Olympische allerlei

Joost

Well-known member
11-9 voor Montenegro en dus;

1. Montenegro
2. Griekenland
3. Georgië
4. Canada

Om half 6 is Frankrijk v Roemenië. Na afloop daarvan weten we in ieder geval wie van de twee er afvalt en of Nederland Montenegro sowieso ontloopt.
 

JMD

Well-known member
Maar weet iemand hoe het zit met Russische teams?
Volgens mij zijn Russische teams niet toegestaan op de Spelen van 2021 en 2022. Alleen individuele sporters mogen (onder de Olympische vlag) meedoen, net als de Russische schaatsers van de week bij de WK Afstanden deelnamen onder de vlag van ISU.
 

Joost

Well-known member
Volgens mij zijn Russische teams niet toegestaan op de Spelen van 2021 en 2022. Alleen individuele sporters mogen (onder de Olympische vlag) meedoen, net als de Russische schaatsers van de week bij de WK Afstanden deelnamen onder de vlag van ISU.
Maar wat doet het Russische team dan op dit OKT? Eerder is Argentinië ook al vervangen door Roemenië.

Het Russische team bestaat uit vrijwel alleen spelers die in Rusland spelen, geen spelers dus die buiten Rusland veelvuldig getest zijn.
 

JMD

Well-known member
Maar wat doet het Russische team dan op dit OKT?
Ik denk dat ze hopen dat ze via een rechtbank alsnog willen afdwingen dat ze mee mogen doen, maar dan moet je wel meedoen aan het OKT.
Stel dat ze nu niet mee mochten doen en de rechtbank zegt dat ze wel mee hadden mogen doen, dan heb je als FINA (watersportbond) een probleem.
 

erka

Well-known member
Zelfde regel als in 2018 toen "Rusland" wel gewoon goud won bij ijshockey bijvoorbeeld. Ploegen uit Rusland mogen meedoen als ze kunnen aantonen dopingvrij te zijn en mogen dan geen Rusland heten. Wat voor individuele atleten geldt, geldt ook voor teams.

Russisch dames-waterpolo team doet ook mee evenals beide volleybal teams.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Ik blijf dat heel raar vinden. Tijdens dit OKT heten ze ook gewoon Rusland.

Frankrijk schoot Roemenië af, Nederland moet dus een pintje halen tegen de Russen om derde te worden. Bij winst worden ze tweede en bij een nederlaag vier.

Middenin het tweede kwart is het 3-3.
 

Joost

Well-known member
De ploeg knokte zich weer knap terug en knap zelfs op 9-8 voor maar toen ging het mis. Vooral de 11e Russische treffer was erg onnodig. Een laatste poging in de slotseconde werd nog gestopt. 11-10 nederlaag.

Nu dus tegen Montenegro en dat is een bijna onmogelijke opdracht
 

JMD

Well-known member
Ik wist niet dat Montenegro zo goed was, knap van zo'n klein land.
Op de Balkan is waterpolo heel groot. Bijna al die voormalig Joegoslavische staten zijn daar goed in. Zou hetzelfde zijn als dat Nederland uiteen zou vallen in 12 provincies, dan zouden al die provincies ontzettend goede schaatsers leveren.
 

SanMark.

Well-known member
Ze hebben dat met de meeste binnen balsporten ook basketbal, volleybal en handbal zijn populair.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Wordt het Brisbane 2032???


Vind dit toch wel een aparte manier... Als IOC je voorkeur uitspreken en dan zeggen dat je dat doet om omkoping te voorkomen... Dat gaat nu nog meer gebeuren om het IOC juist voor jou te kiezen als voorkeurskandidaat. De andere reden vind ik overigens wel logisch, want waarom zou je als stad miljoenen in het bid steken als het kansloos is.

Overigens zou Brisbane 2032 gehouden worden van 23 juli t/m 8 augustus. Dat zou dan voor het eerst zijn dat de Spelen in Australië in hun winter zijn, Melbourne 1956 was in november/december, Sydney 2000 bijna helemaal in september.



Voor de Winterspelen van 2030 lijkt het tussen Salt Lake City, Sapporo en Barcelona/Pyreneëen te gaan. Vancouver (Canada) en Lviv (Oekraïne, met een aantal onderdelen in Polen en Letland) zouden daar nog bij kunnen komen.
 

gevegt

Well-known member
Japan heeft 19 vrouwen toegevoegd aan hun comité.
Dat wordt dus een kwebbelende Japanse Landdag.
 

erka

Well-known member
Jep, maar dat heeft Sydney en Melbourne toch ook wel?

Sydney op t randje. Melbourne heeft meer een oceanisch klimaat, wel stuk warmer dan de onze maar het kan daar wel licht vriezen in de winter.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan