Referendum Associatieovereenkomst tussen de EU en Oekra?ne

Referendum Associatieovereenkomst tussen de EU en Oekra?ne


  • Totaal aantal stemmers
    27
  • Opiniepeiling gesloten .

JMD

Well-known member
Nee, een kleine 80% van de stemgerechtigden was niet tegen het verdrag.

Wat niet waar is. Dat is allang onderzocht in de dagen na het referendum. Ook potenti?le 'nee-stemmers' zijn thuisgebleven omdat ze dachten dat het kabinet toch niks met de uitslag zou doen.

Blijft toch opvallend hoe er bij het referendum wel wordt gekeken naar de mensen die thuis zijn gebleven, en dat bij verkiezingen niet gebeurt. De druiven blijven zuur.
 

JMD

Well-known member
Wat dus w?l waar is.
10% gaf raad aan de regering om Voor te stemmen, 20% gaf raad om tegen te stemmen en 70% besloot om de regering geen raad re geven.

Precies. Wat dus betekent dat die 70% noch in het voor- noch in het tegenkamp geplaatst dient te worden.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Over een paar maanden is niet zo snel mogelijk. Het antwoord van het referendum is duidelijk "NEE" en artikel 11 is net zo duidelijk.
Het lijkt meer een welterusten Nederlanders ik heb schijt aan jullie en doe het zoals ik het zelf wil want die wet geld niet voor mij.
Volgens een van de Britse kranten mag de Nederlandse regering hier geen besluit over nemen v??r 23 juni

http://www.express.co.uk/news/politics/661195/Dutch-referendum-Brussels-ban-MPs-Ukraine-deal-Brexit-EU
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Voor Britse begrippen was dit nog erg objectief.

Dat zou ik niet zeggen. De Express in zo'n beetje het meest gekleurde en subjectieve wat je in in de Britse journalistiek hebt. Die krant (en de eigenaar) is de grootste donateur voor UKIP, dus het mag wel duidelijk zijn waar zijn staan m.b.t. de EU.
 
Laatst bewerkt:

Shayman

New member
Precies. Wat dus betekent dat die 70% noch in het voor- noch in het tegenkamp geplaatst dient te worden.
Dat doe ik toch ook?

Nee, 90% van de stemgerechtigden was niet voor het verdrag.

10% was voor, 20% was tegen en 70% weet het niet, begrijpt het niet of vond het niet de moeite waard om te gaan stemmen. Dus 90% was niet voor.
 

leo1949

Well-known member
Nederland neemt geen besluit voor september.

Kijk en zo werkt het in ons rechtse kabinet.
Dit is een reactie van mij op een berichtje van half april dus het referendum zijn we al langggggg vergeten.

Maar vanuit de Oekra?ne liet men al weten dat Nederland zal tekenen.
In het kabinet schijnt nu al een besluit genomen te zijn dat Nederland in september besluit om te tekenen.
En ik acht ons kabinet daartoe in staat om zoiets te doen, en nu maar hopen dat het voor de verkiezingen uitkomt.
 

JFK

Well-known member
Kijk en zo werkt het in ons rechtse kabinet.
Dit is een reactie van mij op een berichtje van half april dus het referendum zijn we al langggggg vergeten.

Maar vanuit de Oekra?ne liet men al weten dat Nederland zal tekenen.
In het kabinet schijnt nu al een besluit genomen te zijn dat Nederland in september besluit om te tekenen.
En ik acht ons kabinet daartoe in staat om zoiets te doen, en nu maar hopen dat het voor de verkiezingen uitkomt.

Mooi, zo vlak voor de verkiezingen even snel tekenen. Kan het ook niet meer worden teruggedraaid.
 
Bovenaan