Hoofdklasse B 2016-2017 (zaterdag)

Abubakari

Well-known member
Nuttige zege voor ON bij AZSV, 1-2. Daardoor is directe degradatie afgewend en kunnen ze volgende week thuis tegen de club die vandaag definitief degradeerde, Barneveld, weer goeie zaken doen.
 

noordooster

Well-known member
ACV zet een belangrijke stap richting het kampioenschap via 1-0 winst tegen DOVO.
ACV hield de verdediging met een uitblinkende Marcel Seip potdicht en gokte op de counter.
Dat had 1x succes via , wie anders, Saber Hendriks.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de spits wel de bal met de hand meenam.

Prima prestatie ook van Oranje Nassau door te winnen bij AZSV.
Staphorst verliest verrassend thuis tegen Flevo Boys en is nu uitgeschakeld voor de titel.
En Flevo Boys heeft nu een aardige kans om boven de gevaarlijke onderste plekken te eindigen.
 

bqandy

Well-known member
Als ACV het kampioenschap zaterdag pakt kunnen ze het de week er op tegen ON lekker laten lopen. :oops:
 

Unregistere

Well-known member
ACV in de derde divisie zou ik wel leuk vinden. Mooi terrein en een goede kans om sportieve revanche te nemen voor 2013! :duim:
 

noordooster

Well-known member
ACV in de derde divisie zou ik wel leuk vinden. Mooi terrein en een goede kans om sportieve revanche te nemen voor 2013! :duim:

Staphorst maakt ook kans, zij het hoogstwaarschijnlijk via de nacompetitie.
En tegen hen heeft ASWH ook iets goed te maken, lijkt mij. ( beker 2016 )
 

Unregistere

Well-known member
Staphorst maakt ook kans, zij het hoogstwaarschijnlijk via de nacompetitie.
En tegen hen heeft ASWH ook iets goed te maken, lijkt mij. ( beker 2016 )

Mwah, dat leeft minder. Die nederlaag in Staphorst was meer een geval 'jammer', maar toen was het mooiste al behaald. Was alleen nog een leuk extraatje geweest. ACV was een ander verhaal.
 

Abubakari

Well-known member
ON komt thuis tegen degradant Barneveld niet verder dan 1-1. De bezieling en wil om nacompetitie te ontlopen ontbreekt bij ON, het is allemaal veel te lauw en plichtmatig.
 

Forza AZ

Well-known member
Flevo Boys weet in ieder geval zeker dat ze nacompetitie gaan spelen. Het is alleen nog niet bekend of dat tegen degradatie is, of voor promotie. :wtf:

Als ze de laatste wedstrijd niet winnen (of wint NSC Nijkerk) dan zullen ze tegen degradatie moeten spelen. Winnen ze wel (en wint NSC Nijkerk niet) dan hebben ze de 3e periode gewonnen en spelen ze voor promotie.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
ACV dus kampioen. Is dat een beetje een aanwinst voor de derde divisie? Zag nog een paar namen van enkele jaren terug en ook Marcel Seip speelt er. En die spits schiet er een hoop in.
 
G

Gast

Guest
ACV dus kampioen. Is dat een beetje een aanwinst voor de derde divisie? Zag nog een paar namen van enkele jaren terug en ook Marcel Seip speelt er. En die spits schiet er een hoop in.

Zitten er al een paar jaar tegenaan te hikken, dus mooi dat ze de stap eens maken, hele degelijke ploeg vooral. Gingen wat berichten jaar, anderhalf, terug dat ze financieel een stapje achteruit ging doen, maar volgens mij valt dat aardig mee en zal er volgend jaar nog wel wat bij komen. Is in de selectie ook zeker nodig, die lijkt me wat te krap voor de derde divisie. De spits zou overigens naar zondag 1eklasser Hoogeveen gaan, maar trok dat een maand of twee/drie geleden weer terug. Sindsdien scoorde hij ongeveer elke week.
 

Unregistere

Well-known member
Zitten er al een paar jaar tegenaan te hikken, dus mooi dat ze de stap eens maken, hele degelijke ploeg vooral. Gingen wat berichten jaar, anderhalf, terug dat ze financieel een stapje achteruit ging doen, maar volgens mij valt dat aardig mee en zal er volgend jaar nog wel wat bij komen. Is in de selectie ook zeker nodig, die lijkt me wat te krap voor de derde divisie. De spits zou overigens naar zondag 1eklasser Hoogeveen gaan, maar trok dat een maand of twee/drie geleden weer terug. Sindsdien scoorde hij ongeveer elke week.

Dank voor de toelichting! Ben benieuwd, in elk geval een mooi sportpark, dus in die zin wel een leuke toevoeging.
 

Forza AZ

Well-known member
Flevo Boys weet in ieder geval zeker dat ze nacompetitie gaan spelen. Het is alleen nog niet bekend of dat tegen degradatie is, of voor promotie. :wtf:

Als ze de laatste wedstrijd niet winnen (of wint NSC Nijkerk) dan zullen ze tegen degradatie moeten spelen. Winnen ze wel (en wint NSC Nijkerk niet) dan hebben ze de 3e periode gewonnen en spelen ze voor promotie.
Flevo Boys heeft gewonnen en wint dus de 3e periode. Alleen mogen ze daar geen gebruik van maken omdat NSC ook gewonnen heeft en Flevo Boys dus nacompetitie tegen degradatie moet spelen.

CSV Apeldoorn profiteert daarvan en neemt de plek van Flevo Boys in de nacompetitie voor promotie in.
 

Unregistere

Well-known member
Gelukje voor CSV Apeldoorn. Al zijn ze ook gewoon vierde geworden, dus de nummers 2, 3 en 4 gaan in deze afdeling keurig de nacompetitie in. Ben benieuwd of ze kans maken op promotie naar de derde divisie.
 

Unregistere

Well-known member
In 2017/18 zal de hoofdklasse B er volgens de berichten uit Zeist als volgt uitzien:

AFC Ajax
AZSV
Berkum
CSV Apeldoorn
DFS
Eemdijk
Excelsior '31
SC Genemuiden
Huizen
HZVV
NSC
SDC Putten
Sparta Nijkerk
Staphorst
Urk
Zuidvogels
 
Bovenaan