Hoofdklasse B 2016-2017 (zaterdag)

Abubakari

Well-known member

Unregistere

Well-known member
Berkvens, Coster en Van Brakel. Al hebben vooral die laatste twee flink wat duels gespeeld als prof.

En dan best veel jongens die topklasse hebben gespeeld, zoals Mooij en Patrick.
 

Abubakari

Well-known member
Berkvens, Coster en Van Brakel. Ik heb er nog nooit van gehoord. Even op voetbanederland gekeken, ze hebben inderdaad aardig wat BV ervaring.
En van Brakel is dus die van Cambuur. Al was ik die ook alweer vergeten.

Zag verder Serhat Koc nog staan, die ken ik dan weer wel.

En topklasse is geen BVO ervaring.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Klopt, topklasse is wat anders. Maar goed, dat zijn wel spelers die topamateurniveau gewend zijn en die in de categorie 'bekendere namen' zouden kunnen vallen.

Je hebt vaak meer aan zulke spelers dan aan ex-profs, is mijn idee. Uitzonderingen daargelaten, maar zeker de wat oudere ex-profs zijn lang niet altijd een versterking voor een topamateurclub.
 

Unregistere

Well-known member
ACV is periodekampioen. De 1-2 zege bij Flevo Boys Emmeloord was voldoende. DOVO blijft tweede door een 2-1 overwinning op NSC. De Veenendalers staan drie punten achter.

Dan komen Urk (0-4 bij hekkensluiter ASV Dronten) en CSV Apeldoorn (2-1 tegen SC Genemuiden) met vier punten achterstand op de koploper.

Staphorst versloeg Oranje Nassau met 4-2 en staat nu zes punten achter ACV, wel met een wedstrijd minder.

SDV Barneveld sprokkelde een puntje bij Eemdijk (1-1), maar blijft voorlaatste.

Tot slot nog Sparta Nijkerk - SDC Putten 2-0 en Excelsior '31 - AZSV 1-0.
 

De Groene Scout

Well-known member
Wim Kroes (trainer ASV Dronten) is er per direct uitgeknikkerd.
Tevens zou de hele TC er ook maar direct mee stoppen.
Tja, als resultaten uitblijven (ook als ze niet direct verwacht worden) gebeuren die dingen.
 

noordooster

Well-known member
ASV Dronten is vorig seizoen als 5e ge?indigd in 1E ( ruim achter de niet gepromoveerde ploegen Blauw Wit 34 , PKC '83 en Balk ) en is met enig geluk via de nacompetitie gepromoveerd.
Als je je vervolgens nauwelijks versterkt, moet je niet raar opkijken dat je het moeilijk krijgt in de Hoofdklasse.
 

Abubakari

Well-known member
Oranje Nassau verloor na 4 thuiszeges op rij weer eens, van Excelsior'31. ON kwam een tikkeltje tegen de verhouding op 1-0, maar nog voor rust werd het 1-1. Na rust werd het na een minuut of tien 1-2 waarna ON alle schroom van zich afgooide en de 2-2 verdiende. Daar waren ze ook dichtbij, maar een fraai schot spatte uiteen op de paal. In de 85' minuut counterde Excelsior'31 naar de 1-3.
 

Unregistere

Well-known member
Puntje voor ASV Dronten, schokeffectje dus.

ACV morste punten, dus komen DOVO, CSV Apeldoorn, Staphorst en SC Genemuiden weer iets dichter in de buurt.
 

noordooster

Well-known member
Was in zijn Heerenveen tijd een goede voetballer, maar wel blessure gevoelig.
Na Heerenveen heeft hij diverse clubs gehad, ook in het buitenland.
Volgens de technische man bij Flevo Boys ontbreekt tot nu toe bij de club een type speler als Roorda.
Ik ben benieuwd. De reiskosten ( Lemmer - Emmeloord ) vallen in ieder geval mee.
 

Unregistere

Well-known member
Hij wil zich ook ontwikkelen als trainer en gaat volgens mij een jeugdteam trainen bij Flevo Boys. Onze trainer had hem ook best wel willen hebben, maar de reisafstand is te groot en hij wilde wel het liefst in Friesland blijven. Bij Harkemase Boys - ASWH was Geert nog aanwezig als toeschouwer.
 

noordooster

Well-known member
Roorda deed vandaag tegen SDV Barneveld de hele wedstrijd mee.
Hij ontving een gele kaart en Flevo Boys verloor de wedstrijd met 2-1 .
ACV verloor thuis van Putten . Topschutter Saber Hendriks deed niet mee en dat scheelt voorin nogal wat.
DOVO neemt de de eerste plek over door met 0-4 te winnen bij ASV Dronten.
 
Bovenaan