Olympische allerlei

erka

Well-known member
Dat zat er natuurlijk dik in. Ik ben echt benieuwd of het uiteindelijk ook doorgaat, ik heb nog steeds een gevoel dat het gecancelled wordt. Hoop het niet uiteraard, nog een zomer zonder sport trek ik niet.
 

JMD

Well-known member
Dat zat er natuurlijk dik in. Ik ben echt benieuwd of het uiteindelijk ook doorgaat, ik heb nog steeds een gevoel dat het gecancelled wordt. Hoop het niet uiteraard, nog een zomer zonder sport trek ik niet.
Ik kan me niet voorstellen dat het gecanceld wordt. Als de Zomerspelen niet doorgaan loopt het IOC zo verschrikkelijk veel geld mis wegens TV-rechten enz. De Winterspelen zijn leuk, maar de Zomerspelen zijn de grote cashcow.
 

Maasveld

Well-known member
Dat zat er natuurlijk dik in. Ik ben echt benieuwd of het uiteindelijk ook doorgaat, ik heb nog steeds een gevoel dat het gecancelled wordt. Hoop het niet uiteraard, nog een zomer zonder sport trek ik niet.
De koers wacht op niemand.
 

JMD

Well-known member
Vandaag officieel bevestigd.
Jep.

Dan is het wel mazzel dat dat nu in Japan is. Die zijn sportgek, die vinden alles leuk, dus zal het overal druk zijn. Als je in Rio alleen BRaziliaanse supporters had gehad was het zo ongeveer alleen druk geweest bij voetbal en beachvolleybal.
 

ALenstra

Well-known member
Volgens NHL commisioner Gary Bettman is het nog maar de vraag of spelers uit de NHL meedoen aan het ijshockeytoernooi in Peking.
 

Joost

Well-known member
Er zijn weer zes nieuwe bonden toegelaten tot de IOC;

- kickboksen
- sambo (een Russiche worstelvorm)
- Lacrosse (een combi tussen hockey en handbal)
- Thaiboksen
- IJstokschieten (Zuid-Duitse variant op curling)
- Cheerleaderen

Dat betekend overigens niet dat deze sporten snel op een Olympische Spelen te zien zullen zijn
 

JMD

Well-known member
Cheerleaderen??? :)
Dat zouden we dan weleens in 2028 kunnen zien in LA...


Voor Milaan/Cortina 2026 is ski-alpinisme toegevoegd aan het programma. Sinds Tokyo 2020 mogen landen zelf sporten toevoegen aan de Olympische Spelen die 'cultureel relevant zijn voor de regio of spectaculair'...

Cheerleaderen lijkt me cultureel relevant voor LA, cheerleaden is echt amerikaans...
 

erka

Well-known member
Lacrosse is ook wel leuk om te zien. Zie dat wel eens voorbijkomen op die Amerikaanse kanalen van ESPN.
 

Friesland

Well-known member
Er zijn weer zes nieuwe bonden toegelaten tot de IOC;

- kickboksen
- sambo (een Russiche worstelvorm)
- Lacrosse (een combi tussen hockey en handbal)
- Thaiboksen
- IJstokschieten (Zuid-Duitse variant op curling)
- Cheerleaderen

Dat betekend overigens niet dat deze sporten snel op een Olympische Spelen te zien zullen zijn
Ik vroeg mij af wat je bron was, maar ik heb een directe bron gevonden. Op YouTube kun je de volledige eerste dag van het IOC congres terugkijken (138th IOC Session - day 1), maar het gaat om het gedeelte tussen 7:10:00 en 7:20:00. Goedemorgen, meer dan 8½ uur aan beeldmateriaal. Nee, ik heb niet heb niet die hele video bekeken, haha.

Vreemd dat het IOC geen mededeling heeft geplaatst over deze beslissing. Blijkbaar niet interessant genoeg. Maar voor die sporten is het natuurlijk groot nieuws. Al waren ze al voorwaardelijk erkend.
 

JMD

Well-known member
Vreemd dat het IOC geen mededeling heeft geplaatst over deze beslissing. Blijkbaar niet interessant genoeg. Maar voor die sporten is het natuurlijk groot nieuws. Al waren ze al voorwaardelijk erkend.
Dat niet geplaatst is denk ik omdat er veel beslist wordt bij zo'n sessie. En toegelaten bonden zegt niet zo veel hoor... Dan heb je bv niet een voorkeurspositie mbt evt toegelaten worden als Olympische sport.

(Stijldansen is bv sinds 1998 al als bond toegelaten tot het IOC, is nog geen 1x Olympisch geweest)


Verder dus de beslissing om ski-alpinisme in 2026 Olympisch te maken en vandaag werd bekend dat Brisbane (Aus) de Spelen van 2032 krijgt.
 

JMD

Well-known member
Overigens zie ik nu dat Brisbane 2032 'gewoon' eind juli en begin augustus gehouden wordt. Dus in tegenstelling tot Melbourne 1956 (november/december) en Sydney 2000 (september/oktober) nu dus de Spelen in de Australische winter
 

erka

Well-known member
Overigens zie ik nu dat Brisbane 2032 'gewoon' eind juli en begin augustus gehouden wordt. Dus in tegenstelling tot Melbourne 1956 (november/december) en Sydney 2000 (september/oktober) nu dus de Spelen in de Australische winter

Maakt niet uit, Brisbane heeft subtropisch klimaat met hele jaar door prima temperaturen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
D

Deleted member 2709

Guest
Iets boven de 20 overdag en boven de 10 's nachts gemiddeld in juli (en deze week is dat ook zo).
 
D

Deleted member 2709

Guest
Nee, daar niet. Zeker Melbourne niet, dat is een heel stuk zuidelijker.
Kijk maar naar de weersvoorspellingen voor de komende dagen: Melbourne 11 a 14 graden, veel regen. Sydney 14 a 17 graden en zonnig, Brisbane 19 a 22 graden en vooral zonnig (ook 1 dag regen).
Dat is wel redelijk gemiddeld weer ook voor deze steden. Zelfs Brisbane is dus al aan de frisse kant als je bedenkt dat er ook veel 's avonds buiten gesport wordt bij temperaturen rond de 10 graden.
 
Bovenaan