driekwart van de Premier League failliet.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het is ook niet realistisch om te denken dat het dreigement om de 6 clubs te weren uit de Premier League bewaarheid wordt. Juist mede vanwege die 6 clubs is de tv-deal zo groot, dus als ze die wegsnijden, dan implodeert de hele boel en gaat driekwart van de Premier League failliet.

Ik vrees ook dat dat dreigement nooit uitgevoerd wordt, helaas. Net zoals het dreigement om spelers uit te sluiten van internationaal voetbal. Spierballentaal nu, maar die keutel trekken ze wel weer in.
 

ALenstra

Well-known member
Sponsors en TV-zenders zullen inderdaad afhaken zodra de beste spelers niet meer kunnen uitkomen voor nationale teams op EK's en WK's.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vrees ook dat dat dreigement nooit uitgevoerd wordt, helaas. Net zoals het dreigement om spelers uit te sluiten van internationaal voetbal. Spierballentaal nu, maar die keutel trekken ze wel weer in.

Die spelers gaan naar het CAS en krijgen waarschijnlijk ook nog gelijk.
 

SanMark.

Well-known member
Een ESL moet ook scheidsrechters en assistent-scheidsrechters hebben. Waar halen ze die vandaan? Ik neem aan dat die bij de bonden vast liggen en niet aan wilde competities mogen meedoen.
Geef een scheids 30 k per wedstrijd en hij fluit de SL .
 

ALenstra

Well-known member
Die spelers gaan naar het CAS en krijgen waarschijnlijk ook nog gelijk.
En dan? De bondscoach beslist wie er spelen, niet de rechtbank. Als de KNVB tegen Frank de Boer zegt dat hij geen spelers uit de ESL mag selecteren dan doet niemand er wat tegen.
 

Mario

Well-known member
Als ik zo het lijstje deelnemers zie, wordt dit een jaarlijkse strijd tussen Atletico, Real en Barcelona. Wellicht dat City er nog tussenkomt, de rest is toch geen top (meer)?
 

De Wolf

Well-known member
En dan? De bondscoach beslist wie er spelen, niet de rechtbank. Als de KNVB tegen Frank de Boer zegt dat hij geen spelers uit de ESL mag selecteren dan doet niemand er wat tegen.

Wanneer andere bonden dat wel doen dan is het principe bij de KNVB ook weg.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Porto zegt ook niet mee te willen doen en geeft aan dat de EU geen gesloten competities toestaat zoals de NBA.

Weet iemand of dat klopt?
 
Bovenaan