Toekomst Europese competities

PES5

Administrator
Forumleiding
Dit is toch gewoon een pressiemiddel om jaarlijkse garantie op CL en meer geld uit die pot af te dwingen?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Er is inderdaad zo weinig bekend, zeker waar die miljarden vandaan komen. Moet haast wel privegeld zijn.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De 12 "grootste" Europese clubs, laat me niet lachen. Ik mag dan niks met Ajax hebben, maar zij hebben meer Europese hoofdprijzen dan Spurs, Arsenal, Man City & Atletico bij elkaar.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
De 12 "grootste" Europese clubs, laat me niet lachen. Ik mag dan niks met Ajax hebben, maar zij hebben meer Europese hoofdprijzen dan Spurs, Arsenal, Man City & Atletico bij elkaar.
De laatste was ook alweer 25 jaar geleden, dus wat dat betreft horen ze er niet bij. Dan kun je bij wijze van spreken ook KV Mechelen en Forest uitnodigen
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ergens vind ik het idee van een competitie met de beste 20 teams uit Europa helemaal niet zo slecht. Het is alleen jammer dat er niet echt een volwaardige degradatie mogelijkheid in zit.
 

De Wolf

Well-known member
Ergens vind ik het idee van een competitie met de beste 20 teams uit Europa helemaal niet zo slecht. Het is alleen jammer dat er niet echt een volwaardige degradatie mogelijkheid in zit.

Dat zijn dus deze.

Die clubjes uit Milaan horen er overigens niet eens bij. Volgens mij doet PSV het exclusief landenpunten het nog beter dan AC Milan.

Knipsel.JPG
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ergens vind ik het idee van een competitie met de beste 20 teams uit Europa helemaal niet zo slecht. Het is alleen jammer dat er niet echt een volwaardige degradatie mogelijkheid in zit.

Eens ja, al heb ik het liever helemaal niet, als het echt de 20 beste teams van Europa zijn met promotie/degradatie kan ik het nog accepteren. Ik zal er geen fan van zijn, maar zoiets is onontkoombaar. Doe het dan maar op die manier. Maar wat nu voorgesteld is, is echt helemaal niks. Het verpest ook de nationale competities. Zes clubs spelen de PL voor spek en bonen. Ja, er is een titel te winnen maar dat zal niet eens hun prioriteit zijn en ze zullen niet alle zes daarom meedoen. Er zijn geen Europese plaatsen te winnen dus veel spanning verdwijnt.
 

Batigoal

Well-known member
Afschuwelijk plan, maar ik vrees al jaren dat we die kant uit gaan. Met iedere verandering in de CL de afgelopen jaren werd de kans op verrassingen ook steeds kleiner. Dus uiteindelijk een goed als gesloten competitie zat er ook aan te komen.

En helaas gaat dit concept een doorslaand succes worden, want de kijkcijfers die behaald worden in de andere werelddelen en wellicht de jongere generaties in Europa zijn ruim voldoende om het succesvol te laten blijken.
 

Joost

Well-known member
Dat zijn dus deze.

Die clubjes uit Milaan horen er overigens niet eens bij. Volgens mij doet PSV het exclusief landenpunten het nog beter dan AC Milan.

Bekijk bijlage 761102
Deze tabel van Bert Kassies is gerangschikt over het aantal behaalde punten door de afzonderlijke clubs (de dikgedrukte kolom, tweede van rechts).

Voor het geplaatst/ongeplaatst bij de lotingen wordt altijd eerst gekeken naar het totaal aantal punten dat een club zelf heeft gehaald in de laatste 5 jaar. In Bayerns geval 134. Alleen als het aantal punten lager is dan het 5-jaar gemiddelde van het land (meest rechtse kolom) dan wordt dat gebruikt.

De 134 van Bayern bevat dus geen 'land aandeel'.

Wat betreft PSV en AC Milan, de huidige stand is 29 punten voor PSV, 31 voor AC Milan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Eens ja, al heb ik het liever helemaal niet, als het echt de 20 beste teams van Europa zijn met promotie/degradatie kan ik het nog accepteren. Ik zal er geen fan van zijn, maar zoiets is onontkoombaar. Doe het dan maar op die manier. Maar wat nu voorgesteld is, is echt helemaal niks. Het verpest ook de nationale competities. Zes clubs spelen de PL voor spek en bonen. Ja, er is een titel te winnen maar dat zal niet eens hun prioriteit zijn en ze zullen niet alle zes daarom meedoen. Er zijn geen Europese plaatsen te winnen dus veel spanning verdwijnt.

Precies. Ik zie het bijvoorbeeld best voor me dat die clubs voor dat seizoen uit hun eigen competitie verdwijnen en in de weekenden een competitie met de beste 20 teams van Europa draaien. Met een promotie/degradatie regeling. Dat lijkt me best leuk.
 

erka

Well-known member
Heb wel eens nagedacht over een echt Europees model met p/d. Bijvoorbeeld

L1: 20 clubs
L2: 20 clubs
L3: 2x20 clubs -> Noord en Zuid divisie
En dan p/d naar de nationale divisies
Om te bepalen wie van de nationale competities naar Noord en Zuid mag kun je een playoff houden.

Qua sterkte zou Ajax dan net in L1 of anders L2 kunnen, PSV en AZ tussen L2 en L3 en Feyenoord nog net L3. En leuke kans voor de subtoppers om eens kampioen te worden en naar L3 te promoveren of in elk geval lucratieve playoff.
 
Bovenaan