KKD Speelronde 15

Joost

Well-known member
Maar is die conclusie gebaseerd op eigen aannames of op feiten?

Om even de vergelijking met de zwarte pieten discussie te trekken. Er is veel kritiek op Amerikaanse artiesten die zich bemoeien met Nederlandse zwarte piet zonder ook maar enige kennis te hebben van de context. Dat is precies wat hier ook gebeurt.

Batigoal

Well-known member
Maar is die conclusie gebaseerd op eigen aannames of op feiten?

Om even de vergelijking met de zwarte pieten discussie te trekken. Er is veel kritiek op Amerikaanse artiesten die zich bemoeien met Nederlandse zwarte piet zonder ook maar enige kennis te hebben van de context. Dat is precies wat hier ook gebeurt.

Wat is dan precies de context van kk katoenplukker roepen als Moreira aan de bal is?

Batigoal

Well-known member
Was dat live te horen?

Het commentaar van Joost ging om mijn post dat Den Bosch dit stom heeft aangepakt waarbij hij aangaf dat de club op dat moment nog niet wist dat het om meer dan de kraaiengeluiden ging. Dat k?n gewoon bijna niet als zelfs de commentator van Fox live opmerkte dat er al een tijdje racistische spreekkoren aan de gang waren. Dan is de club op zijn minst heel na?ef en vooral dom geweest met het opstellen van die eerste verklaring. Terecht dus dat daar volop kritiek op is.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het commentaar van Joost ging om mijn post dat Den Bosch dit stom heeft aangepakt waarbij hij aangaf dat de club op dat moment nog niet wist dat het om meer dan de kraaiengeluiden ging. Dat k?n gewoon bijna niet als zelfs de commentator van Fox live opmerkte dat er al een tijdje racistische spreekkoren aan de gang waren. Dan is de club op zijn minst heel na?ef en vooral dom geweest met het opstellen van die eerste verklaring. Terecht dus dat daar volop kritiek op is.

Ik snap dan wel weer dat Den Bosch dat racisme verhaal wel eerder heeft gehoord en er van uit ging dat het 'gewoon' kraaiengeluiden waren.

Joost

Well-known member

Er waren kraaiengeluiden, en er werden dingen geroepen.
Er waren geen racistische spreekkoren.

Joost

Well-known member
De club heeft inmiddels erkend dat een deel van de aanhang zich schuldig heeft gemaakt aan racisme.

Uitlating inderdaad zoals in het bericht valt te lezen, geen spreekkoren.

Maar dat is wat ik volgens mij echt al de hele tijd bepleit.

Jamel

Administrator
Forumleiding
De club heeft inmiddels erkend dat een deel van de aanhang zich schuldig heeft gemaakt aan racisme.

FC Den Bosch betuigt spijt en gaat racisme actief en structureel aanpakken

FC Den Bosch heeft gisteren de plank volledig misgeslagen met haar te snelle statement. Die reactie was een blunder, waarvoor de club haar excuses aanbiedt aan iedereen en in het bijzonder aan Excelsior-speler Ahmad Mendes Moreira.

We zijn diep geschrokken naar aanleiding van de gesprekken, die maandagochtend zijn gevoerd met de spelersgroep en andere betrokkenen. Er blijken zondag wel degelijk racistische uitlatingen te zijn gedaan vanaf de tribune. De club doet verder onderzoek naar wat er feitelijk is gebeurd en zal alles in het werk stellen om de personen die zich schuldig hebben gemaakt aan dit grensoverschrijdend gedrag te achterhalen en te straffen.

FC Den Bosch gaat met een totaalaanpak, en in samenspraak met alle betrokkenen in en rondom de club, schouder aan schouder, actief op zoek naar manieren om de misstanden, waaraan een deel van de achterban zich schuldig heeft gemaakt, grondig aan te pakken en uit te bannen. De club komt in de loop van de week met een eerste actieplan.

----‐----------

@ Joost, Den Bosch geeft dus zelf toe dat ze een blunder hebben begaan.

Joost

Well-known member
@ Joost, Den Bosch geeft dus zelf toe dat ze een blunder hebben begaan.

Den Bosch is te snel geweest met haar statement, prima.
Maar de rest van de wereld is nog sneller geweest met het veroordelen van de club terwijl er mijns inziens niets meer gebeurt is dan wat je wekelijk in een stadion kunt horen.

SuikerBrood

Well-known member
Maar de rest van de wereld is nog sneller geweest met het veroordelen van de club terwijl er mijns inziens niets meer gebeurt is dan wat je wekelijk in een stadion kunt horen.

Hoe kan je dit nou in godsnaam volhouden. Als Moreiro elke week kankerkatoenplukker naar zijn hoofd gegooid krijgt zou ik dat echt heel erg treurig vinden.

Joost

Well-known member
Hoe kan je dit nou in godsnaam volhouden. Als Moreiro elke week kankerkatoenplukker naar zijn hoofd gegooid krijgt zou ik dat echt heel erg treurig vinden.

De katoenplukker heb ik zelf nog niet langs horen komen maar woorden van dezelfde strekking helaas wel.

Pascallovic

Well-known member
En jij bent veel te snel met het goedpraten en ontkennen van racisme.

almere036

Member
Men heeft ook wel erg snel zijn mening klaar over die jongen die wel of geen hitlergroet deed. Ik wil hem nog wel de voordeel van de twijfel geven.
Ik ben zelf donker en ook naar mij wordt wel eens een hitlergroet gedaan, Roda uit voor het laatst, maar echt duidelijk zie ik die jongen dat niet doen. Voor hetzelfde geld is het gewoon een ongelukkige beweging en staat die jongen nu overal bekend als degene die een hitlergroet deed.

Vrijdag Almere City - Den Bosch overigens. Hoorde dat Den Bosch een statement wilde maken vanuit het uitvak, door extra vaak zwarte piet liederen te zingen en kraaigeluiden te maken. Ben benieuwd hoe dat gaat vrijdag.

Abubakari

Well-known member
Het zou dat stelletje onnozelaars sieren als ze een heel ander statement zouden maken. Maar ze zullen wel weer hevig verongelijkt zijn, zie je wel vaker bij leden van de kern, over het algemeen zijn ze ook te dom om te poepen, dus je kunt er ook niks van verwachten, maar dan nog.

Joost

Well-known member
En jij bent veel te snel met het goedpraten en ontkennen van racisme.

Ik wil niets goedpraten en ik wil niets ontkennen.
Er is nog genoeg racisme in Nederland, en niet alleen in een voetbalstadion. Ik vind alleen dat als je er iets aan wil doen dat het gestructureerd moet worden aangepakt en dat de hetze richting Den Bosch totaal onnodig is.
Je moet mensen individueel aanspreken, het aanspreken van een groep heeft nauwelijks effect.

Bovenaan