Toekomst Europese competities

Joost

Well-known member

Reactie UEFA en de competities
Maar als het de BeneLiga betreft...
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Makanaky

Well-known member
Dat krijg je met Amerikaanse, Chinese of Qatarese eigenaars die geen flikker om het spelletje geven.
Naar de CL kijk ik al niet veel, laat staan naar zo'n nog veel groter gedrocht. Langzaam maar zeker wordt het steeds minder leuk de sport te volgen.
 

Hankie

Well-known member
Maar even serieus Arsenal en Tottenham wat hebben die gepresteerd dan om een vaste plek te krijgen? Het is egoïsme ten top
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het zou mooi zijn als de dreigementen van spelers schorsen voor nationale teams en de clubs uit de nationale competities zetten doorgaan. Maar natuurlijk zullen de UEFA & nationale bonden geen ruggengraat tonen als het erop aan komt.
 

Joost

Well-known member
Het is natuurlijk wel komisch dat iedereen dit belachelijk vind maar dat we in Nederland wel een enorm oneerlijke verdeling hebben van TV gelden en opgescheept zitten met beloftenteams in de Eerste Divisie.
 

ALenstra

Well-known member
Wat mij betreft worden de betrokken clubs per direct uit de competitie gehaald. En spelers van die clubs uitsluiten van nationale teams.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik weet niet wat Ajax wil, maar een eredivisie zonder Ajax kan prima wat mij betreft.

Het zal voor Leicester, Everton en West Ham fans toch ook wel mooi zijn om regelmatig kampioen te kunnen worden?
 

Hankie

Well-known member
Het is natuurlijk wel komisch dat iedereen dit belachelijk vind maar dat we in Nederland wel een enorm oneerlijke verdeling hebben van TV gelden en opgescheept zitten met beloftenteams in de Eerste Divisie.
bcf.png
 

Makanaky

Well-known member
Ik weet niet wat Ajax wil, maar een eredivisie zonder Ajax kan prima wat mij betreft.

Het zal voor Leicester, Everton en West Ham fans toch ook wel mooi zijn om regelmatig kampioen te kunnen worden?
Cambuur wordt ook weleens kampioen!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
We weten allemaal, ook hier op ons kleine forum, dat de UEFA de keutel intrekt. De vraag voor de poll is dan: Wanneer?

Ik denk eerder dat die Founding clubs hun keutel in gaan trekken, als je ziet wat het allemaal losmaakt.

Ik had trouwens wel verwacht dat Ajax op deze wagen zou springen. Aangezien ze al een paar jaar roepen dat ze zich willen meten met de Europese top.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Als de UEFA ballen (en humor) heeft, roepen ze vandaag PSG uit tot winnaar van de CL. De rest wil blijkbaar niet meer meedoen.
 

SanMark.

Well-known member
Het is natuurlijk wel komisch dat iedereen dit belachelijk vind maar dat we in Nederland wel een enorm oneerlijke verdeling hebben van TV gelden en opgescheept zitten met beloftenteams in de Eerste Divisie.
Daarom is afscheiding beter van die 20 clubs, dan komt er minder geld naar bv een Ajax toe en krijg je weer een budget gelijkwaardiger competitie. De kleine competities zouden hier enorm bij gebaat zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan