KNVB Beker -- (2017-2018)

Joost

Well-known member
Ik was er in het stadion wel van overtuigt dat het afkeuren terecht was, na de beelden gezien te hebben zijn we toch gewoon genaaid.

Rosheuvel beroerd de bal met de hand maar heeft daar geen voordeel van. Willem II krijgt de bal en verspeeld die zelf weer.

JMD

Well-known member
Ik was er in het stadion wel van overtuigt dat het afkeuren terecht was, na de beelden gezien te hebben zijn we toch gewoon genaaid.

Rosheuvel beroerd de bal met de hand maar heeft daar geen voordeel van. Willem II krijgt de bal en verspeeld die zelf weer.

Sinds wanneer is dat het criterium??

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Sinds wanneer is dat het criterium??

Al dan geen voordeel hebben van hands hoor ik vaak als criterium, een van de vaakst foutief geinterpreteerde regels in het voetbal. Het enige criterium is opzettelijk of niet, voordeel is compleet irrelevant.

JMD

Well-known member
Al dan geen voordeel hebben van hands hoor ik vaak als criterium, een van de vaakst foutief geinterpreteerde regels in het voetbal. Het enige criterium is opzettelijk of niet, voordeel is compleet irrelevant.

Precies. Maar goed, het geeft Joost weer even de mogelijkheid om zijn riedeltje af te spelen. Hij denkt het dus beter te weten dan een scheids die 20 camera's + herhalingen tot zijn beschikking heeft.

Mario

Well-known member
Dat is neutraal terrein ondanks dat waarschijnlijk de tegenstander in eigen stadion mag spelen.

Leuk dat de finales in de Kuip worden gespeeld, maar als de thuisploeg de finale haalt zou verplaatsing naar een ander neutraal stadion mijn inziens wel een optie moeten zijn.

Forza AZ

Well-known member
Ja en de finale ook thuis voor Feyenoord tegen AZ.

Offici?el speelt AZ of Twente dan thuis in De Kuip. Krijgen die dan ook de kleedkamer van Feyenoord en de fans de kant van de fanatieke Feyenoord-supporters?

Daar zat ik in ieder geval wel de vorige 3 finales van AZ, toen AZ steeds de "thuisclub" was.

Max

Administrator
Forumleiding
Jullie loten ook altijd thuis... Feyenoord heeft volgens mij de laatste twee keer de uit geloot voor de finale en steeds de thuiskant gekregen. De eigen kleedkamer was wel voor de tegenstander dacht ik.

Joost

Well-known member
Precies. Maar goed, het geeft Joost weer even de mogelijkheid om zijn riedeltje af te spelen. Hij denkt het dus beter te weten dan een scheids die 20 camera's + herhalingen tot zijn beschikking heeft.

Hoezo riedeltje afspelen? Lees zelf eventjes de betreffende passage in de reglementen:

For red card offences (except DOGSO), only the incident is reviewed. For goals, penalty incidents and DOGSO offences, the referee can review the play as far back as the start of the attacking move which led to the incident and, if relevant, how possession of the ball was gained at the start of that phase of play.
The Laws of the Game do not allow restart decisions (corner kicks, throw-ins etc.) to be changed once play has restarted, so they can not be reviewed.

Rosheuvel komt in balbezit doordat Heerkens de bal verspeeld, niet door een handsbal.

Forza AZ

Well-known member
Jullie loten ook altijd thuis... Feyenoord heeft volgens mij de laatste twee keer de uit geloot voor de finale en steeds de thuiskant gekregen. De eigen kleedkamer was wel voor de tegenstander dacht ik.

Over welke jaren heb je het, want dit waren volgens mij de laatste 3 finales van Feyenoord:

In 2016 speelde Feyenoord thuis tegen Utrecht, in 2010 was er een dubbele finale tegen Ajax, in 2008 speelde Feyenoord thuis tegen Roda JC.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik dacht dat we Utrecht en Roda JC uit hadden geloot. Dan zal het Feyenoord - Ajax zijn geweest, maar dat is geen reguliere finale geweest.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Rosheuvel komt in balbezit doordat Heerkens de bal verspeeld, niet door een handsbal.

Ja, Heerkens verspeeld de bal doordat het hands is en de bal van richting veranderd...

Het probleem is dat er een goal uit komt. Is er een ingooi, dan hoor je er niemand over. Maar goed, was het andersom geweest en er was niet gefloten, dan was de wereld te klein geweest. Het is altijd maar anti-Roda dit en anti-Roda dat en altijd maar met het vingertje wijzen. Wij zijn klein en hun zijn groot en de KNVB is Maffia

Bovenaan