Referendum Associatieovereenkomst tussen de EU en Oekra?ne

Referendum Associatieovereenkomst tussen de EU en Oekra?ne


  • Totaal aantal stemmers
    27
  • Opiniepeiling gesloten .

Max

Administrator
Forumleiding
Logisch toch? Als ik daar zou wonen, zou ik mij ook totaal niet druk maken over Oekraine.

Ze zouden hooguit kunnen denken dat gelden naar Oekra?ne nadelig kunnen zijn voor hun. Verder is Oekra?ne een ver van je bed show die ze toevallig zouden kunnen kennen van Chernobyl, MH17 of van het voetbal.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Dat lijkt mij erg onverstandig.
Maak je maar geen zorgen, Rutte heeft al lang een memo uit Brussel ontvangen met de mededeling dat hij alles mag doen met de uitslag van dit referendum, zolang Nederland maar ja zegt v??r 1 mei, dus dat associatiehandelsverdrag gaat er echt wel komen.

Ik ben alleen benieuwd hoe hij dit aan de Nederlandse stemmers gaat verkopen, want als hij zonder meer akkoord gaat zonder een duidelijke uitleg dan halen de SP en de PVV volgend jaar bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer samen een absolute meerderheid.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zolang een van beiden geen absolute meerderheid haalt is er niet zoveel aan de hand.

Als ze samen de meerderheid hebben, dan zouden ze de sociaal economische agenda kunnen uitvoeren. Over integratiebeleid zouden ze moeten onderhandelen.
 

Marinos

Well-known member
Maak je maar geen zorgen, Rutte heeft al lang een memo uit Brussel ontvangen met de mededeling dat hij alles mag doen met de uitslag van dit referendum, zolang Nederland maar ja zegt v??r 1 mei, dus dat associatiehandelsverdrag gaat er echt wel komen.

Ik ben alleen benieuwd hoe hij dit aan de Nederlandse stemmers gaat verkopen, want als hij zonder meer akkoord gaat zonder een duidelijke uitleg dan halen de SP en de PVV volgend jaar bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer samen een absolute meerderheid.

Welnee, volgend jaar is iedereen dit nietszeggende referendum weer vergeten. Net aan 30% opkomst, voornamelijk uit de SP en PVV hoek. Daar zullen echt niet veel mensen naar over stappen bij de verkiezingen hoor volgend jaar. Althans niet om wille van dit referendum.
 

JFK

Well-known member
Als ze samen de meerderheid hebben, dan zouden ze de sociaal economische agenda kunnen uitvoeren. Over integratiebeleid zouden ze moeten onderhandelen.

De PVV heeft dan wel een links sociaal economische agenda, maar dat is bedrog.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Diezelfde man zat gisteren erg ongemakkelijk/sociaal apathisch bij Studio PowNed.
 

noordooster

Well-known member
Welnee, volgend jaar is iedereen dit nietszeggende referendum weer vergeten. Net aan 30% opkomst, voornamelijk uit de SP en PVV hoek. Daar zullen echt niet veel mensen naar over stappen bij de verkiezingen hoor volgend jaar. Althans niet om wille van dit referendum.

Wie zegt dat het voornamelijk PVV en SP stemmers waren die nee stemden ?
Alsof er onder de aanhang van PvdA, CDA en VVD niet veel EU-critici zitten.
Deze mensen stemmen om andere redenen niet op PVV of SP.
Bij Tweede kamer verkiezingen gaat het om meer dan alleen de EU.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De PVV heeft dan wel een links sociaal economische agenda, maar dat is bedrog.

Alleen naar buiten hebben ze een programma op sociaal economisch gebied dat links lijkt. In de kamer stemmen ze op die onderwerpen vrijwel altijd hetzelfde als de VVD.
 

Marinos

Well-known member
Wie zegt dat het voornamelijk PVV en SP stemmers waren die nee stemden ?
Alsof er onder de aanhang van PvdA, CDA en VVD niet veel EU-critici zitten.
Deze mensen stemmen om andere redenen niet op PVV of SP.
Bij Tweede kamer verkiezingen gaat het om meer dan alleen de EU.
Dus waarom gaat iedereen dan ineens PVV en SP stemmen?
 

noordooster

Well-known member
Maak je maar geen zorgen, Rutte heeft al lang een memo uit Brussel ontvangen met de mededeling dat hij alles mag doen met de uitslag van dit referendum, zolang Nederland maar ja zegt v??r 1 mei, dus dat associatiehandelsverdrag gaat er echt wel komen.

Ik ben alleen benieuwd hoe hij dit aan de Nederlandse stemmers gaat verkopen, want als hij zonder meer akkoord gaat zonder een duidelijke uitleg dan halen de SP en de PVV volgend jaar bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer samen een absolute meerderheid.

Daar geloof ik niks van.
Uit allerlei peilingen blijkt dat het percentage EU critici bij de Nederlandse bevolking hoger ligt dan bij de 150 Tweede Kamerleden.
Dat komt omdat lang niet alle EU critici ook stemmen op een partij die EU kritisch is, zoals PVV of SP, waarschijnlijk omdat andere standpunten van die partijen hen niet aanstaan.
 

JFK

Well-known member
Alleen naar buiten hebben ze een programma op sociaal economisch gebied dat links lijkt. In de kamer stemmen ze op die onderwerpen vrijwel altijd hetzelfde als de VVD.

Precies.
Toen Wilders nog bij de VVD zat was hij een hardliner op het gebied van korten van de sociale uitkeringen.
 
Bovenaan