Toekomst Europese competities

Hankie

Well-known member
Ja Perez zegt het goed inderdaad. Ze moeten ook hun 400 miljoen verlies kunnen dekken o ja en anders is het voetbal dood in 2024.

De Wolf

Well-known member
Ja Perez zegt het goed inderdaad. Ze moeten ook hun 400 miljoen verlies kunnen dekken o ja en anders is het voetbal dood in 2024.

Hoeveel geld hebben die clubs afgelopen zomer uitgegeven? Chelsea 80 miljoen voor een speler en dan klagen dat ze meer geld nodig hebben?

Makanaky

Well-known member
NBA- en NHL-spelers (uit een gesloten league dus) mogen tegenwoordig gewoon deelnemen aan wereldkampioemschappen en olympische spelen.

Satyr

Administrator
Forumleiding
NBA- en NHL-spelers (uit een gesloten league dus) mogen tegenwoordig gewoon deelnemen aan wereldkampioemschappen en olympische spelen.
Dat is nooit een probleem geweest. Het verzekeren van de spelers, dat was het knelpunt.

Mario

Well-known member
Wat een arrogantie ook over dat mensen topwedstrijden willen zien ipv mindere potjes. Ik heb helemaal niets met Real Madrid of Chelsea. Ik kijk dat al niet in de CL, laat staan in die Superleague. Ik kijk dan toch echt liever naar het geploeter van PSV in de EL, omdat daar nu eenmaal mijn interesse ligt.

Batigoal

Well-known member
Wat een arrogantie ook over dat mensen topwedstrijden willen zien ipv mindere potjes. Ik heb helemaal niets met Real Madrid of Chelsea. Ik kijk dat al niet in de CL, laat staan in die Superleague. Ik kijk dan toch echt liever naar het geploeter van PSV in de EL, omdat daar nu eenmaal mijn interesse ligt.

Helaas denk ik dat de groep van honderden miljoenen kijkers uit Azië, Afrika, Midden-Oosten en Amerika die geen binding hebben met de Aston Villa's, Betis Sevilla's, Schalke's of Fiorentina's van deze wereld, laat staan clubs uit kleinere landen, maar vooral het liefst kijken naar Man City, Real Madrid en Juventus een stukje groter is dan wij Europeaanse romantici. Waarbij er bij de jongere generaties hier ook al door een deel eerder wordt afgestemd op Chelsea dan op de Eredivisie.

U.G.

Well-known member

En Anderlecht of Dortmund dan ? Eerlijk is eerlijk, als 'mijn' Sporting mee zou mogen doen in een grotere Superleague, met een groter budget en dus in de sterkste competitie, waarbij talenten niet meteen de noodzaak hebben om te vertrekken. En wekelijks mag aantreden tegen Ajax, Atletico of Napoli ipv tegen Tondela, Chaves en Farense, dan weet ik wel voor welk scenario ik zou kiezen.

Bovenaan