Play offs voor Conference League

Wie pakt het laatste ticket?


  • Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .

De Wolf

Well-known member
Uiteraard is verplaatsing een vrij logische beslissing maar KNVB heeft blijkbaar niet vooraf rekening gehouden met het songfestival. Er spelen twee clubs uit Rotterdam in de Eredivisie en ook al verwacht je het vooraf niet hadden ze toch rekening moeten houden met dit scenario.

Utrecht zal ook liever op neutraal terrein of in eigen stadion willen omdat het de kansen vergroot.
 

Makanaky

Well-known member
Maar het politiecorps van Rotterdam moet toch ook voldoende capaciteit over hebben?
Beide evenementen zijn bij lange na niet uitverkocht; met 70.000 toeschouwers in totaal had ikhet begrepen, nu komen ze niet krap aan op een mannetje of 15.000.
 

Mario

Well-known member
FC UTRECHT SPANT KORT GEDING AAN: REGLEMENTEN MOETEN WORDEN NAGELEEFD
< 1 UUR GELEDENUtrechters naar rechter na mededeling van KNVB over finalewedstrijd play-offs Europees voetbal.
FC Utrecht spant een kort geding aan tegen de KNVB. De Eredivisieclub uit de Domstad doet dit naar aanleiding van een mededeling van de voetbalbond over het verplaatsen van de finalewedstrijd van de play-offs om Europees voetbal. Het verplaatsen van de finalewedstrijd is in strijd met de reglementen en FC Utrecht eist dat de reglementen worden nageleefd.

Volg ons ook via
Gewoon weigeren om te spelen, Feyenoord naar de voorronde. Problem opgelost.
 

delmaestro

Well-known member
Utrecht heeft gelijk. Niet om Feyenoord tegen te werken, maar die godvergeten kut knvb die keer op keer de reglementen aan zijn laars lapt. Incapabele debielen...
 

stc

Well-known member
Ik begrijp dat FC Utrecht de KNVB om de oren slaat inzake de eigen regelementen. Echter, ze zullen daar in Utrecht toch ook begrijpen dat de burgemeester die wedstrijd niet erbij kan hebben met de finale van het songfestival?
Is weer gejank uit eigen belang. Alsof 1 dag uitmaakt dat Utrecht gaat verliezen op het veld tegen Berghuis en Co.
 

Bernardo

Well-known member
Ik begrijp dat FC Utrecht de KNVB om de oren slaat inzake de eigen regelementen. Echter, ze zullen daar in Utrecht toch ook begrijpen dat de burgemeester die wedstrijd niet erbij kan hebben met de finale van het songfestival?
Is weer gejank uit eigen belang. Alsof 1 dag uitmaakt dat Utrecht gaat verliezen op het veld tegen Berghuis en Co.
Dat kan niet? 6000 man en 3500 man, als dat niet tegelijk kan in een stad als Rotterdam..
 

stc

Well-known member
Dat kan niet? 6000 man en 3500 man, als dat niet tegelijk kan in een stad als Rotterdam..

Ze zullen waarschijnlijk ook andere redenen hebben zoals beschikbare politiecapaciteit en eventueel drukkere binnenstad ivm lang weekend.
 

fr-keff

Active member
Idd, tussendoortje. Volgend seizoen weer voor het echie.

Ook als PSV wel kampioen was geworden? ;) Aan de ene kant snap ik dat Utrecht op hun strepen gaat staan maar aan de andere kant, wat maakt het uit om 24 uur later te voetballen? Maar ik las net ergens dat het kort geding om 11:00 begon maar kan er in de media niks over vinden. Al ga ik er gewoon vanuit dat we zondag 12:15 spelen.
 

ALenstra

Well-known member
Als de politie zegt dat het niet kan dan kan het niet. Ik begrijp overigens niet zo goed waarom de KNVB de finale op die zaterdag plant wetende dat Feyenoord die finale kan halen.
 

fr-keff

Active member
Als de politie zegt dat het niet kan dan kan het niet. Ik begrijp overigens niet zo goed waarom de KNVB de finale op die zaterdag plant wetende dat Feyenoord die finale kan halen.

Dat verbaasde mij ook al. Normaal waren finales toch altijd op de zondag?
 

stc

Well-known member
Dat verbaasde mij ook al. Normaal waren finales toch altijd op de zondag?

Zal wel met de uitzendrechten te maken hebben. Echter, de finale van het songfestival was vorig jaar al bekend dat hij dit weekend zou plaats vinden. de KNVB had hier al een opmerking moeten plaatsen dat als Feyenoord of Sparta de finale zou halen en thuis zou spelen, dat de finale dan een dag zou worden uitgesteld.
 

Mario

Well-known member
Alsof iemand hier naar Feyenoord - Utrecht gaat kijken, terwijl het ESF op het andere net te zien is.
 

JMD

Well-known member
Zal wel met de uitzendrechten te maken hebben. Echter, de finale van het songfestival was vorig jaar al bekend dat hij dit weekend zou plaats vinden. de KNVB had hier al een opmerking moeten plaatsen dat als Feyenoord of Sparta de finale zou halen en thuis zou spelen, dat de finale dan een dag zou worden uitgesteld.
Alle clubs moeten voor het seizoen doorgeven op welke dagen ze echt niet thuis kunnen spelen. Dat is voor Feyenoord (en Sparta) bv bij de marathon van Rotterdam. Ongetwijfeld zullen zij de data van het Songfestival hebben doorgegeven...
 

Hankie

Well-known member
Dat kan niet? 6000 man en 3500 man, als dat niet tegelijk kan in een stad als Rotterdam..
Ik denk dat het niet enkel om de toeschouwers gaat. ESF is natuurlijk een groot evenement met een significante kans op een aanslag of iets dergelijks.
 

Forza AZ

Well-known member
"uit te spelen". Daar is de wedstrijd al gestart. Ik heb het over dit punt:
Dat is natuurlijk onzin. Voor het uitspelen van een gestaakte wedstrijd hoef je natuurlijk niet de tegenstander om toestemming te vragen. Het gaat hier duidelijk om het veranderen van een thuiswedstrijd naar een uitwedstrijd. Het staat wel een beetje vreemd geformuleerd alleen.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik begrijp dat FC Utrecht de KNVB om de oren slaat inzake de eigen regelementen. Echter, ze zullen daar in Utrecht toch ook begrijpen dat de burgemeester die wedstrijd niet erbij kan hebben met de finale van het songfestival?
Is weer gejank uit eigen belang. Alsof 1 dag uitmaakt dat Utrecht gaat verliezen op het veld tegen Berghuis en Co.
In de reglementen staat dat de wedstrijd niet van tijdstip veranderd mag worden. Als een club niet thuis kan spelen, dan moet er een alternatieve lokatie gevonden worden. Blijkbaar is er geen enkele stad die de wedstrijd wil organiseren en dan gaat de KNVB ineens van z'n reglementen afwijken. Ik kan me voorstellen dat Utrecht dat vreemd vind, zeker omdat ze vorig jaar geen enkele medewerking van de KNVB en Feyenoord kregen om de bekerfinale alsnog te spelen.
 

De Wolf

Well-known member
Zal wel met de uitzendrechten te maken hebben. Echter, de finale van het songfestival was vorig jaar al bekend dat hij dit weekend zou plaats vinden. de KNVB had hier al een opmerking moeten plaatsen dat als Feyenoord of Sparta de finale zou halen en thuis zou spelen, dat de finale dan een dag zou worden uitgesteld.

Ik denk dat dat het probleem niet zal zijn. Utrecht ziet een mogelijkheid om niet in de Kuip te spelen, waardoor Feyenoord geen thuisvoordeel heeft.
 

Joost

Well-known member
Ik begrijp dat FC Utrecht de KNVB om de oren slaat inzake de eigen regelementen. Echter, ze zullen daar in Utrecht toch ook begrijpen dat de burgemeester die wedstrijd niet erbij kan hebben met de finale van het songfestival?
Is weer gejank uit eigen belang. Alsof 1 dag uitmaakt dat Utrecht gaat verliezen op het veld tegen Berghuis en Co.
FC Utrecht zal echt geen moeite hebben met dat andere tijdstip of de locatie als het er op aan komt. Maar het probleem voor Feyenoord en de KNVB zit in die kraakheldere reglementen. En als die gevolgd worden dan gaat FC Utrecht Europa in zonder de wedstrijd te spelen. Nadat FC Utrecht zich vorig jaar enorm benadeeld voelde en in twee gevallen naast Europees voetbal greep zullen ze dit aangrijpen om wraak te nemen. En hoewel ik de beslissingen van vorig jaar logisch vond snap ik Utrecht wel in dit verhaal.

Het komt aan op dit stuk in de slotbepaling van het reglement;

3. In gevallen waarin niet is voorzien of waarin op grond van bijzondere omstandigheden naar de mening van het bestuur betaald voetbal afwijking noodzakelijk is, beslist het bestuur betaald voetbal.

De rechter zal moeten nagaan of er sprake is van een situatie waarin niet is voorzien of een bijzondere omstandigheid.

De nieuwe datum van het songfestival is onthuld op 15 juni 2020.
Het reglement voor de Play-offs is gepubliceerd op 1 augustus 2020 en aangepast op 19 oktober 2020, 17 november 2020 en 11 mei 2021.
Feyenoord staat sinds 24 januari onafgebroken op plek 5.

Dat er niet voorzien is in deze situatie is dus onzin, er is echt meer dan genoeg tijd geweest om hiervoor aanpassingen te doen. En dat geldt in mijn ogen ook voor de bijzondere omstandigheden.

Logischerwijs zou de rechter dus moeten beslissen dat Utrecht Europa in gaat en de wedstrijd geschrapt wordt.

Maar zowel de KNVB als Aboutaleb zal daar niet op zitten te wachten. Net zoals er geen enkele burgemeester in Nederland zit te wachten om een beslissende wedstrijd van Feyenoord op zo'n korte termijn te huisvesten. Het lijkt me dus dat ze uiteindelijk toch in Rotterdam gaan uitkomen, op zaterdag.
 
Bovenaan