The road to.......laten we eerst de Kuip maar nemen!

Mario

Well-known member
De beker finale vandaag ... wegens de vakantie weinig van meegekregen, ik had ook geen tijd om te kijken. In ieder geval felicitaties aan de Groningers hier. Gelijk Europa in las ik ergens, dat is volgens mij nieuw aangezien PEC vorig jaar nog voorronde moest spelen. EDIT: Ja dus, na het lezen van eerdere reacties in dit topic.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Zo. Ik ben weer thuis. Wat een dag, om nooit meer te vergeten. Zwolle had het vorig jaar, nu is het aan ons. Als club zoals Groningen win je eigenlijk nooit een echte prijs, en als je dat dan toch een keer doet, dan is dat echt zo supergaaf.

Wedstrijd was volgens mij volstrekt belabberd eigenlijk. Tweede helft was wel beter en die tweede goal was echt goed uitgespeeld. De ontlading na die 2e goal was ook echt briljant. Botteghin is de absolute baas. Dat is ie het hele seizoen al. Wat een topper, die haalt echt ?lles weg. En Padt is ook een geweldige keeper voor ons. Vandaag ook weer prima. Burnet had geen grip op Lukoki de 1e helft, maar toen hij eruit was, Kappelhof naar links ging en Hateboer erin was dat gevaar wel geweken. Kappelhof is ontzettend saai en opbouwend zwak, maar hij laat zich niet wegzetten zoals Burnet. Antonia was eveneens een goede wissel.

Verder ontzettend genoten van de hele entourage eromheen. Alles was op zijn Duits door elkaar, buiten het stadion, in de metro en de tram. Gewoon door elkaar staan wachten bij de patattenten voor de Kuip en gezellig met Zwollenaren kletsen. En ook na afloop gewoon door elkaar naar de trams en de bussen lopen. Het kan dus gewoon w?l in Nederland.

Ook boeiend om twee uur lang busladingen Groningers aan te zien komen. Officieel waren het 18.000 maar er waren er echt v??l meer. Zeker 25.000 denk ik. En dat allemaal te zien in het stadion (en ook de Zwolle kant trouwens). En De Kuip beweegt dus echt he.

Wat een dag!

NB En Van der Looi is een toptrainer. De vraag is niet of, maar wanneer Barcelona of Bayern hem oppikt. Dat heb ik al die tijd helemaal verkeerd gezien. Nooit meer laten gaan die gast.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Mooi om te lezen. Het is je gegund!

En nu als de sodemieter bij osm laten zien dat je het beter kunt dan Van der Looi :p


Zo'n finale zonder topclubs bevalt me eigenlijk wel. Geen gedonder met fans, veel publiek uit beide kampen en de beker is voor deze ploegen een echte hoofdprijs. Mooi. Succes in Europa erka!
 

erka

Well-known member
Europa komt later wel!

In de stad was ook een megascherm:

CEGGVOqUMAAwm8Q.jpg:large


Terug met de bussen schijnt trouwens een gigantische chaos te zijn geweest. Sowieso, de KNVB is best amateuristisch. Met onze kaartjes was het eerst al niet goed gegaan, daarna krijg je het serieuze advies om maar ergens in de berm te parkeren (.....niet gedaan, we hebben op een P+R gestaan), veel te weinig suppoosten bij het fouilleren die wel 1 voor 1 deden en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan.

Maar wat maakt het uit. Woensdag naar de huldiging op de Drafbaan.
 

T.T.

New member
Wat een domper werd dit. PEC Zwolle leek afwezig en was bij vlagen onherkenbaar. Aan alle Groningers gefeliciteerd! Geniet van het mooie feest!
 

JMD

Well-known member
De KNVB kan dit al jaren niet organiseren idd.

Dat je combiregelingen verplicht stelt bij bv Ajax - PSV kan ik inkomen, maar zelfs bij PSV - Heracles en PSV - AZ was er combiverplichting voor PSV.
En laten we het over de bekerfinale van 2010 maar helemaal niet hebben...
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Bij Heerenveen - Twente waren mijn familie en vrienden pas om 3 uur 's nachts met de trein weer in Heerenveen. Chaos!

Ik hoorde dat het bij PEC ook drama was gister. Dan verlies je, speel je heel slecht en zit je ook nog eens uren in een stilstaande bus na de wedstrijd.
 

Mommiej

Well-known member
Gefeliciteerd Groningers. De beste van de 2 in een verder geen goede finale. Waar spelers PEC mee bezig waren is nog altijd raadsel. Grootste domper voor mij was dat ik op de trap in die kuip door mijn knie ging...

Gelukkig zat ik in 1e cluster die wegreed om 9 uur, maar bus kidsclub was laatste die weg reed ruim na 10 uur. Maar goed dat deze week vakantie is en dat de kids het verder wel mooi vonden begreep ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op zich weet je met uitwedstrijden dat het terug allemaal wat lang kan duren. Al zijn er natuurlijk grenzen. Ik heb gelukkig nog niet meegemaakt dat ik een eeuwigheid moest wachten na een nederlaag. Vorig seizoen tegen PSV uit zat ik wel lekker te genieten van het zonnetje en de relaxte lounchemuziek na afloop. Tegen AS Roma was het verschrikkelijk koud, maar dan heb je gelukkig maar een relatief korte rit naar het centraal station voor de boeg waar ons hotel op nog geen tien minuten lopen vandaan zat.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Volgens mij duurde het bij alle drie de bekerfinales waar ik geweest ben minstens anderhalf uur voordat de bus in beweging kwam. Dat is niet iets waar de KNVB iets aan kan doen, de hoeveelheid bussen is gewoon dusdanig dat de omgeving het totaal niet verwerkt krijgt als die allemaal weg moeten. Dat zou bij de Arena hetzelfde probleem opleveren.

Alleen als ze de finale in Dusseldorf spelen is dat probleem er niet maar dat lijkt me niet echt een optie.
 

JMD

Well-known member
Dat snap ik dus echt niet he. De A16 ligt notabene om de hoek. Laat eerst de voetgangers weggaan en daarna de politie die alle kruispunten even afzet. Los je het probleem snel op.

Heb dat ooit bij Blackburn meegemaakt, werkte perfect. Toen het eenmaal in beweging kwam konden we overal snel doorrijden.
 

Pascallovic

Well-known member
Heb 2 bekerfinales meegemaakt en telkens de treincombi genomen. Dan ben je snel weg gelukkig. Ben expres nooit voor de buscombi gegaan, gezien de verhalen over het lange wachten na afloop.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Heb 2 bekerfinales meegemaakt en telkens de treincombi genomen. Dan ben je snel weg gelukkig. Ben expres nooit voor de buscombi gegaan, gezien de verhalen over het lange wachten na afloop.

Ik kan me voorstellen dat de treincombi zo weg is. Jij hebt neem ik aan voorrang met je uitkaart?
 

Kevah

New member
Bij de 2 beker duels waar ik geweest ben speciaal voor buscombi gekozen, om te zorgen dat ik 1e ring zit.
Hierdoor inderdaad wel echt gezeik gehad met terug gaan. Overigens weet ik niet hoe, maar sommige vrienden is het gelukt om gewoon in de trein te komen op de terug weg. Bussen blijven lang staan en vaak zit je ook nog met de grootste mongolen in een bus.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik kan me voorstellen dat de treincombi zo weg is. Jij hebt neem ik aan voorrang met je uitkaart?
Ik heb inderdaad voorrang, maar de treincombi gaat qua verkoop niet harder dan de buscombi, dat je die voorrang nodig hebt om met de treincombi mee te kunnen.
 

erka

Well-known member
Wij hadden geen treincombi, dus of de keus om met de bus te gaan of met autocombi of via een 'neutraal vak' (was bijna allemaal FC) met eigen vervoer. Wij stonden in het hoekvak (Z) aan de lange zijde aan de FC kant en konden relaxed met EV heen.

De Kuip is qua sfeer en voetbalbeleving onge?venaard in Nederland nog steeds. Voor mij in elk geval wel. Maar de ouwe meuk qua voorzieningen, catering, toegang, ruimte begint me nu echt op te vallen.

Heeft ook wel een voordeel want het gaat dus echt serieus op en neer als er veel gejuicht of gesprongen wordt. Dat effect had ik nog niet eerder meegemaakt bij eerdere bezoeken aan de Kuip.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Kuip is qua sfeer en voetbalbeleving onge?venaard in Nederland nog steeds. Voor mij in elk geval wel. Maar de ouwe meuk qua voorzieningen, catering, toegang, ruimte begint me nu echt op te vallen.

Als je de Euroborg gewend bent, dan kan ik mij dat wel voorstellen. Maar goed, je was gewaarschuwd voor de lange rij voor de kroketten.
 

Mommiej

Well-known member
Wij hebben beide jaren gehad dat je niet met ov mocht naar de kuip toe. Dat was voor mij persoonlijk stukken handiger geweest vanaf Haarlem...
 

Jozsef

New member
Vak Z is een vak langs de lijn. Opgebouwd uit stellage's dus.
Ik dacht altijd dat alleen de 1e en 2e ring "dansten". Zat je wel op Z, Erka?
 
Bovenaan