Play offs voor Conference League

Wie pakt het laatste ticket?


  • Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .

De Wolf

Well-known member
De winnaar gaat naar de tweede voorronde van de Conference League
Club mag op 22 juli in actie komen 11 dagen na de EK finale.

Woensdag 18:45
FC Utrecht - Groningen

Woensdag 21:00

Feyenoord - Sparta

Zaterdag 22 mei 20:00

Feyenoord - FC Utrecht / FC Groningen
of
FC Utrecht / FC Groningen - Sparta
 

erka

Well-known member
Utrecht wordt het, alhoewel ik het Sparta ook wel gun.

Grunn hoeft voor mij niet zo nodig. 2e voorronde conference league, waar hebben we het over.
 

Joost

Well-known member
Utrecht wordt het, alhoewel ik het Sparta ook wel gun.

Grunn hoeft voor mij niet zo nodig. 2e voorronde conference league, waar hebben we het over.
Dat is wel een toernooi waar een club als Groningen best de voorrondes zou kunnen overleven.
 

De Groene Scout

Well-known member
Volg ik de ontwikkelingen dan helemaal niet meer?
Dus als je deze play-offs wint komt je niet eens in de Europa League, maar nog een niveautje lager in de conference league?
Gaan dan al die voorrondes EL er ook af of hoe zit het eigenlijk?
 

ALenstra

Well-known member
Nee hoor, voorrondes blijven gewoon. Conference League start op 8 juli met eerste voorronde.
 

Makanaky

Well-known member
De nr. 16 van de Premier League gaat Europa in, begrijp ik?
Kan alléén maar goed nieuws zijn voor de future fans.
 

JMD

Well-known member
Volg ik de ontwikkelingen dan helemaal niet meer?
Dus als je deze play-offs wint komt je niet eens in de Europa League, maar nog een niveautje lager in de conference league?
Gaan dan al die voorrondes EL er ook af of hoe zit het eigenlijk?
Ook Vitesse speelt Conference League, alleen start in de 3e voorronde.

De Europa League wordt eigenlijk vooral een toernooi zonder de kleinere landen, die kunnen praktisch niet in dat toernooi komen. Hun kampioen speelt ChL en de rest gaat direct naar de Conference League. En verliezers 1e voorronde ChL stromen niet af naar de EL, maar naar de CoL.
 

Forza AZ

Well-known member
Volg ik de ontwikkelingen dan helemaal niet meer?
Dus als je deze play-offs wint komt je niet eens in de Europa League, maar nog een niveautje lager in de conference league?
Gaan dan al die voorrondes EL er ook af of hoe zit het eigenlijk?
De Europa League start vanaf nu pas bij de 3e voorronde. Al de clubs die tot nu toe in de eerdere voorrondes van de EL begonnen spelen nu in de Conference League. Daarin zijn er 4 voorrondes. De winnaar van de play-offs start in de 2e voorronde CoL en Vitesse in de 3e voorronde CoL. AZ start in de 4e voorronde van de EL, en is daarmee zeker van minimaal groepsfase CoL.
 

ALenstra

Well-known member
Mocht Feyenoord de finale halen dan wordt die mogelijk niet op zaterdag gespeeld vanwege het songfestival.
 

De Groene Scout

Well-known member
A ha, dus als je in de 4e ronde EL wordt uitgeschakeld mag je nog deelnemen aan de groepsfase CoL
Ik weet niet of het er leuker op wordt, maar dank voor de uitleg.
 

Forza AZ

Well-known member
Overigens lijkt mij wanneer Sparta Europees zal halen het ook druk zou worden in een ander deel van Rotterdam.
Sparta speelt in een eventuele finale wel een uitwedstrijd, en het stadion van Sparta ligt ook niet vlakbij de lokatie van het Songfestival.
 

Joost

Well-known member
Volg ik de ontwikkelingen dan helemaal niet meer?
Dus als je deze play-offs wint komt je niet eens in de Europa League, maar nog een niveautje lager in de conference league?
Gaan dan al die voorrondes EL er ook af of hoe zit het eigenlijk?
De grote bulk aan voorrondes voor de Europa League is weg, die spelen nu voor de Conference League.

De Europa League van komend seizoen is een toernooi voor de kampioenen van kleinere landen, de nummers 5 & 6 van grote landen en de nummers 2 & 3 van de subtoplanden.

In de 1e voorronde van de Champions League wordt een eerste schifting gemaakt. Dit zijn alle kampioenen van Griekenland tot Estland. De verliezers van die ronde gaan al direct richting de Conference League.. De verliezers van de 2e en volgende voorrondes van de Champions League krijgen herkansingen in de voorrondes van de Europa League.

En als je zelfs in de voorronde van de EL wordt uitgeschakeld mag je door in de voorronde van de Conference League.

Het is niet onmogelijk dat door al die vangnetten voor kampioenen en de veelal gescheiden routes voor kampioenen en niet-kampioenen, dat clubs die elkaar in de 1e of 2e voorronde van de CL treffen tegen elkaar (kunnen) loten in de laatste voorronde of groepsfase van de Conference League.
 

Batigoal

Well-known member
De grote bulk aan voorrondes voor de Europa League is weg, die spelen nu voor de Conference League.

De Europa League van komend seizoen is een toernooi voor de kampioenen van kleinere landen, de nummers 5 & 6 van grote landen en de nummers 2 & 3 van de subtoplanden.

In de 1e voorronde van de Champions League wordt een eerste schifting gemaakt. Dit zijn alle kampioenen van Griekenland tot Estland. De verliezers van die ronde gaan al direct richting de Conference League.. De verliezers van de 2e en volgende voorrondes van de Champions League krijgen herkansingen in de voorrondes van de Europa League.

En als je zelfs in de voorronde van de EL wordt uitgeschakeld mag je door in de voorronde van de Conference League.

Het is niet onmogelijk dat door al die vangnetten voor kampioenen en de veelal gescheiden routes voor kampioenen en niet-kampioenen, dat clubs die elkaar in de 1e of 2e voorronde van de CL treffen tegen elkaar (kunnen) loten in de laatste voorronde of groepsfase van de Conference League.

Nou, super duidelijk dus.
 
Bovenaan