Ik kan me niet voorstellen dat het gecanceld wordt. Als de Zomerspelen niet doorgaan loopt het IOC zo verschrikkelijk veel geld mis wegens TV-rechten enz. De Winterspelen zijn leuk, maar de Zomerspelen zijn de grote cashcow.Dat zat er natuurlijk dik in. Ik ben echt benieuwd of het uiteindelijk ook doorgaat, ik heb nog steeds een gevoel dat het gecancelled wordt. Hoop het niet uiteraard, nog een zomer zonder sport trek ik niet.
De koers wacht op niemand.Dat zat er natuurlijk dik in. Ik ben echt benieuwd of het uiteindelijk ook doorgaat, ik heb nog steeds een gevoel dat het gecancelled wordt. Hoop het niet uiteraard, nog een zomer zonder sport trek ik niet.
Vandaag officieel bevestigd.Geen buitenlandse toeschouwers bij de Spelen.
Jep.Vandaag officieel bevestigd.
Ja inderdaad. Dat is zo gaaf (en zo ook zo knap).Ik wil sepak takraw als Olympische sport. Echt super vet om te zien.
Ik vroeg mij af wat je bron was, maar ik heb een directe bron gevonden. Op YouTube kun je de volledige eerste dag van het IOC congres terugkijken (138th IOC Session - day 1), maar het gaat om het gedeelte tussen 7:10:00 en 7:20:00. Goedemorgen, meer dan 8½ uur aan beeldmateriaal. Nee, ik heb niet heb niet die hele video bekeken, haha.Er zijn weer zes nieuwe bonden toegelaten tot de IOC;
- kickboksen
- sambo (een Russiche worstelvorm)
- Lacrosse (een combi tussen hockey en handbal)
- Thaiboksen
- IJstokschieten (Zuid-Duitse variant op curling)
- Cheerleaderen
Dat betekend overigens niet dat deze sporten snel op een Olympische Spelen te zien zullen zijn
Dat niet geplaatst is denk ik omdat er veel beslist wordt bij zo'n sessie. En toegelaten bonden zegt niet zo veel hoor... Dan heb je bv niet een voorkeurspositie mbt evt toegelaten worden als Olympische sport.Vreemd dat het IOC geen mededeling heeft geplaatst over deze beslissing. Blijkbaar niet interessant genoeg. Maar voor die sporten is het natuurlijk groot nieuws. Al waren ze al voorwaardelijk erkend.
Overigens zie ik nu dat Brisbane 2032 'gewoon' eind juli en begin augustus gehouden wordt. Dus in tegenstelling tot Melbourne 1956 (november/december) en Sydney 2000 (september/oktober) nu dus de Spelen in de Australische winter
En Sydney en Melbourne niet?Maakt niet uit, Brisbane heeft subtropisch klimaat met hele jaar door prima temperaturen.
Nooit naar de Australian Open gekeken?En Sydney en Melbourne niet?
Zeker wel. Maar dat is in de zomer. Kan bloedheet zijn daar.Nooit naar de Australian Open gekeken?