Play offs voor Conference League

Wie pakt het laatste ticket?


  • Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .

Forza AZ

Well-known member
Ja toch? Dezelfde clubs winnen de CL en EL en de kleintjes worden verdeeld over een 3e toernooi.
In de CoL spelen nog wel de nummers 7 van de grote landen mee. Dat zouden zomaar clubs als Borussia Mönchengladbach, Tottenham, AS Roma en Villarreal kunnen zijn.
 

JMD

Well-known member
De Europa League van komend seizoen is een toernooi voor de kampioenen van kleinere landen, de nummers 5 & 6 van grote landen en de nummers 2 & 3 van de subtoplanden.
Dat valt ook wel mee... De geplaatste ploegen zijn allen geen kampioen (logisch, die zitten in de CL).
In de laatste voorronde EL zitten 11 kampioenen (uitgestroomd uit de CL) en 9 niet kampioenen... Dus maximaal 10 kampioenen, maar het kan er ook 1 zijn... Het zijn naw vooral de kampioenen van de middenmootlanden.

In de Conference League spelen sowieso 5 kampioenen, plus nog wat uit de afstroming laatste voorronde EL. Alle ploegen in die laatste voorronde EL spelen sowieso een groepsfase. Dus totaal 16.

Dus 10 kampioenen in de CL en 16 in de EL/CoL. In totaal 26 kampioenen halen een groepsfase. Van de in totaal 55 landen. Dus wat de UEFA brengt als een toernooi voor de kleine landen is dat nog steeds niet. Afgelopen seizoen deden 26 landen mee aan de groepsfase EL. Denemarken en Hongarije leverden wel een team aan de CL, niet aan de EL. Dus in totaal 28 landen hadden minstens 1 deelnemer in de groepsfase.

Verder: de 'laatstgeplaatste' uit de grote landen mag in de laatste voorronde CoL instromen, waar ze tot vorig jaar 2e voorronde instroomden.
Dit toernooi is dus helemaal niet zo voor de kleine landen...
 

Joost

Well-known member
Dat valt ook wel mee... De geplaatste ploegen zijn allen geen kampioen (logisch, die zitten in de CL).
In de laatste voorronde EL zitten 11 kampioenen (uitgestroomd uit de CL) en 9 niet kampioenen... Dus maximaal 10 kampioenen, maar het kan er ook 1 zijn...
Volgens mij klopt dat niet.
Uit de laatste voorronde kunnen het er weliswaar max 10 minimaal 1 zijn maar er stromen sowieso 4 kampioenen in vanuit de laatste voorronde van de CL. Zeg dat uit die laatste voorronde van de EL de helft van de kampioenen het haalt dan zit je op 9 a 10 van de 32 in de EL die kampioen zijn geworden, vind ik toch een heel omvangrijk deel.

Die rekenfout gebruik je verder nog steeds, dus niet 26 maar 30 kampioenen spelen een groepsfase. Aangezien Liechtenstein geen kampioen kent zullen er dus 30 van de 54 kampioenen in een groepsfase komen. Op de landenranking is Liechtenstein nu toevallig 31, de lijst gaat verder met Slovenie, Hongarije, Luxemburg, Litouwen, Armenie, Letland. Dan kom je ook terecht in de categorie landen waarvan je je af moet vragen of die wel groepsfase van een Europees toernooi willen spelen. Uiteindelijk wil je toch een beetje competitie zien in die groepsfase.
 

Joost

Well-known member
Deze link is fantastisch;

Niet helemaal bijgewerkt tot en met vandaag maar het geeft in ieder geval een heel goed beeld. Daar wordt uitgegaan dat de ploeg met het hoogste coefficient de voorronde wint en zo krijg je dus een potindeling voor de verschillende toernooien.
 

ALenstra

Well-known member
De finale zal zaterdagavond absoluut niet in de Kuip gespeeld worden aldus de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb.
 
Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Iedereen heeft het hier over Conference League, maar de naam van de competitie is "UEFA Europa Conference League", kortweg Clown League, of 🤡L.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Friesland

Well-known member
Volgens mij klopt dat niet.
Uit de laatste voorronde kunnen het er weliswaar max 10 minimaal 1 zijn maar er stromen sowieso 4 kampioenen in vanuit de laatste voorronde van de CL. Zeg dat uit die laatste voorronde van de EL de helft van de kampioenen het haalt dan zit je op 9 a 10 van de 32 in de EL die kampioen zijn geworden, vind ik toch een heel omvangrijk deel.

Die rekenfout gebruik je verder nog steeds, dus niet 26 maar 30 kampioenen spelen een groepsfase. Aangezien Liechtenstein geen kampioen kent zullen er dus 30 van de 54 kampioenen in een groepsfase komen. Op de landenranking is Liechtenstein nu toevallig 31, de lijst gaat verder met Slovenie, Hongarije, Luxemburg, Litouwen, Armenie, Letland. Dan kom je ook terecht in de categorie landen waarvan je je af moet vragen of die wel groepsfase van een Europees toernooi willen spelen. Uiteindelijk wil je toch een beetje competitie zien in die groepsfase.

5 kampioenen plaatsen zich via de 🤡L voorrondes voor de 🤡L groepsfase
In de laatste EL voorronde zitten 11 kampioenen, die gaan naar de EL groepsfase of de 🤡L groepsfase.
In de laatste CL voorronde zitten 8 kampioenen, 4 gaan naar de CL groepsfase en 4 naar de EL groepsfase
10 of 11 kampioenen plaatsen zich rechtstreeks voor de CL groepsfase.

Dus, 34 of 35 kampioenen komen in de groepsfase, afhankelijk van of de CL winnaar zich rechtstreeks plaatst.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Inderdaad, ik was de laatste voorronde CL vergeten mee te nemen, 4 naar de groepsfase CL en 4 naar de groepsfase EL.
34/35 inderdaad.
Dat ziet er dan al flink beter uit ja qua hoeveel kampioenen.
Worden mooie reisjes in die Clown League
 

JMD

Well-known member
Deze link is fantastisch;

Niet helemaal bijgewerkt tot en met vandaag maar het geeft in ieder geval een heel goed beeld. Daar wordt uitgegaan dat de ploeg met het hoogste coefficient de voorronde wint en zo krijg je dus een potindeling voor de verschillende toernooien.
Mijn hemel... Dan zeggen ze wel eens dat ik veel lijstjes maak. De man die dit bijhoudt heeft volgens mij geen werk ofzo, want dit kost wel flink wat tijd... :)
 

De Wolf

Well-known member
Voor Nederland dus het beste dat Feyenoord de play offs wint. Vitesse en andere clubs zullen de derde kwalificatieronde nog wel geplaatst zijn maar daarna zijn ze zeker ongeplaatst. Feyenoord kan zelfs in pot 1 bij de groepsfase kunnen komen. Dan snap ik de naam clownleague wel.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Mijn hemel... Dan zeggen ze wel eens dat ik veel lijstjes maak. De man die dit bijhoudt heeft volgens mij geen werk ofzo, want dit kost wel flink wat tijd... :)
Ik zie vooral veel nieuwe kampioenen bij de kleinere landen
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Mario

Well-known member
Uitgeschakeld worden in de voorronde van de conference league, want dat voorzie ik helaas voor NL clubs. Dat zou toch wel erg triest zijn.
 

De Wolf

Well-known member
Feyenoord moet groepsfase kunnen halen. Die zijn elke voorronde wel geplaatst.
Vitesse en Utrecht moeten Q3 kunnen overleven.
Groningen en Sparta zie ik niet verder dan Q3 komen.
 

delmaestro

Well-known member
Clubs als AZ en Feyenoord horen eigenlijk in de EL, maar zie ik de laatste jaren nauwelijks overwinteren. Wellicht dat hen dit in de CoL wel lukt. Voor clubs als Vitesse en Utrecht zou het de doelstelling moeten zijn om de voorrondes te gaan overleven en de groepsfase van de CoL te gaan bereiken, iets wat ze in de EL nooit voor elkaar krijgen. Op deze manier helpen deze clubs misschien ook iets meer mee aan het punten sprokkelen. Als Ajax dan blijft excelleren in de CL en PSV gewoon de CL voorrondes blijft verliezen en daarna kan overwinteren in de EL, dan komen we misschien over een tijdje daadwerkelijk in de buurt van plek 6!
 

JMD

Well-known member
AZ en Feyenoord horen idd in de EL, maar dat hoort PSV ook. En feit is dat we in totaal maar 3 plaatsen in CL/EL hebben, dus met Ajax, AZ, PSV, Feyenoord hebben we gewoon 1 club teveel voor CL/EL-plekken.

Plek 6 lijkt me eigenlijk niet haalbaar, maar goed, dat dachten we van plek 7 ook. Grootste nadeel van plek 6 is dat we dan een 6e deelnemer hebben, en dus alle punten door 6 gedeeld moeten worden, dat gaat ons naw gewoon flink punten kosten, want de nummer 6 is de zwakste deelnemers (in principe) en zal dus weinig punten binnenhalen, maar je moet wel ineens door 6 ipv door 5 delen.
 
Bovenaan