leo1949
Well-known member
Ik heb altijd al wel de positieve kanten ervan in gezien.
Ja dan krijgen we Hormoonburgers in de snackbar en allerlei plofdieren op ons bord.
Ik heb altijd al wel de positieve kanten ervan in gezien.
We kunnen ook gewoon met z'n allen vegetari?r worden.Ja dan krijgen we Hormoonburgers in de snackbar en allerlei plofdieren op ons bord.
Kunnen we niet gewoon stemmen over een Nexit ipv al die ingewikkelde verdragen?
VVD en PvdA gaan de referendumwet bemoeilijken om dit soort voor hun nadelige uitspraken in de toekomst te voorkomen.
Plasterk gaat de referendumwet hierop nazien.
Slechte verliezers die VVD en PvdA-ers en nog erger "Ze hebben er samen ook nog de mogelijkheden daarvoor".
Het lijkt me anders niet zo heel vreemd om eens te kijken naar de opkomstdrempel, want 30% is natuurlijk wel heel laag en roept vooral de vraag op wat je nou moet met een uitslag als deze.
Het lijkt me anders niet zo heel vreemd om eens te kijken naar de opkomstdrempel, want 30% is natuurlijk wel heel laag en roept vooral de vraag op wat je nou moet met een uitslag als deze.
Feit is dat de kiezers in meerderheid tegen dat associatieverdrag hebben gestemd.Een herziening van de wet lijkt mij wel nodig. Met wat voor boodschap moet Rutte nu naar de EU? Er is geeneens duidelijk waarom mensen ''nee'' hebben gestemd.
Feit is dat de kiezers in meerderheid tegen dat associatieverdrag hebben gestemd.
Het is aan het kabinet om uit te zoeken of de kiezers het hele associatieverdrag weg willen hebben of dat het op een aantal punten wel door de beugel kan.
Hiervoor zal het kabinet wel gaan overleggen met de partijen in de kamer.
Ik heb echter mijn twijfels of die kamerleden op EU gebied een goede afspiegeling vormen van de Nederlandse kiezers.
Feit is dat de kiezers in meerderheid tegen dat associatieverdrag hebben gestemd.
Het is aan het kabinet om uit te zoeken of de kiezers het hele associatieverdrag weg willen hebben of dat het op een aantal punten wel door de beugel kan.
Hiervoor zal het kabinet wel gaan overleggen met de partijen in de kamer.
Ik heb echter mijn twijfels of die kamerleden op EU gebied een goede afspiegeling vormen van de Nederlandse kiezers.
Als we stoppen met dergelijke referenda vanwege de opkomst kunnen we misschien ook direct uit de EU , ofzo, want de opkomst bij de laatste verkiezingen voor het Europees parlement in Nederland was nauwelijks hoger.
Bij de verkiezingen voor de waterschappen in 2008 lag de opkomst trouwens op 22 %.
Terwijl ik dacht dat je als SP-er zijnde uit gewoon tegen stemde.
Maar, dat eerste is toch wel vreemd. Moet er nu een kiezersonderzoek gedaan worden dan? ''Waarom stemde u tegen?'' Dit is het grote nadeel van referenda. Het heeft te weinig nuance.