Olympische allerlei

JMD

Well-known member
Dit wint Nederland echt wel hoor. Pakistan stelt niks meer voor, totaal ingestort.

Wat is daar in hemelsnaam gebeurd? Hockey is daar een van de grootste sporten volgens mij, na cricket.
In 1990 won NL het WK daar, door in Lahore de finale van Pakistan te winnen. 4 jaar later was dat ook de finale, maar won Pakistan na strafballen.
 

erka

Well-known member
Nee, is wat anders aan de hand. Toen kunstgras kwam viel de dominantie van India inderdaad weg, maar Pakistan bleef altijd meedoen om de prijzen. Maar sinds een jaar of 10 doen ze niet meer mee, ze halen zelfs de WK al niet altijd meer. India komt weer op trouwens.

Ik denk dat het de algehele teloorgang is van het land Pakistan richting een failed state.
 

JMD

Well-known member
Oltmans is daar volgens mij zelfs nog BC (of nog hoger?) geweest. Ook hij kreeg het niet aan de praat.

@erka: idd, India doet weer mee, mooi. Hebben ook een goede hockeycompetitie tegenwoordig, met veel buitenlanders trouwens, maar dat helpt hen blijkbaar wel.
 

Joost

Well-known member
Spelen we een keer het EK in eigen land (volleybal)...

Zit eerst Ahoy vol met 6000 Polen en nu in Amsterdam tegen Estland is de verhouding 1 Nederlander, 25 Esten.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Spelen we een keer het EK in eigen land (volleybal)...

Zit eerst Ahoy vol met 6000 Polen en nu in Amsterdam tegen Estland is de verhouding 1 Nederlander, 25 Esten.

Het herenteam trekt veel minder publiek dan de dames... Bij het EK Damesvolleybal 3 jaar terug zat het steeds nokkievol met Nederlanders
 

JMD

Well-known member
Logisch is veel leuker om naar te kijken met die strakke broekjes

Dat zou kunnen ja, maar aan de andere kant zat het in de jaren 90 juist altijd vol bij de volleybalheren en zelden bij de volleybaldames... Resultaat speelt ook mee...
 

Joost

Well-known member
Dat zou kunnen ja, maar aan de andere kant zat het in de jaren 90 juist altijd vol bij de volleybalheren en zelden bij de volleybaldames... Resultaat speelt ook mee...

Resultaat is allesbepalend.
Maar het verbaasde me echt hoeveel Esten er waren gisteren. Volgens mij neemt het voetbalteam van Estland minder mensen mee op verplaatsing, en het is niet zo dat die Esten wereldtop zijn.
 

JMD

Well-known member
Resultaat is allesbepalend.
Maar het verbaasde me echt hoeveel Esten er waren gisteren. Volgens mij neemt het voetbalteam van Estland minder mensen mee op verplaatsing, en het is niet zo dat die Esten wereldtop zijn.

Volgens mij wonen er best wel een flinke hoeveelheid mensen uit de Baltische Staten in Den Haag/Rotterdam. Dus het zou zomaar kunnen dat het een hoop in Nederland wonende Esten zijn.
 

JMD

Well-known member
Queensland wil zich kandidaat stellen voor de Zomerspelen van 2032. De federale overheid moet nog groen licht geven. ALs zij de SPelen krijgen wordt het niet in 1 stad gehouden maar in meerdere steden, waaronder Brisbane en Cairns.
 

erka

Well-known member
Na Brisbane en Cairns houdt het wel rap op met 'steden'.

Op wereldschaal, en daar heb je het met de OS wel over, eigenlijk na Brisbane (2,3 miljoen) al. Townsville en Cairns zijn net zo groot als een gemiddelde Nederlandse stad als Leiden of Apeldoorn en de rest is nog veel kleiner.
 

JMD

Well-known member
Maurits Hendriks maakt zojuist bekend na de Winterspelen van 2022 te stoppen als technisch directeur van NOCNSF
 

Joost

Well-known member
Op dit moment is het OKT voor de waterpolomannen bezig. In tegenstelling tot de vrouwen is dat een vrij kansloze poging van de Nederlandse mannen. Toernooivulling is wat overdreven maar een rol zullen ze nauwelijks spelen.

Maar de ploeg doet tot nu toe aardig. Gewonnen van Roemenië en Duitsland, heel dik verloren van Kroatië. Op dit moment wordt er tegen Frankrijk gespeeld, bij winst daartegen was plek drie zeker. Maar de mannen staan behoorlijk achter en daardoor is zelfs een plekje in de kwartfinale hoogst onzeker.
 

Joost

Well-known member
Er vervolgens krijgen we een bizar laatste kwart voorgeschoteld.

Stand voorafgaand aan vierde kwart 5-9 in Frans voordeel.
Eerste drie minuten vallen er geen goals en dan in 2,5 minuut gaat Nederland van 5-9 naar 9-9. Daarna is er nog twee en een halve minuut te spelen.
Frankrijk scoort, Nederland scoort.
Frankrijk scoort weer met nog 19 seconde te gaan.
Nederland maakt 11-11 met nog 2,3 seconde te spelen.


Gevolg;
Nederland morgen tegen Rusland.
Bij winst 2e in de poule
Bij gelijkspel 3e in de poule
Bij nederlaag afhankelijk van winnaar Roemenië v Frankrijk. De winnaar daarvan komt op gelijke hoogte met Nederland, Frankrijk eindigt dan erboven op basis van doelsaldo, Roemenië eronder op basis van onderling resultaat.

Maar wie ook de tegenstander wordt, er moeten twee enorme stunts uitgehaald worden wil het team zich plaatsen.
 

Joost

Well-known member
Aangezien er toch nog altijd een kans is eventjes een overzichtje van de rest van het toernooi.

Vandaag zijn de laatste pouleduels, die beginnen om 13:00 met de duels in poule A, om 20:30 start met Kroatië v Duitsland het laatste duel in poule B.
Nederland speelt om 19:00 tegen Rusland.

De kwartfinales zijn zoals gebruikelijk;
1. A1 v B4
2. A2 v B3
3. A3 v B2
4. A4 v B1

Halve finales;
1 v 3
2 v 4

Nederland is al geplaatst voor de volgende ronde.

In poule A Heeft Montenegro 6 punten, Georgië en Griekenland 4 en Canada 2.
Canada is met afstand de zwakste broeder en zal 4e worden. Zij zullen de winnaar van poule B treffen en die heeft haast een vrijgeleide naar de halve finale.

Die andere drie speelden al;
Georgië v Griekenland 10-11
Griekenland v Montenegro 4-8
Montenegro v Georgië, vandaag 1300

Wint Montenegro of wordt het gelijk dan wordt het;
1. Montenegro
2. Griekenland
3. Georgië

Wint Georgië dan gaat het onderlinge doelsaldo de volgorde bepalen.
Griekenland is dan 3e tenzij Georgië met meer dan 7 goals verschil wint.
Georgië is alleen poulewinnaar bij een zege van minstens 3 goals.

Op het laatste EK zat Nederland met geen van de drie in een poule en werd al in de poulefase uitgeschakeld.
Montenegro werd 3e op dat EK, Griekenland 7e, Georgië 10e.

Ik verwacht dat Montenegro poulewinnaar wordt. Tegen die andere twee heeft Nederland zeker kansje al is die niet groot.

Alleen de eerste drie van het toernooi gaan naar Tokyo.
Maar weet iemand hoe het zit met Russische teams?
 
Bovenaan