JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Zo. Ik ben weer thuis. Wat een dag, om nooit meer te vergeten. Zwolle had het vorig jaar, nu is het aan ons. Als club zoals Groningen win je eigenlijk nooit een echte prijs, en als je dat dan toch een keer doet, dan is dat echt zo supergaaf.
Wedstrijd was volgens mij volstrekt belabberd eigenlijk. Tweede helft was wel beter en die tweede goal was echt goed uitgespeeld. De ontlading na die 2e goal was ook echt briljant. Botteghin is de absolute baas. Dat is ie het hele seizoen al. Wat een topper, die haalt echt ?lles weg. En Padt is ook een geweldige keeper voor ons. Vandaag ook weer prima. Burnet had geen grip op Lukoki de 1e helft, maar toen hij eruit was, Kappelhof naar links ging en Hateboer erin was dat gevaar wel geweken. Kappelhof is ontzettend saai en opbouwend zwak, maar hij laat zich niet wegzetten zoals Burnet. Antonia was eveneens een goede wissel.
Verder ontzettend genoten van de hele entourage eromheen. Alles was op zijn Duits door elkaar, buiten het stadion, in de metro en de tram. Gewoon door elkaar staan wachten bij de patattenten voor de Kuip en gezellig met Zwollenaren kletsen. En ook na afloop gewoon door elkaar naar de trams en de bussen lopen. Het kan dus gewoon w?l in Nederland.
Ook boeiend om twee uur lang busladingen Groningers aan te zien komen. Officieel waren het 18.000 maar er waren er echt v??l meer. Zeker 25.000 denk ik. En dat allemaal te zien in het stadion (en ook de Zwolle kant trouwens). En De Kuip beweegt dus echt he.
Wat een dag!
NB En Van der Looi is een toptrainer. De vraag is niet of, maar wanneer Barcelona of Bayern hem oppikt. Dat heb ik al die tijd helemaal verkeerd gezien. Nooit meer laten gaan die gast.