Play offs voor Conference League

Wie pakt het laatste ticket?


  • Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .

Forza AZ

Well-known member
Uitgeschakeld worden in de voorronde van de conference league, want dat voorzie ik helaas voor NL clubs. Dat zou toch wel erg triest zijn.
Dat ligt er maar net aan welke clubs ze tegen komen. In de laatste voorronde kun je alsnog sterke clubs treffen.
 

Forza AZ

Well-known member
Grootste nadeel van plek 6 is dat we dan een 6e deelnemer hebben,
Het hele doel van de ranglijst is juist dat er meer Nederlandse clubs Europa in kunnen als je goed presteert. Met 6 deelnemers zal het inderdaad moeilijker zijn om goed te scoren, maar dan heb je in ieder geval enkele seizoenen een 6e club in Europa (en ook 3 plekken in de CL).
 

delmaestro

Well-known member
Dat klopt. Plek 6 zal op die manier wel weer wat punten kosten. En dan val je weer terug naar 7, en kun je weer gaan strijden voor plek 6, etc. Maar je wil wel een beetje rond die plekken schommelen. Uiteindelijk zit er natuurlijk ook een beloning aan plek 6 vast: met meer clubs instromen in mooiere toernooien (CL i.p.v. EL, en EL i.p.v. CoL) en instromen in hogere voorrondes of groepsfases...

edit: ah, het werd inmiddels hierboven ook al genoemd...
 

erka

Well-known member
0-0 nog in Utrecht na 60 minuten. Ik had Utrecht publiek al nooit heel erg hoog zitten, maar nu helemaal niet meer. Wat een sneu publiek is dat zeg.

Utrecht ietsje beter maar het verschil is klein.
 

erka

Well-known member
Utrecht nu wel heel veel beter, ik denk dat het kwestie van tijd is nu voordat de 1-0 valt.
 

erka

Well-known member
Ik heb er eens speciaal op gelet maar Robben en Itakura zijn dus echt de enige spelers bij Groningen die consistent goed in de loop passen van andere spelers. Alle andere spelers spelen de bal steeds achter de man of veel te traag. Dat is toch wel een treurige constatering, en daar word je dan grotendeels zonder Robben nog 7e mee ook.
 

JMD

Well-known member
Dat klopt. Plek 6 zal op die manier wel weer wat punten kosten. En dan val je weer terug naar 7, en kun je weer gaan strijden voor plek 6, etc. Maar je wil wel een beetje rond die plekken schommelen. Uiteindelijk zit er natuurlijk ook een beloning aan plek 6 vast: met meer clubs instromen in mooiere toernooien (CL i.p.v. EL, en EL i.p.v. CoL) en instromen in hogere voorrondes of groepsfases...
Punt is alleen dat je dan vaak niet wegvalt naar plek 7, maar direct richting 10/11 als je niet uitkijkt.
 
Bovenaan