Play offs voor Conference League

Wie pakt het laatste ticket?


  • Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .

De Wolf

Well-known member
Ik dacht dat de rechtzaak over ging dat deze op zaterdag gespeeld moet worden. Dan mag een rechter niet beslissen om Feyenoord te laten verliezen. In dat geval zal de KNVB voor een neutrale locatie moeten zorgen wat zonder publiek niet een probleem zal zijn. Dat kan zelfs nog op hun eigen velden.

Ik weet alleen niet of het KNVB een draaiboek heeft wat te doen wanneer een Rotterdamse club de finale zal spelen.
 

Joost

Well-known member
Ik dacht dat de rechtzaak over ging dat deze op zaterdag gespeeld moet worden. Dan mag een rechter niet beslissen om Feyenoord te laten verliezen. In dat geval zal de KNVB voor een neutrale locatie moeten zorgen wat zonder publiek niet een probleem zal zijn. Dat kan zelfs nog op hun eigen velden.

Ik weet alleen niet of het KNVB een draaiboek heeft wat te doen wanneer een Rotterdamse club de finale zal spelen.

Het is niet de KNVB die een neutrale locatie moet zoeken, dat is aan Feyenoord;

1. Indien een door het bestuur betaald voetbal vastgestelde play-offwedstrijd voor een Europees ticket van overheidswege wordt verboden, is het de betaaldvoetbalorganisatie in kwestie toegestaan de desbetreffende wedstrijd op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip op neutraal terrein te spelen.

2. De verantwoordelijke burgemeester heeft de bevoegdheid nadere en/of beperkende voorwaarden te stellen aan de veiligheidsorganisatie.

3. Indien het niet mogelijk blijkt de desbetreffende wedstrijd met inachtneming van het bepaalde in dit artikel op neutraal terrein te doen spelen, dan wordt de desbetreffende thuisspelende deelnemer geacht de desbetreffende ronde te hebben verloren.
 

Joost

Well-known member
Artikel 3 geeft wel als mogelijkheid om de finale in Utrecht te spelen, als Feyenoord dat netjes vraagt aan Utrecht en de KNVB en lokale autoriteiten het goed vinden.
 

De Wolf

Well-known member
Feyenoord en de KNVB beroepen zich op artikel 15

E10QXw2WQAM2U4z.png

Het songfestival zou dan een bijzondere omstandigheid zijn. Het was inderdaad wel netjes geweest dat de KNVB dit een week eerder had gemeld dat een eventuele finale van Feyenoord op zondag gespeeld zou worden.

Overigens kan de uitslag zaterdagochtend nog gegeven worden dus dan is het wel heel kort dag om iets te organiseren bij een gelijk van Utrecht.
 

Forza AZ

Well-known member
Het songfestival zou dan een bijzondere omstandigheid zijn.
De datum van het Songfestival was al bekend voordat het huidige voetbalseizoen begon. De KNVB had dan in de reglementen kunnen zetten dat Feyenoord of Sparta op deze datum geen thuiswedstrijd konden spelen en dat ze wedstrijd in dat geval naar zondag zou gaan.

Het enige wat je als onvoorzien zou kunnen beschouwen is dat er nu ineens fans bij de wedstrijd mogen zijn, want dat was een week geleden nog niet aan de orde. Maar als dat het probleem zou zijn, dan hadden ze de wedstrijd ook op zaterdag zonder publiek kunnen laten spelen, en dat was waarschijnlijk alsnog verboden door de burgemeester.
 

Maasveld

Well-known member
Alle clubs moeten voor het seizoen doorgeven op welke dagen ze echt niet thuis kunnen spelen. Dat is voor Feyenoord (en Sparta) bv bij de marathon van Rotterdam. Ongetwijfeld zullen zij de data van het Songfestival hebben doorgegeven...
Daar zou ik niet zo makkelijk vanuit gaan.
 

De Wolf

Well-known member
,,Door de wedstrijd te verzetten wordt FC Utrecht benadeeld. Een uitwedstrijd om 12.15 uur werkt louter in het voordeel van Feyenoord. FC Utrecht moet al vroeg met de bus afreizen naar Rotterdam, omdat er door het Eurovisie Songfestival geen hotels in Rotterdam beschikbaar zijn. Geen ideale voorbereiding voor FC Utrecht. Sommige spelers gaan zondag op vakantie. Dus zij zijn er dan niet."

Utrecht schijnt ook voorgesteld te hebben om op Bonaire te spelen.
 

Hankie

Well-known member
,,Door de wedstrijd te verzetten wordt FC Utrecht benadeeld. Een uitwedstrijd om 12.15 uur werkt louter in het voordeel van Feyenoord. FC Utrecht moet al vroeg met de bus afreizen naar Rotterdam, omdat er door het Eurovisie Songfestival geen hotels in Rotterdam beschikbaar zijn. Geen ideale voorbereiding voor FC Utrecht. Sommige spelers gaan zondag op vakantie. Dus zij zijn er dan niet."

Utrecht schijnt ook voorgesteld te hebben om op Bonaire te spelen.
Wat een advocaat heb je dan zeg.....
 

De Wolf

Well-known member
Dat deel vond ik ook onzinnig pleidooi. Utrecht ligt naast de deur en het kon ook door andere omstandigheden zoals corona uitbraak bij beide clubs uitgesteld worden.

Volgens de KNVB is 22 mei niet een zaligmakende datum zolang de wedstrijd maar voor 7 juni gespeeld wordt.
 

stc

Well-known member
Vanaf het trainingcomplex van de FC Utrecht is het ongeveer 60 kilometer naar de Kuip. Voor een bus zal dit op een zondag ongeveer 50-60 minuten zijn. Ze kunnen er bv ook voor kiezen om in Utrecht te overnachten en vanuit daar af te reizen naar de Kuip.

Feyenoord zal denk ik nu ook een iets andere voorbereiding hebben dan wanneer ze op zaterdag spelen.
Dus dat voordeel is er niet voor de Rotterdam Zuiders.

Dat er spelers op vakantie gaan, zal bij Feyenoord misschien ook zijn. Ik begrijp daarnaast niet waarom er spelers direct na een voetbal wedstrijd op vakantie gaan. Als je weet dat er misschien play-offs gespeeld moeten worden, dan ga je toch pas vanaf de maandag na de play off op vakantie. Lijkt erop dat bij Fc Utrecht geen rekening is gehouden met eventuele veranderingen.
 

Joost

Well-known member
,,Door de wedstrijd te verzetten wordt FC Utrecht benadeeld. Een uitwedstrijd om 12.15 uur werkt louter in het voordeel van Feyenoord. FC Utrecht moet al vroeg met de bus afreizen naar Rotterdam, omdat er door het Eurovisie Songfestival geen hotels in Rotterdam beschikbaar zijn. Geen ideale voorbereiding voor FC Utrecht. Sommige spelers gaan zondag op vakantie. Dus zij zijn er dan niet."

Utrecht schijnt ook voorgesteld te hebben om op Bonaire te spelen.
Die vakanties kan ik nog wel een beetje begrijpen. Ik ben ook wel eens 's avonds op vakantie gegaan terwijl ik 's middags nog gewerkt heb.

Dat afstand argument is echt enorme onzin.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Die vakanties kan ik nog wel een beetje begrijpen. Ik ben ook wel eens 's avonds op vakantie gegaan terwijl ik 's middags nog gewerkt heb.

Dat afstand argument is echt enorme onzin.

Inderdaad, Utrecht - Rotterdam is maar een klein stukje rijden, zouden ze echt iedere keer dat ze uit bij Feyenoord/Sparta/Excelsior spelen in Rotterdam overnachten? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen.
 

stc

Well-known member
Inderdaad, Utrecht - Rotterdam is maar een klein stukje rijden, zouden ze echt iedere keer dat ze uit bij Feyenoord/Sparta/Excelsior spelen in Rotterdam overnachten? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen.

Ik denk het normaal gesproken niet, maar ik denk in dit geval dat ze dit wel willen doen gezien het belang van de wedstrijd. Echter, ik denk dat ze vandaag op morgen ook geen hotel hebben gevonden gezien het festival.
 
Bovenaan