KKD Speelronde 15

gevegt

Well-known member
Geef de club een boete , of een wedstrijd zonder publiek.

Bij een boete zou het mooi zijn dat de benadeelde speler het geld krijgt.

Spelen indirect die supporters voor Sinterklaas en Zwarte piet.

Ik denk niet dat betreffende supporters daar ook maar een minuut van wakker liggen.
 

gevegt

Well-known member
Punten in mindering net zolang totdat de club degradeert.

Dan zal door de club de zwarte piet richting de supporters aan de KNVB worden gegeven.
Het is al decennia het geval dat clubs zich verschuilen achter regeltjes, doofheid en de KNVB. Afschuiven heeft dat.
Als je een echte vent bent en iets bij een club te vertellen hebt, pak je het zelf aan.
 

Joost

Well-known member
Maar wat is nu werkelijk het probleem? Die kraaiengeluiden maken ze bij Den Bosch echt al heel lang.

Die gast die de Hitlergroet doet, dat is toeval en die zullen ze ongetwijfeld wel flink straffen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Maar wat is nu werkelijk het probleem? Die kraaiengeluiden maken ze bij Den Bosch echt al heel lang.

Die gast die de Hitlergroet doet, dat is toeval en die zullen ze ongetwijfeld wel flink straffen.

Ze begonnen al vanaf de eerste minuut met kk neger, kk zwarte, kk katoenplukker, kk zwarte piet, etc. En zongen zwarte piet liedjes als hij aan de bal was.
 

Pascallovic

Well-known member
Maar wat is nu werkelijk het probleem? Die kraaiengeluiden maken ze bij Den Bosch echt al heel lang.

Die gast die de Hitlergroet doet, dat is toeval en die zullen ze ongetwijfeld wel flink straffen.
Het probleem is dat de focus wordt gelegd op zogenaamde kraaiengeluiden terwijl de betreffende speler het heeft over schelden met ziektes met zijn huidskleur erachter. Ook heb ik gewoon oerwoudgeluiden gehoord, bijvoorbeeld na de 1-2.
 

gevegt

Well-known member
Maar wat is nu werkelijk het probleem? Die kraaiengeluiden maken ze bij Den Bosch echt al heel lang.

Die gast die de Hitlergroet doet, dat is toeval en die zullen ze ongetwijfeld wel flink straffen.

Helemaal mee eens.

Gewoon die enkeling er uit pakken en keihard straffen.
Voor de rest is het best mooi dat supporters met vogels bezig zijn om die ook eens in het zonnetje te zetten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Helemaal mee eens.

Gewoon die enkeling er uit pakken en keihard straffen.
Voor de rest is het best mooi dat supporters met vogels bezig zijn om die ook eens in het zonnetje te zetten.

Niet helemaal mee eens. De individuen moeten inderdaad hard gestraft worden, maar het probleem is dat clubs geen afstand durven te nemen van deze individuen en dat ze het bij Den Bosch in dit geval zelfs ontkennen. Ik neem ook aan dat die halve tamme met z'n hitlergroet gestraft gaat worden. Maar door in eerste instantie als club te reageren zoals Den Bosch vandaag gedaan heeft, geef je een totaal verkeerd signaal af. Waarmee het structurele racisme probleem in Nederlandse stadions, wat er wel degelijk is, niet op gaat lossen.
 

Joost

Well-known member
Niet helemaal mee eens. De individuen moeten inderdaad hard gestraft worden, maar het probleem is dat clubs geen afstand durven te nemen van deze individuen en dat ze het bij Den Bosch in dit geval zelfs ontkennen. Ik neem ook aan dat die halve tamme met z'n hitlergroet gestraft gaat worden. Maar door in eerste instantie als club te reageren zoals Den Bosch vandaag gedaan heeft, geef je een totaal verkeerd signaal af. Waarmee het structurele racisme probleem in Nederlandse stadions, wat er wel degelijk is, niet op gaat lossen.

Ik denk dat er vandaag vooral een paar dingen door elkaar lopen die niet bij elkaar horen maar elkaar wel onbedoeld versterken.

Je hebt;
* de kraaiengeluiden
* de Sinterklaasliedjes
* het gescheld

In ieder stadion en op ieder voetbalveld wordt er flink wat af gescholden. Dat an sich is natuurlijk niet goed, maar het is zo. En bij dat gescheld worden uiterlijke kenmerken benoemd en ziektes benoemd. Dat moeten we natuurlijk niet willen maar het gebeurt. Of je dat per definitie racistisch moet noemen weet ik niet. Iemand die een speler van Ajax een kutjood noemt heeft daar in 99% van de gevallen totaal geen antisemitische bedoelingen bij. We hadden bij Roda ooit Bodor, die werd bij iedere verkeerde pass kut-goulash genoemd, en Vicelich was een kutkiwi. Is het schelden; ja. Is het racistisch bedoelt; denk het niet.

De kraaiengeluiden. Die hoor je iedere wedstrijd van Den Bosch richting iedere linksbuiten.
De Sinterklaasliedjes; ja dat is nu eenmaal de tijd van het jaar.

Den Bosch heeft geen al te beste reputatie maar de manier waarop de club wordt geslachtofferd vandaag gaat gewoon te ver.

Ik moest zelf denken aan die opblaasbanaan die bij Feyenoord ooit voor de voeten van een donkere speler belandde waarvoor de UEFA een hoge boete voor uitschreef.
 

erka

Well-known member
Maarre...dat Den Bosch is toch wel dood en doodziek? Als je als clubleiding zo'n slappe reactie geeft, dat zegt mi alles.
 

SuikerBrood

Well-known member
Ik denk dat er vandaag vooral een paar dingen door elkaar lopen die niet bij elkaar horen maar elkaar wel onbedoeld versterken.

Je hebt;
* de kraaiengeluiden
* de Sinterklaasliedjes
* het gescheld

In ieder stadion en op ieder voetbalveld wordt er flink wat af gescholden. Dat an sich is natuurlijk niet goed, maar het is zo. En bij dat gescheld worden uiterlijke kenmerken benoemd en ziektes benoemd. Dat moeten we natuurlijk niet willen maar het gebeurt. Of je dat per definitie racistisch moet noemen weet ik niet. Iemand die een speler van Ajax een kutjood noemt heeft daar in 99% van de gevallen totaal geen antisemitische bedoelingen bij. We hadden bij Roda ooit Bodor, die werd bij iedere verkeerde pass kut-goulash genoemd, en Vicelich was een kutkiwi. Is het schelden; ja. Is het racistisch bedoelt; denk het niet.

De kraaiengeluiden. Die hoor je iedere wedstrijd van Den Bosch richting iedere linksbuiten.
De Sinterklaasliedjes; ja dat is nu eenmaal de tijd van het jaar.

Den Bosch heeft geen al te beste reputatie maar de manier waarop de club wordt geslachtofferd vandaag gaat gewoon te ver.

Ik moest zelf denken aan die opblaasbanaan die bij Feyenoord ooit voor de voeten van een donkere speler belandde waarvoor de UEFA een hoge boete voor uitschreef.

Dus Moreira heeft het allemaal maar verkeerd begrepen? Of wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Sorry, maar ik snap niet waarom de M-side hierin het voordeel van de twijfel zou moeten krijgen. Zeker met die halve gare met die Hitlergroet erbij ook nog..
 
Bovenaan