Parijs 2024

erka

Well-known member
Spanje, toch altijd een lastige tegenstander, krijgt een pak slaag van Brazilië: 29-18.
 

JMD

Well-known member
Als Nadal en Djokovic hun eerste ronde winnen spelen ze in de tweede ronde tegen elkaar…
 

Mario

Well-known member
De Spelen zijn schijnbaar al volop bezig, terwijl de openingsceremonie nog moet beginnen. Ik heb nog geen minuut van de Spelen gezien 😄
 

erka

Well-known member
Oke wel mooie sport dit nieuwe rugby
Zit klaar straks voor de kwartfinales
Is het normaal dat Fiji zo goed is ?

Yep, in 2016 en 2020(21) hebben ze de OS gewonnen.
Sevens is al heel oud trouwens, bestaat al sinds de 19e eeuw. Maar pas rond 2000 internationaal echt groot geworden en vanaf 2016 Olympisch.
 

erka

Well-known member
In 2028 komt trouwens ook T20 Cricket op de OS. Benieuwd hoe de kwalificatie er zal uitzien want NL maakt best kans om daarbij te zijn.
 

Reinoud

Well-known member
Ik niet, ik vind echt rugby veel mooier. Sevens zijn wel leuk voor het publiek.
Eens, zit nu te kijken. Wel attractief, maar voor mij (als leek) toch minder tactiek en vooral een hardloop evenement. Uiteraard moeten er wel goede keuzes worden gemaakt en zijn de looplijnen heel belangrijk, maar je snapt mijn punt vast.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

erka

Well-known member
Die Ieren spelen goed zeg, en maken vrijwel geen grote fouten. Fiji in de problemen.
edit: en Fiji draait het om :)
 

JMD

Well-known member
Nieuw-Zeeland eruit, dat is wel verrassend. Zeer sterk verdedigd van Zuid-Afrika.
Zuid Afrika werd derde in hun poule, verloren gisteren nog van de kiwi’s (die ongeslagen hun groep wonnen)… grote verrassing inderdaad ja
 
Bovenaan