Hoofdklasse B 2016-2017 (zaterdag)

De Groene Scout

Well-known member
Spanning wel weer terug volgens mij. DOVO wint, maar ACV (die staan er qua verliespunten nog altijd het beste voor) verloor met 1-4 van Staphorst.
DOVO en ACV zullen het toch wel uit gaan maken. De achterstand voor Staphorst en Genemuiden lijkt te groot.
 

bqandy

Well-known member
Op Oranje Nassau valt ook geen lijn te trekken. Nu ineens weer een dikke winst op Eemdijk: 4-0. De veilige plaatsen zijn in zicht.
 

Unregistere

Well-known member
Op Oranje Nassau valt ook geen lijn te trekken. Nu ineens weer een dikke winst op Eemdijk: 4-0. De veilige plaatsen zijn in zicht.

Met de Ambachtse scheidsrechter Nagtegaal, die dus een leuk ritje mocht maken richting het noorden. De zege van Oranje Nassau was nodig, want SDV Barneveld en Flevo Boys Emmeloord wonnen ook.
 

De Groene Scout

Well-known member
DOVO en ACV ook vandaag beide gewonnen. ACV blijft 3 punten achter, maar heeft nog 2 duels tegoed.
Kon wel eens spannend blijven tot de laatste speelronde.

Onderin is ASV Dronten zo goed als gedegradeerd.
 

noordooster

Well-known member
Het lijkt erop dat ACV geen kampioen wil worden.
Ze verliezen thuis van Flevo Boys.
Staphorst blijft , zeker na de uitslagen van vandaag, ook nog kans houden op de titel.
 

noordooster

Well-known member
DOVO wint nipt met 2-1 van Barneveld.
ACV won op Urk met 0-1 en heeft met nog 2 wedstrijden tegoed, 4 punten achterstand op DOVO.
Staphorst is ook nog in de race om het kampioenschap.
Ik zag ze vandaag volledig verdiend met 2-0 winnen van AZSV en er was inderdaad weer een leuk sfeertje.
Voor het voetbal blijf ik het jammer vinden dat Martin van 't Ende enkele weken geleden is weggestuurd bij Staphorst.
 

bqandy

Well-known member
Voor het voetbal blijf ik het jammer vinden dat Martin van 't Ende enkele weken geleden is weggestuurd bij Staphorst.

Hij was er wel tegen MSC als toeschouwer afgelopen week.
Maar Noordooster, had je niet de pest aan Dronten?
Je vergeet te melden dat die kansloos zijn gedegradeerd. :)
 

noordooster

Well-known member
Hij was er wel tegen MSC als toeschouwer afgelopen week.
Maar Noordooster, had je niet de pest aan Dronten?
Je vergeet te melden dat die kansloos zijn gedegradeerd. :)

De pest aan is wat sterk uitgedrukt.
Ik ergerde me vorig seizoen aan een interview waarin de trainer en enkele spelers van de club erg negatief spraken over het niveau van za. 1E.
De trainer, Raymond Schuurman, was mij in zijn tijd bij Go Ahead Kampen en Alcides ook al opgevallen met enkele onsympathieke uitspraken.
Uiteindelijk eindigde ASVDronten vorig seizoen in 1E als 5e ( achter bijv. PKC '83, Blauw Wit '34 en Balk ) en wist het verrassend via de nacompetitie te promoveren.
De hoofdklasse blijkt nu te hoog gegrepen voor de club en de degradatie zat er al lang aan te komen.
 

Abubakari

Well-known member
Morgen naar ON-Genemuiden, de gasten hebben vanne week nog een pittige bekerwedstrijd gespeeld en het lijkt mij dat als VVG en Pelikaan S er van kunnen winnen dat ON ze ook moet kunnen pakken. Is die man van OOG/tweenul/DVK er morgen ook?
 

bqandy

Well-known member
Morgen naar ON-Genemuiden, de gasten hebben vanne week nog een pittige bekerwedstrijd gespeeld en het lijkt mij dat als VVG en Pelikaan S er van kunnen winnen dat ON ze ook moet kunnen pakken. Is die man van OOG/tweenul/DVK er morgen ook?

Nee, die is paaseieren aan het zoeken.
Collega Wessel Aslander gaat er daarom heen.
 

noordooster

Well-known member
Gunstige uitslagen in B.
ACV wint van Eemdijk en Staphorst verslaat Putten.
Samen met DOVO gaan zij uitmaken wie kampioen wordt en op de laatste speeldag is het Staphorst - DOVO.
Oranje Nassau wint van Genemuiden en neemt daardoor wat verder afstand van de p/d plaatsen.
 

Abubakari

Well-known member
Morgen naar ON-Genemuiden, de gasten hebben vanne week nog een pittige bekerwedstrijd gespeeld en het lijkt mij dat als VVG en Pelikaan S er van kunnen winnen dat ON ze ook moet kunnen pakken.

Heel lang 0-0, gelijkspel was ook wel verdiend geweest al had ON voor rust wel de overhand en de beste kansen. Maar in de 88' minuut viel ie dan toch nog. ON nu boven de streep. Volgende week thuis tegen concurrent NSC, die staan met een wedstrijd minder 3 punten achter op ON.
 

de waan

Well-known member
ACV maakt van de virtuele koppositie eindelijk een echte koppositie door een doelpunt in de 95e (!) minuut tegen SDVB.
 

noordooster

Well-known member
Mooi dat ACV wint en daardoor ook Oranje Nassau nog een handje helpt.
DOVO speelt nog uit tegen zowel Staphorst als ACV en bij de rest van de wedstrijden van de 3 kampioenskandidaten zit ook geen "makkie".
Ik hoop dat ACV of Staphorst kampioen wordt. Wat die 2 betreft heb ik geen voorkeur.
 

noordooster

Well-known member
Bij sc Genemuiden stopt Martijn Jansen aan het eind van dit seizoen.
In 2014 werd hij uitgeroepen tot beste sc Genemuiden speler aller tijden.
De laatste jaren was Jansen vaak geblesseerd en de keren dat ik hem toen wel zag spelen, haalde hij niet meer het niveau van pakweg een jaar of 6 geleden.
 

Abubakari

Well-known member
ON moest tegen NSC Nijkerk, beide 28 punten en net onder en net boven de nacompetitiestreep. Het werd 0-5! Wel zwaar geflatteerd, al speelde ON voor rust ook gewoon erg slecht. NSC ook trouwens, maar die scoorden uit een vrije trap wel de 0-1. Na rust verdedigde NSC en viel ON aan, ze kregen ook wel wat kansen maar het was nog steeds niet goed genoeg. In de 77' minuut werd het 0-2 uit de eerste kans van NSC na rust en in de laatste vijf minuten liep NSC nog uit naar 0-5.
Conclusie: Ik had beter naar de kampioenswedstrijd van Mamio kunnen gaan.:eek:mg:
Zo spelend als vandaag (en vorige week trouwens ook al) ontloopt ON de nacompetitie. Tenzij SDV Barneveld de geest nog krijgt, die moeten 7 punten goed maken op ON.
 

noordooster

Well-known member
En ACV wint in Putten met 1-3.
Omdat DOVO ook won blijft de voorsprong van ACV 2 punten.
Volgende week is het ACV - DOVO .
En Staphorst blijft in het kielzog van die 2 clubs derde.
Door winst bij CSV Apeldoorn.
 
Bovenaan