KNVB Beker -- (2017-2018)

Forza AZ

Well-known member
Beide potjes op woensdag; uiteraard AZ-Twente weer veel te vroeg. Dat wordt een snipperdag voor de fans.
Maar ja, als FOX mar tevreden is.

De KNVB wilde niet te veel schuiven in het competitieprogramma blijkbaar. AZ-Twente kon niet op dinsdag vanwege Utrecht-Twente de zondag ervoor. Donderdag kon ook niet vanwege Excelsior-AZ de zaterdag erna.
Ook Feyenoord kon zonder schuiven alleen op woensdag spelen. Nu is alleen Heerenveen-Willem II opgeschoven van vrijdag naar zaterdag en Roda JC-Heracles als compensatie andersom.

Forza AZ

Well-known member
Dat werd het sowieso, dat is 2 uur rijden als er geen spits is.

Nu moeten de Twente fans alleen wel al vroeg op de middag vertrekken. A.s. woensdag is het voor de competitie ook om 18.30u en de supportersbus vertrekt al om 14.30u uit Alkmaar richting Enschede.

Enig voordeel is wel dat je niet pas middag in de nacht weer thuis bent, en dus geen probleem hebt als je weer heel vroeg op moet de volgende dag.

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord van de laatste 15 tegenstanders in de beker, waren er 13 actief in de eredivisie. Van de laatste 32 wedstrijden 23 wedstrijden thuis. Vreemde statistieken rondom de lotingen van Feyenoord.

Joost

Well-known member
Twente dient protest in tegen het aanvangstijdstip.

Roda dient protest in tegen de beslissing van de videoref.

Maasveld

Well-known member
Nu moeten de Twente fans alleen wel al vroeg op de middag vertrekken. A.s. woensdag is het voor de competitie ook om 18.30u en de supportersbus vertrekt al om 14.30u uit Alkmaar richting Enschede.

Enig voordeel is wel dat je niet pas middag in de nacht weer thuis bent, en dus geen probleem hebt als je weer heel vroeg op moet de volgende dag.
Half snipperdagje, dat moet je toch wel over hebben voor je club.

Forza AZ

Well-known member
Half snipperdagje, dat moet je toch wel over hebben voor je club.

En het is nog in de vakantie ook, dus jeugd (en mensen die in het onderwijs werken) kunnen zo ie zo gewoon mee naar Alkmaar zonder problemen met school.

Al vind ik ook dat 18.30u eigenlijk belachelijk is voor een midweekse dag. Ook voor veel supporters van de thuisclub is het dan moeilijk om op tijd bij het stadion te arriveren.

Pascallovic

Well-known member
Altijd treurig als clubs van die kansloze protests gaan indienen. Heeft niks met 'wie niet waagt wie niet wint' te maken. Dergelijke protesten worden namelijk altijd afgewezen. Gewoon puur een zoethoudertje voor de fans van 'kijk ons als club eens strijden tegen de KNVB'.

Max

Administrator
Forumleiding
Toch zag ik de beelden voor het eerst en dan snap ik wel dat Joost zich wat genaaid voelt.

Pascallovic

Well-known member
Toch zag ik de beelden voor het eerst en dan snap ik wel dat Joost zich wat genaaid voelt.

Dit is de reden waarom de videoref geen oplossing is. Je blijft altijd interpretaties houden. Een andere scheidsrechter had hem wel goedgekeurd. Ik vind het ook een twijfelgeval.

Maasveld

Well-known member
Altijd treurig als clubs van die kansloze protests gaan indienen. Heeft niks met 'wie niet waagt wie niet wint' te maken. Dergelijke protesten worden namelijk altijd afgewezen. Gewoon puur een zoethoudertje voor de fans van 'kijk ons als club eens strijden tegen de KNVB'.
De KNVB kan Roda wellicht gelijk geven (al is en blijft het een kwestie van interpretatie in deze), maar Roda zal daar verder helemaal niks aan hebben. Dat gaat anders een precedent scheppen dat het onmogelijk zal maken om de competitie op een fatsoenlijke wijze af te werken.

Satyr

Administrator
Forumleiding

Je zegt in feite al genoeg met 'wat genaaid'. Het is niet duidelijk. En het is ook een lastige situatie, want als er wordt gezegd dat Willem II de bal veroverde, dan had Heerkens op dat moment, letterlijk een split second, moeten stoppen en vragen om de VAR. En nogmaals, als je dat gaat toestaan, dan krijg je misbruik van de regel. Zoals het nu is, kijken als het spel stil ligt, is gewoon goed, maar nu was dat toevallig na een goal. Die dus nooit gevallen is. Unibet zou een eventuele corner ook niet meetellen in de statistieken, want er is nooit een corner geweest.

En ja, ik kijk veel ijshockey en daar is het business as usual. Als Roda hier gelijk krijgt, kun je de VAR wel afkappen.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Waarom had Heerkens moeten stoppen en vragen om een VAR?

Balbezit cre?ert een nieuwe situatie

For goals, penalty incidents and DOGSO offences, the referee can review the play as far back as the start of the attacking move which led to the incident and, if relevant, how possession of the ball was gained at the start of that phase of play.

Het probleem is dus het vetgedrukte. Was het balbezit? Ja? Dan moet Willem II op dat moment meteen stoppen en de VAR aanvragen. En dat moet je niet willen.

Bovenaan