Olympische allerlei

JMD

Well-known member
Ik denk dat ze vinden dat er teveel korte nummers komen als ook de 50 vlinder erbij zou komen. Had van mij ook wel gemogen hoor. Die korte nummers gaan lekker vlot.
die 800 en 1500m zijn doodsaai...
Dacht dat het IOC juist meer snelle aantrekkelijke onderdelen wilde hebben...
 

erka

Well-known member
He, dat wist ik niet... Gek dat NL daar wel zo goed in is, maar in 5 tegen 5 niet.

Ter illustratie, WK 3x3 in Frankrijk vandaag: Nederland-USA 19-12. Niet dat de USA dat nou heel serieus neemt. maar bij 5x5 wint het Nederlands team nog niet eens van VS 1000.
 

JMD

Well-known member
Ter illustratie, WK 3x3 in Frankrijk vandaag: Nederland-USA 19-12. Niet dat de USA dat nou heel serieus neemt. maar bij 5x5 wint het Nederlands team nog niet eens van VS 1000.
Apart dat een spelletje dat in de basis hetzelfde is zo totaal verschillende uitslagen kan hebben.
 

erka

Well-known member
Apart dat een spelletje dat in de basis hetzelfde is zo totaal verschillende uitslagen kan hebben.

Heren naar de WK Finale door een 13-12 zege op Sloveni?. Finale is morgen tegen Servi?.
Dames verloren de halve finale.

Ik ga dit echt volgen de komende jaren. Eens kijken hoe dit zich ontwikkeld als de grote basketballanden in de wereld 3x3 serieus gaan nemen nu het Olympisch is.
 

Reinoud

Well-known member
Denk dat je de vergelijking met rugby sevens kan maken. Grootmachten zullen weer naar boven komen, kleinere landen kunnen makkelijker aanhaken. Meer verrassingen.
 

JMD

Well-known member
Er zijn nog 2 steden in de race voor de Spelen van 2024, Parijs en Los Angeles. In september wordt besloten waar de Spelen naartoe gaan.

Maar: komende week vergadert het IOC over de vraag of ze niet beide steden de Spelen wil geven (want beide bids schijnen heel goed te zijn), en dan de ene plaats de Spelen van 2024, de andere de Spelen van 2028. Ben benieuwd.

Ik denk dan in dat geval de Spelen van 2024 dan naar Parijs zullen gaan. Dat vermoed ik omdat het in 2012 voor het laatste geweest is dat de Zomerspelen in Europa zijn geweest, en er heeft nooit een langere periode gezeten tussen 2x Spelen in Europa dan 12 jaar. Verder deed Parijs al mee om 2008 en 2012. En Parijs organiseerde de Spelen in 1924 voor het laatst, 2024 zou dan precies 100 jaar zijn na dato.
 

JMD

Well-known member
En het gaat ook idd zo gebeuren als verwacht: LA en Parijs krijgen de Spelen van 2024 en 2028.

Onderling moeten ze bepalen wie welke Spelen krijgt (Parijs heeft de voorkeur voor 2024), als ze er niet uitkomen wordt in september alleen over 2024 besloten (en gaat neem ik aan 2028 weer opnieuw de bidding in).
 

erka

Well-known member
Mooi zo, tenminste fatsoenlijke landen. Rio was eens maar nooit weer denk ik.

IOC is wat dat betreft verder dan de FIFA.
 

JMD

Well-known member
Mooi zo, tenminste fatsoenlijke landen. Rio was eens maar nooit weer denk ik.

IOC is wat dat betreft verder dan de FIFA.
IOC heeft flink schoongemaakt na 1999, en met Rogge (en nu Bach) is er een integere man aan het roer.

Overigens viel Rio toch wel mee? Veel gedoe van te voren, maar het liep allemaal best goed. Vooral het gebrek aan publiek was erg.
 

Ska P 187

Well-known member
De mooiste zomerspelen voor mij blijven die van Sydney. Mijn favouriete winterspelen blijven voorlopig die van Lillehamer ondanks Epo Kos.

In LA gaan ze overigens wel een superstadion bouwen al lijkt me dat niet Olympisch, want bedoeld voor de NFL.
Feyenoordsupporters moeten daar maar eens naar googlen voor inspiratie.
 

JMD

Well-known member
Voor de historici onder ons: in Parijs gaat het hockeytoernooi gespeeld worden in het Stade Yves-du-Manoir. Dat zal weinigen wat zeggen, maar dit stadion is in Nederland vooral bekend als stadion van het beslissingsduel tussen Ajax en Benfica in 1969. Historische Nederlandse grond dus.
 

Joost

Well-known member
Voor de historici onder ons: in Parijs gaat het hockeytoernooi gespeeld worden in het Stade Yves-du-Manoir. Dat zal weinigen wat zeggen, maar dit stadion is in Nederland vooral bekend als stadion van het beslissingsduel tussen Ajax en Benfica in 1969. Historische Nederlandse grond dus.

Was het niet ook het Olympisch Stadion uit 1924 en werd daar niet ook de finale van het WK in 38 gespeeld?

Hopelijk gaat die atletiekbaan er dan wel aan.
 
Bovenaan