KKD Speelronde 15

Joost

Well-known member
Ok?.

14:30 begin wedstrijd
14:31 Mendes Moreira wordt racistisch bejegend
15:00 de scheidsrechter staakt de wedstrijd vanwege het racisme
15:01 Mendes Moreira wordt uitgezwaaid met een Hitlergroet
15:05 de stadionspeaker stelt de supporters gerust, volgens hem waren ze niet racistisch.
15:20 wedstrijd wordt hervat.
15:30 Mendes Moreira scoort, haalt zijn gram en wordt getrakteerd op oerwoudgeluiden.
16:45 einde wedstrijd
16:50 officieel statement van Den Bosch dat dit allemaal een misverstand is en dat iedereen het verkeerd begrepen heeft
16:55 trainer Den Bosch noemt Mendes Moreira een zielig mannetje
17:00 Mendes Moreira vertelt voor de camera wat er precies gebeurd is

Exact.
Om 17:00 geeft de speler in kwestie uitleg wat er gebeurt is. Maar op dat moment stond het hele gebeuren al op alle websites en was Den Bosch aan de schandpaal genageld. En waarom; vanwege een andere interpretatie van de kraaigeluiden.
 

Maasveld

Well-known member
Exact.
Om 17:00 geeft de speler in kwestie uitleg wat er gebeurt is. Maar op dat moment stond het hele gebeuren al op alle websites en was Den Bosch aan de schandpaal genageld. En waarom; vanwege een andere interpretatie van de kraaigeluiden.
Nooit geweten dat de Bossche kraaien geluiden maken als kkzwarte, kkneger en kkkatoenplukker.
 

Batigoal

Well-known member
Excelsior stapt als team van het veld af, het is niet alleen Moreira die dat gehoord heeft.

Verder heeft FC Den Bosch dit echt to-taal verkeerd behandeld. Echt alles en iedereen rondom de club die iets naar buiten brengt pakt het verkeerd aan. Ik mag toch aannemen dat de KNVB eens goed gaat kijken naar die club, want als je dit vergoelijkt (niet voor het eerst dat ze dat doen met wangedrag van hun fans), dan verandert er nooit iets.
 

Joost

Well-known member
Excelsior stapt als team van het veld af, het is niet alleen Moreira die dat gehoord heeft.

Verder heeft FC Den Bosch dit echt to-taal verkeerd behandeld. Echt alles en iedereen rondom de club die iets naar buiten brengt pakt het verkeerd aan. Ik mag toch aannemen dat de KNVB eens goed gaat kijken naar die club, want als je dit vergoelijkt (niet voor het eerst dat ze dat doen met wangedrag van hun fans), dan verandert er nooit iets.

Omdat jij oordeelt met kennis die je achteraf hebt vergaard. Den Bosch heeft gereageerd in de veronderstelling dat het om de kraaigeluiden ging, lees het persbericht op de site nog eens met die wetenschap.
 

Batigoal

Well-known member
Omdat jij oordeelt met kennis die je achteraf hebt vergaard. Den Bosch heeft gereageerd in de veronderstelling dat het om de kraaigeluiden ging, lees het persbericht op de site nog eens met die wetenschap.

Exact.
Om 17:00 geeft de speler in kwestie uitleg wat er gebeurt is. Maar op dat moment stond het hele gebeuren al op alle websites en was Den Bosch aan de schandpaal genageld. En waarom; vanwege een andere interpretatie van de kraaigeluiden.

Voor Den Bosch geldt hetzelfde als Moreira. Beiden kwamen met verklaringen met kennis achteraf.

Overigens kreeg ik al tijdens de wedstrijd een pushbericht dat de wedstrijd gestaakt werd vanwege oerwoudgeluiden, dus dat was al tijdens het duel duidelijk blijkbaar.
 

Joost

Well-known member
Voor Den Bosch geldt hetzelfde als Moreira. Beiden kwamen met verklaringen met kennis achteraf.

Overigens kreeg ik al tijdens de wedstrijd een pushbericht dat de wedstrijd gestaakt werd vanwege oerwoudgeluiden, dus dat was al tijdens het duel duidelijk blijkbaar.

En dat laatste was dus onjuist.

Hoe vervelend het allemaal ook is, wat was vooral een rare samenloop van gebeurtenissen. Had Excelsior met een andere linksbuiten gespeeld dan was het allemaal net zo gelopen. Er zouden Sinterklaasliedjes gezongen zijn, de kraaigeluiden zouden gemaakt zijn en de speler in kwestie zou uitgescholden zijn op basis van uiterlijke kenmerken.
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ben het wel met Joost eens.

De trainer van Den Bosch noemde Moreira een zielig mannetje, maar ik zie Jamel nergens zeggen dat het sloeg op zijn juichen/provoceren na de goal. Hij (vd Ven) heeft ook al aangegeven dat dat niet handig was om dat te zeggen na zo'n incident.
 

SanMark.

Well-known member
Had er iemand gestaan met rood haar. En die zou voor kk rooie worden uitgemaakt moet het dan worden gestaakt ?
 

De Wolf

Well-known member
Ik ben het wel met Joost eens.

De trainer van Den Bosch noemde Moreira een zielig mannetje, maar ik zie Jamel nergens zeggen dat het sloeg op zijn juichen/provoceren na de goal. Hij (vd Ven) heeft ook al aangegeven dat dat niet handig was om dat te zeggen na zo'n incident.

Heeft hij dit ook aangegeven tijdens zijn interview gistermiddag want er was nogal wat ophef over.
 

gevegt

Well-known member
Omdat jij oordeelt met kennis die je achteraf hebt vergaard. Den Bosch heeft gereageerd in de veronderstelling dat het om de kraaigeluiden ging, lees het persbericht op de site nog eens met die wetenschap.

De scheidsrechter van dienst gaf tijdens de staking toch heel duidelijk aan dat het om racisme ging.
 

Batigoal

Well-known member
En dat laatste was dus onjuist.

Sorry Joost, maar wat je hier zegt is gewoon onzin. Het was ze live bij Fox ook gelijk duidelijk dat de wedstrijd werd stilgelegd vanwege spreekkoren en racistische geluiden. Net als dat iedereen die zat te kijken dat wist, check de tweets tijdens de wedstrijd anders even terug. Snap ook niet echt waarom je dat probeert te ontkennen.

FC Den Bosch heeft het gewoon bijzonder zwak aangepakt en de kritiek en negatieve publiciteit die ze nu krijgen hebben ze aan zichzelf te danken.
 

Joost

Well-known member
Sorry Joost, maar wat je hier zegt is gewoon onzin. Het was ze live bij Fox ook gelijk duidelijk dat de wedstrijd werd stilgelegd vanwege spreekkoren en racistische geluiden. Net als dat iedereen die zat te kijken dat wist, check de tweets tijdens de wedstrijd anders even terug. Snap ook niet echt waarom je dat probeert te ontkennen.

FC Den Bosch heeft het gewoon bijzonder zwak aangepakt en de kritiek en negatieve publiciteit die ze nu krijgen hebben ze aan zichzelf te danken.

Ik ontken toch nergens dat het zo geinterpreteerd werd?
 

Batigoal

Well-known member
Ik ontken toch nergens dat het zo geinterpreteerd werd?

Je geeft aan dat Den Bosch niet had kunnen weten dat het om de spreekkoren ging en niet om de kraaiengeluiden. En ik geef aan dat de rest van de buitenwereld dat wel gelijk wist, dus had Den Bosch dat ook gewoon moeten weten. Het is niet zo moeilijk.
 

Joost

Well-known member
Je geeft aan dat Den Bosch niet had kunnen weten dat het om de spreekkoren ging en niet om de kraaiengeluiden. En ik geef aan dat de rest van de buitenwereld dat wel gelijk wist, dus had Den Bosch dat ook gewoon moeten weten. Het is niet zo moeilijk.

En hoe kon jij iets weten dat pas na de wedstrijd werd verklaard door de betreffende speler?
 

Batigoal

Well-known member
En hoe kon jij iets weten dat pas na de wedstrijd werd verklaard door de betreffende speler?

Joost, check gewoon de fragmenten van Fox tijdens de wedstrijd. Al gelijk toen de wedstrijd gestaakt was had iedereen door dat het vanwege racistische spreekkoren en oerwoudgeluiden was. Zowel de commentator tijdens de wedstrijd als de analytici in de studio hebben het daarover. Niet pas achteraf na de verklaring van Moreira. Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan is om te begrijpen.

https://twitter.com/FOXSportsnl
 
Bovenaan