Olympische allerlei

JMD

Well-known member
Doe maar Stockholm dan. Zweden dat nog nooit de Winterspelen heeft georganiseerd, dat is wel raar.

Ja, dat laatste realiseerde ik me ook pas laatst, dat Zweden nog nooit de Winterspelen heeft georganiseerd. Zou ook wel mooi zijn, dan komt er een schaatsbaan bij in Zweden, normaal gesproken overdekt. Als het in Itali? is, dan wordt Baselga dus overdekt (eis IOC), dat is zonde van die mooie baan.

Overigens zou de IOC sessie in Itali? zijn, maar omdat Milaan meedingt naar de Spelen is de sessie verplaatst.

JMD

Well-known member
De herenhockeyers moeten tegen Pakistan spelen om 1 ticket voor de Spelen, op 26 en 27 oktober.

Pakistan is echt ver weggezakt, waren dus niet eens een geplaatst team in de PO.

Joost

Well-known member
Sterker nog, er waren zelfs 4 potjes.

Pot1; Nederland, India en Duitsland
Pot2; VK, Spanje, Nieuw Zeeland, Canada
Pot3; Maleisie, Frankrijk, Ierland, Zuid Korea
Pot4; Pakistan, Oostenrijk, Rusland.

Pot1 waren de drie beste geplaatsten en spelen tegen pot 4, de slechtste niet geplaatsten.

De laatste ontmoeting in december 2018 won Nederland met 5-1.
Toch moeten ze ook niet onderschat worden, ik had ook liever gezien dat ze tegen Oostenrijk of Rusland hadden gespeeld. Dat zijn teams die niet eens het EK haalden.

Pascallovic

Well-known member
Ach, als je niet in je eigen land van Pakistan kan winnen over 2 wedstrijden, moet je ook niet zeuren dat je niet naar de Spelen mag.

erka

Well-known member
Dit wint Nederland echt wel hoor. Pakistan stelt niks meer voor, totaal ingestort.

JMD

Well-known member
Het zal bij NL - PAK naw niet van belang zijn, maar hoe wordt de winnaar bepaald? Als 1 ploeg 2x wint is het duidelijk, maar wat als er 2x gelijk wordt gespeeld of elke ploeg wint 1x?

Bovenaan